اخبار داغ

معاون اداره کل میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان:

کرونا ورود به گردشگری هوشمند را سرعت بخشید/ مردم؛ عالی ترین ظرفیت توریسم سیستان و بلوچستان

کرونا ورود به گردشگری هوشمند را سرعت بخشید/ مردم؛ عالی ترین ظرفیت توریسم سیستان و بلوچستان
مجتبی میرحسینی گفت: کرونا ورود به گردشگری هوشمند را سرعت بخشیده و رسانه یکی از عناصر توسعه دهنده و مهم در این شاخه گردشگری است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مجتبی میرحسینی معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون بیان کرد: در صورتی که بتوانیم ظرفیت های سیستان و بلوچستان را در فضای مجازی به تصویر بکشیم و مخاطبان خود را به سمت بازدید هدفمند از آثار تاریخی هدایت کنیم می توانیم این ظرفیت را شکوفا کنیم.

این مقام مسئول اظهار کرد: با توجه به اتفاقاتی که در سال 99 تجربه کردیم کرونا سبب شد سریعتر وارد این شاخه از گردشگری شویم، زیرا انسان امروز نیمی انسان و نیمی تکنولوژی است و به همین تناسب باید با ابزارهای جدید وارد گردشگری شود.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان اظهار کرد: با توجه به سرمایه های ارزشمندی در سیستان و بلوچستان وجود دارد عالی ترین ظرفیت گردشگری و مهم ترین آن مردمان استان هستند که با هوش فرهنگی و خلق و خوی متفاوت معضل نبود زیرساخت ها را جبران کردند.

میرحسینی بیان کرد: در کنار این سرمایه های بزرگ جاذبه های بی نظیر تاریخی و طبیعی در سیستان و بلوچستان داریم، به طوری که گردشگری وارد خانه های روستایی و چادر ایلات و عشایر شده است.

وی گفت: در نظام شهری و برنامه ریزی، شهر گردشگری معرفی شد و گردشگری کشاورزی، معدن و شاخه های جدیدی از این رشته به دنیا معرفی و به تناسب آن در سیستان و بلوچستان هم مطرح شده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: این مطالعات به ما در شناخت بازارهای منطقه ای، نیازها و علایق گردشگران کمک کرد تا زیرساخت های مورد علاقه آن ها را در استان فراهم کنیم و وارد بازارهای منطقه ای که حوزه علاقه مندی آن ها مقصدی مثل سیستان و بلوچستان است، شویم.

وی ادامه داد: بر این اساس در گذشته همه عناصری که به نوعی در شکل گیری سفر نقش دارند دعوت و در شمال تا جنوب استان برای آن ها تور آشنا سازی برگزار شد تا از ظرفیت های گردشگری سیستان وبلوچستان به خوبی بهره برده شود.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه