اخبار داغ

رییس سازمان بسیج کشور مطرح کرد؛

مهار بیماری کرونا نیازمند بسیج همگانی/ 100 هزار جهیزیه در قالب ازدواج آسان توزیع می شود

مهار بیماری کرونا نیازمند بسیج همگانی/ 100 هزار جهیزیه در قالب ازدواج آسان توزیع می شود
سلیمانی گفت: با توجه به تداوم بیماری کرونا چهار ماه پایانی سال علاوه بر توزیع بسته های معیشتی و لوازم التحریر؛ اشتغال، ازدواج آسان نیز بر آن افزوده می شود و 100 هزار جهیزیه با کارخانه ها ایرانی قرارداد بسته شده و پنجم آذرماه به نیابت از حضرت آقا،در سراسر کشور توزیع می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از هرمز؛ سردار سلیمانی، رییس سازمان بسیج در دیدار امشب 28آبان99 با نماینده ولی فقیه در هرمزگان با بیان اینکه تاکنون دارویی برای بیماری کرونایی به طور قطع وجود ندارد اظهار کرد: تنها نیاز بیماران کرونایی به گفته اطبا، اکسیژن است و مابقی داروها حالت مسکن و تسریع در روند بیماری دارد.
رییس سازمان بسیج افزود: ما در بسیج جامعه پزشکی کشور گروهی از پزشکان متخصص از سراسر کشور در کارگروهی که بیش از 200 ساعت طول کشید یک طرح تهیه و به وزیر بهداشت پیشنهاد شد و وزیر کلیات آن را پذیرفتند و یک تفاهم نامه ای تحت عنوان مبارزه تکمیلی با کرونا، شهید حاج قاسم سلیمانی بسته شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,
,

سلیمانی ادامه داد: اصل طرح علاوه بر اقدامات درمانی، یک استراژی جدیدی را شروع می کنیم که بیماران کرونایی که علائم بیماری آنها کم یا بدون علامت هستند به راحتی در منازلشان، مهمان سراها، برخی از مدارس، مکان های خدمات رسانی سپاه، بسیج و بنیاد مستضعفین قرنطینه می شوند تا با بیرون ارتباط نداشته باشند و کسانی که نیاز به مراقبت های بیشتر دارد به بیمارستان ها منتقل می شوند.
وی با بیان اینکه دو هزار تیم پزشکی در سراسر کشور ساماندهی می شود اضافه کرد: هر گروه متشکل از یک پزشک، چهار پرستار و 10 بهورز است.
رییس سازمان بسیج با بیان اینکه از هر 25هزار نفر جمعیت حداقل به یک گروه پزشکی نیاز است اظهار کرد: بسیج محلات و مساجد امتداد آن می شود و از طریق سامانه 4030 و نرم افزار سیب و یک نرم افزار دیگر شناسایی و قرنطینه می شوند و اگر با خانواده نیز ارتباط داشته شرایط ایزوله کردن خانواده بیماران کرونایی نیز محیا می شود.

,
,
,

سلیمانی خاطر نشان کرد: خانواده های کرونایی که مشکل معیشتی دارند نیز حمایت می شوند و قرنطینه بیماران کرونایی مدت 15 روز اتفاق می افتد.
وی عنوان کرد: برنامه این است که روزانه 100 بیمار شناسایی و مراقب های آن صورت می پذیرد و در طول10 روز یک میلیون می شود و در طول 14روز می شود 1400 و این طرح نیاز به تعطیلی کشور ندارد.

,
,

رییس سازمان بسیج ادامه داد: الان می خواهیم کل 80 میلیون جمعیت کشور را کنترل کنیم که این امر سخت می شود این موضوع بین سازمان بسیج کشور و وزارت بهداشت پذیرفته شده است و در سه استان خراسان رضوی، اصفهان و فارس الان شروع شده، و سایر استان ها بسیج جامعه پزشکی در صدد انجام این اقدام هستند.
سلیمانی گفت: پیش بینی می شود با اجرای این طرح، در طول چهار ماه بیماری کرونا کاهش یابد و به مرحله مهار می رسد و تا ایام عید نوروز، شمار تلقات به 30 و 40 نفر در سراسر کشور می رسد که مرحله ریشه کنی آن آغاز می شود و این کار اگر با موفقیت انجام شود دستاورد بزرگی برای نظام می شود زیرا در حال حاضر بزرگترین دغدغه مردم بیماری کرونا است.

,
,

وی با اشاره به اینکه بیماری کرونا باعث ایجاد افکار منفی در جامعه شده است، عنوان کرد: امید به آینده در کشور نسبت به سال گذشته به نصف رسیده و 34درصد شده علت آن بیماری کرونا است.

,

رییس سازمان بسیج کشور بیان کرد: در سایر شاخصه های اقتصادی، اجتماعی و... این جامعه آماری 180 هزار نفری نسبت به سال گذشته افزایش وجود داشته است که القاء آن در جامعه باعث افزایش امید می شود.
سلیمانی عنوان کرد: قرارگاه سلامت در استانها فرمانده سپاه، استاندار، رییس دانشگاه علوم پزشکی و در شهرها کنار شهردار، هلال احمر هستند و شهرستان ها یک قرارگاه شود و علاوه بر کارهای درمانی به صورت محله محور و مردم پایه انجام می شود و هر خانه یک پایگاه سلامت و هر مسجد یک قرارگاه حافظان سلامت می شود.

,
,

وی اظهارکرد: قرارگاه سلامت از بیستم ماه جاری در خراسان رضوی آغاز شده و دوهفته قبل آن در اصفهان و از دو روز گذشته در فارس آغاز شده که در اردستان موفقیت های خوبی داشته و مردم به کمک آمده اند.

,

رییس سازمان بسیج کشور با بیان اینکه مهار بیماری کرونا یک بسیج ملی می خواهد، عنوان کرد: همان گونه که بیماری فلج اطفال مهار شد هر چند که این بیماری پیچیده تر است اما به فضل الهی با فرهنگ سازی این امر را پشت سر می گذاریم

,

سلیمانی خاطر نشان کرد: چهار ماه پایانی سال علاوه بر توزیع بسته های مورد غذایی و لوازم التحریر؛ اشتغال، ازدواج آسان نیز بر آن افزوده می شود و 100 هزار جهیزیه با کارخانه ها ایرانی قرارداد بسته شده و پنجم آذرماه به نیابت از حضرت آقا 30 هزار مهریه در سراسر کشور توزیع می شود.

,

انتهای پیام/

,


 

,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه