اخبار داغ

فاتحان قله های سیمرغ، ایستاده در الوند؛

تحولی نو در صنعت گردشگری کوهستان/بهار ۱۴۰۰، تابلوی بام جدید استان همدان نصب می شود

تحولی نو در صنعت گردشگری کوهستان/بهار ۱۴۰۰، تابلوی بام جدید استان همدان نصب می شود
سازمان نقشه برداری کشور اعلام کرده که قله کوبری در تویسرکان به عنوان مرتفع ترین قله و بام جدید استان همدان معرفی شده، بنابراین کوهنوردان کشور برای ثبت نام خود در پروژه سیمرغ کوه های ایران باید فاتح کوبری هم شوند و این گونه تحولی نو در صنعت گردشگری کوهستان رخ می دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ از سال ۹۵ فدراسیون کوهنوردی اجرای طرح ۳۱ قله را با عنوان “سیمرغ کوه‌های ایران در دستور کار خود قرار داده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

این فدارسیون صعود و معرفی بلندترین قله هر استان و نیز معرفی جاذبه گردشگری ورزشی_طبیعی را از اهداف پروژه ۳۱ قله اعلام کرده تا بدین وسیله زمینه برای توسعه بیش از پیش صنعتی به نام گردشگری کوهستان فراهم شود.

,

در این بین شاهد هستیم که به تازگی به همت کوهنوردان تویسرکانی تابلو موقت قله کوبری این شهرستان به عنوان بام جدید استان همدان نصب شده است.

,

در ماه های اخیر به دنبال درخواست اداره ورزش و جوانان تویسرکان و کوهنوردان پرتلاش این شهرستان مبنی بر اینکه قله کوبری با ارتفاع یه هزار و ۵۸۶ متر بلتدترین قله استان است، محمدمهدی مفتح نماینده مردم تویسرکان پیگیر ماجرا شد تا مسئله بررسی شود.

,

بدین ترتیب با استعلام فدارسیون کوهنوردی از سازمان نقشه برداری کشور مشخص شد قله کوبری تویسرکان با ارتفاع یاد شده مرتفع ترین قله استان همدان است، بنابراین می بایست جزء ۳۱ قله طرح سیمرغ قرار گیرد و گرفت.

,

از این رو کوهنوردان کشور برای اجرای طرح سیمرغ علاوه بر ۳۰ قله کشور، می بایست فاتح این قله هم شوند.

,

سابق بر این تصور بر آن بود قله یخچال در همدان با ارتفاع سه هزار و ۵۷۰ متر بلندترین قله کوهستان الوند به حساب می آید اما استعلام جدید خلاف این موضوع را به اثبات رساند.

,

در این باره محسن شایسته، سرپرست اداره ورزش و جوانان شهرستان تویسرکان گفته که قرار است هیئت کوهنوردی شهرستان با هماهنگی هیئت کوهنوردی استان نسبت به تهیه و نصب تابلو قله راهنمای مسیر و تفسیر مسیر اقدام کنند.

,

او همچنین عنوان کرد: تصمیم بر آن شده مراسم رونمایی از تابلو تفسیر مسیر در ابتدای فصل صعود طرح سیمرغ یعنی بهار سال ۱۴۰۰ با حضور مسئولان انجام شود.

,

سرپرست اداره ورزش و جوانان شهرستان تویسرکان افزود: تعیین ایمن ترین مسیرهای دسترسی به قله و نقاط حادثه خیز هم در دستور کار قرار دارد تا روزهای خوشی برای کوهنوردی رقم بخورد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه