اخبار داغ

فرماندار پاوه:

راهی به جز استفاده از فضای مجازی برای امر آموزش و پرورش وجود ندارد

راهی به جز استفاده از فضای مجازی برای امر آموزش و پرورش وجود ندارد
پرویز ایده پور گفت: خانواده ها باید بدانند راهی به جز استفاده از فضای مجازی فعلا ً برای امر آموزش و پرورش وجود ندارد ما باید به استفاده از فناوری و قوی نمودن عادت کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هزارماسوله، پرویز ایده امروز پنج شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش پاوه در سخنانی اظهار داشت: کاربران شبکه شاد جمعیتی بالغ بر 40 میلیون نفر هستند ،انتظار داریم آموزش و پرورش به یاری ستاد کرونا و کادر درمانی آمده از طریق شبکه شاد آموزش های لازم را به دانش آموزان و خانواده های آنان ارائه کنند.

فرماندار پاوه افزود: در نه ماه گذشته فرهنگیان و کادر آموزشی آموزش و پرورش زحمات زیادی را متحمل شده اند که از آنها قدردانی می کنیم.

وی گفت: دوران انتقاد از آموزش و پرورش نیست ما امروز جایگزینی به غیر از استفاده از فضای مجازی برای امر تدریس نداریم وقتی جایگزینی برای موضوعی وجود نداشته باشد و اصرار بر انتقاد بکنیم وارد مرحله ادبیات تخریب شده ایم کسانی که نفی این امر می کنند جایگزینی برای چگونگی سیال کردن امر آموزش و پرورش در دوران کرونا ارائه دهند.

ایده پور ادامه داد: بیگانگی نظام آموزش و پرورش با امر آموزش مجازی و استفاده از این فناوری و هم چنین شیوع کرونا همه را غافلگیر کرد.

فرماندار پاوه گفت: با یک ویروس کوچک جامعه جهانی انسانی تغییر کرد ما امروز پیاده نظام کرونا هستیم و تا درمانی قطعی در مقابل آن یافت نشود این امر ادامه دارد.

وی افزود: الوین تافلر در دهه هفتاد در کتابهای شوک آینده و جابجایی قدرتها چشم انداز جامعه جهانی در دهه های اول قرن بیست و یکم را تبیین کرد اما ما توجه نکردیم فناوری درشتاب غیر قابل اندازه گیری است و ما باید متوجه این امر باشیم.

ایده پور تصریح کرد: شبکه شاد مولود تقریباً یکساله است آموزش و پرورش با کمک متخصصین فناور و ارتباطات به سرعت وارد عمل شدند و شبکه بومی شاد را طراحی کردند ایراداتی دارد اما این ایرادات به تدریج رفع خواهند شد کادر آموزشی و خانواده ها باید بدانند راهی به جز استفاده از فضای مجازی فعلا ً برای امر آموزش و پرورش وجود ندارد ما باید به استفاده از فناوری و قوی نمودن عادت کنیم.

وی اضافه کرد: به تجربه ثابت شده آموزش و پرورش پاوه آموزش و پرورشی پیرو و تابع نیست آموزش و پرورش شهرستان پاوه با عملکرد و برونداد خون نشان داده آموزش و پرورش مولد خلاقیت و مرجع است .

وی تصریح داشت: فرهنگ پاوه و اورامانات، یک فرهنک دهه و سده نیست فرهنگ پاوه و اورامانات نشات گرفته از فرهنگ هزاره است این فرهنگ حتی به ادارات آن تسری یافته  گاهی بر مقررات کشور تاثیر گذاشته و آخرین تاثیر در بخش اقتصادی و تبدیل ثبت سفارش به ثبت آماری بوده که پیشنهاد آن در پاوه ارائه و در کشور اجرا شده است.

فرماندار پاوه اظهار داشت: من از نظام آموزش و پرورش شهرستان پاوه درخواست و تمنا دارم برای کنترل کرونا بصوررت جدی و عملی وارد عرصه شود تا بتوانیم مبتلایان به کرونا را در سطح شهرستان به حداقل برسانیم.

ایده پور در پایان گفت: من از همه کسانی که در دو هفته تعطیل گذشته دچار خسارت و آسیب مالی شده اند صمیمانه عذرخواهی می کنم اما ما در این دو هفته به یک موفقیت خوب دست یافته ایم بیمارستان پاوه اعلام نموده که وضعیت از یک حالت طوفانی و متلاطم به آرامش رسیده و این نشان می دهد همه خوب عمل کرده اند و ما سودی کلی را به دست آورده ایم که آن هم حفظ جان عزیزانمان است.

در ادامه مدیر آموزش و پرورش پاوه نیز در سخنانی اظهار داشت: توسعه ی فرهنگی نه به دلیل دود کارخانجات بلکه به دلیل توسعه آموزش و پرورش متجلی می شود.

سعدی فتاحی افزود: بیماری کرونا ما را مجبور کرد از فضای فیزیکی به فضای مجازی مهاجرت کنیم، کرونا تغییرات مهمی را در استفاده از فناوری بوجود آورد زمانی استفاده از موبایل در مدارس غیر مجاز بود حال مدارس به داخل موبایل ها کوچ کرده اند.

وی ادامه داد: ورود به فضای مجازی هر چند مشکلاتی را فرا روی ما قرار داده اما ظرفیتهای خوبی را نیز پدید آورده است مانند: دسترسی آنلاین به هیات دولت ، وزراء ، وزیر آموزش و پرورش ومعاونان ایشان ، مدیران کل و ههمتر از همه اولیاء دانش آموزان و هم اکنون ۴۰ میلیون نفر کاربر شبکه ی شاد هستند .

وی افزود: با ورود آموزش و پرورش به فضای مجازی عدالت آموزشی ارتقاء می یابد و سطح علمی فرهنگیان و خانواده ها افزایش یافته هزینه های آموزشی کاهش می یابد .در آموزش مجازی کنونی به موضوع پرورش کمتر توجه شده که لزوماً با استفاده از نظریات کارشناسان تربیتی و فناوری باید این کاستی بصورت عاجلی در شبکه ی شاد مرتفع شود .

فتاحی اضافه کرد: آموزش و پرورش پاوه در مدارس به منظور ایجاد بستر هماهنگی لازم اتاق شاد ایجاد نموده اند که با نصب و راه اندازی تجهیزات لازم و ایجاد کارگروه شاد بر عملکردها نظارت جدی می شود .کلیپ ها و بسته های آموزشی بسیاری تهیه شده اند که شبانروز توسط کادر آموزشی و دانش آموزان و اولیاء آنها در فضای شاد دست به دست می شود.و ازهمکاری مدیر مخابرات شهرستان که مشکلات مربوط به ارتباطات را در این مدت با تلاش و کوشش بسیار تسهیل نموده است کمال تشکر و قدردانی را دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هزارماسوله,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه