اخبار داغ

در ستاد کرونا استان زنجان مطرح شد:

سخت‌تر شدن شرایط کرونا مراقبت بیشتری را می‌طلبد

سخت‌تر شدن شرایط کرونا مراقبت بیشتری را می‌طلبد
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با بیان اینکه 9 ماه، تجربه کمی برای مقابله با کرونا نیست، گفت: شرایط مردم با شدت یافتن کرونا سخت‌تر شده و این شرایط، دقت و مراعات بیشتری را می‌طلبد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; آیت‌اله علی خاتمی عصر امروز در جلسه ستاد پیشگیری و مدیریت کرونا ویروس استان زنجان اظهار داشت: توصیه‌ها و تذکرات لازم از سوی مسئولان امر داده شده و کرونا شوخی‌بردار نیست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی تصریح کرد: افرادی که بعد از گذشت 9 ماه و با علم به این مساله که پروتکل‌های بهداشتی باید رعایت شود، باز هم رعایت نمی‌کنند باید بدانند که اگر باعث شوند که افرادی با ابتلا به این ویروس، آسیب ببینند، این افراد هم از لحاظ شرعی و قانونی و هم اخلاقی، ضامن هستند.

,

آیت‌اله خاتمی خاطرنشان کرد: با اعمال محدودیت‌ها و تعطیلی‌ها مشکلات اقتصادی ایجاد می‌شود اما هیچ کس نباید راضی شود که سلامتی دیگران به خاطر عدم رعایت مسائل بهداشتی به خطر بیفتد.

,

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان ضمن قدردانی از راه‌اندازی مجدد استودیو سلامت، گفت: این استودیو باید مانند روزهای اول، بیشتر تغذیه شود همچنین از رسانه ملی نیز بابت تهیه و انتشار گزارش‌هایی که توام با سلامت است قدردانی می‌کنم.

,

وی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر به صحنه آمدن جوانان مومن و مخلص اظهار داشت: در خصوص پای کار آمدن نیروهای بسیجی، بسیاری که دفعه قبل پای کار آمده بودند انتظار دارند این کار، سرعت بیشتری بگیرد که در این خصوص هر اقدامی برای آموزش و سازماندهای نیاز است، سریع‌تر انجام شود.

,

سمانه شاددل، معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار زنجان با اشاره به طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌ها که شامل ادارات نیز می‌شود، گفت: محدودیت‌ها در مورد دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان، متفاوت از دستگاه‌های دیگر خواهد بود و در خصوص سایر دستگاه‌ها نیز در این طرح برای برخی دستگاه‌ها وظایفی از سوی کمیته امنیتی- انتظامی ستاد ملی کرونا تعریف شده است.

,

وی افزود: در ایجاد محدودیت برای پرسنل باید در نظر داشت که نباید خدشه‌ای در اجرای وظایف وارد شود و حضور پرسنل در ادارات باید منتج به ایجاد فاصله اجتماعی و کاهش رفت و آمد باشد ضمن اینکه اولویت با عدم حضور پرسنل دارای بیماری‌های زمینه‌ای است.

,

ناصر فغفوری، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان نیز با اشاره به محدودیت در تعطیلی اصناف از ساعت 18 عصر گفت: مراکز پرترافیک استان طی هفته جاری، همکاری خوبی در این زمینه داشتند و بیشتر مشکلات در خارج از مراکز پرترافیک بود.

,

وی اظهار داشت: برنامه‌ریزی می‌کنیم تا از روز شنبه (اول آذرماه) مجتمع‌های تجاری، پاساژها و بازارهای سرپوشیده و اصناف موجود در خیابان‌های سعدی وسط و اسلام‌آباد، جزء اولویت‌های اصلی برای شروع نظارت‌ها باشد.

,

فغفوری با تاکید بر اینکه واحدهای صنعتی و معدنی در این مدت، فعال خواهند بود، گفت: تولید، تعطیل نخواهد شد و واحدهای عرضه ملزومات صنعتی نیز جزء گروه‌هایی قرار گرفته که در ایام محدودیت‌ها تعطیل نشده و همراه با واحدهای عرضه ارزاق عمومی، فعال خواهند بود.

,

سیدمحمود موسوی، رئیس اتاق اصناف مرکز استان زنجان نیز گفت: در خصوص تعطیلی واحدهای صنفی با برخی مشکلات پیش‌بینی‌نشده مواجه شدیم. برای مثال؛ بعضی مشاغل موجود در داخل پاساژها و مجتمع‌های تجاری مانند بانک‌ها و واحدهای توزیع مواد غذایی، استثنا هستند که در صورت تعطیلی بازار باید به این واحدها تدبیری اندیشیده شود.

,

وی افزود: مورد بعدی این بود که برخی واحدها ادعای عدم اطلاع‌رسانی را داشتند که آسان‌ترین راه برای فرار این افراد از عدم رعایت قانون بود اما پرینت مربوط به اطلاع‌رسانی لازم از طریق پیامک و سایر روش‌ها را استخراج کرده و نشان دادیم.

,

موسوی با اشاره به تعطیلی اصناف از ساعت 18 عصر، گفت: مصلحت نیست که بخش فروش مواد بهداشتی و آرایشی داروخانه‌ها از ساعت 18 به بعد، فعال باشند لذا جهت رعایت عدالت بین اصناف و داروخانه‌ها پیشنهاد می‌شود در زمان محدودیت‌ها داروخانه‌ها نیز فقط به نسخه‌پیچی پرداخته و مانند اصناف، قسمت فروش لوازم آرایشی و بهداشتی خود را تعطیل کنند تا فاصله اجتماعی نیز رعایت شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه