اخبار داغ

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد کرمانشاه مطرح کرد؛

دستاوردهای پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه/ از تولید جلیقه ضدگلوله تا فعالیت هسته های فناور

دستاوردهای پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه/ از تولید جلیقه ضدگلوله تا فعالیت هسته های فناور
آرش بوچانی دستاوردهای پژوهشی دانشگاه آزاد واحد کرمانشاه را تشریح کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آرش بوچانی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد اظهار داشت: دانشگاه آزاد اخیرا وارد فاز جدیدی از نگاه پژوهشی به محیط، جامعه و سطح کشور شده و آن نگاه حل مسئله است و بخشنامه هایی که از سازمان مرکزی صادر می شوند نیز بر همین منوال هستند که هر دانشگاه آزاد در هر استان و شهری اول باید بتواند قسمتی ازمشکلات آن شهر و استان را حل کند و بعد به کشورش بپردازد؛ ما هم در دانشگاه آزاد واحد کرمانشاه کارهایی را که انجام دادیم در این راستا قدم برداشته ایم.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد واحد کرمانشاه گفت: سعی ما بر این بوده که مراکز رشدمان را تقویت کنیم و الان در مرکزهای رشدمان یک شرکت دانش بنیان و چند واحد فناور و نزدیک به ده هسته فناور داریم.

وی با بیان اینکه در طی یکسال گذشته توانستیم محصولات متعددی تولید کنیم، گفت: یکی از این محصولات جلیقه ضد گلوله سبک بود که وزن آن چهار ونیم کیلوگرم است در حالی که آنچه که الان در جاهای دیگر استفاده می شود دارای شانزده کیلو گرم وزن است.

بوچانی با اشاره به این جلیقه ضد گلوله گفت: جلیقه ضد گلوله ای که الان استفاده می شود نزدیک به شانزده میلیون تومان ارز بری دارد در حالی که ما با تقریبا نصف این قیمت میتوانیم این جلیقه را به بازار عرضه کنیم.

بوچانی در ادامه به تولید فریم عینک زنانه ومردانه آفتابی از چوب گردو اشاره کرد و گفت: در ایام کرونا الکل ۷۰% و ۹۵% را تولید کردیم و حداقل توانستیم نیاز های دانشگاه خودمان را برطرف کنیم و الان پیگیر مجوزهای فروش این الکل در سطح جامعه هستیم.

وی بیان کرد: یکی از هسته های فناور ما اقدام به تولید محصولی به نام سی ام سی کرده که از کاه گندم، جو و ذرت و دورریزهای کاغذ تولید می شود که یک محصول ارزشمند در صنعت سرامیک و صنایع دیگر و در صنعت غذا محسوب می‌شود و قیمت نمونه وارداتی آن هر کیلو ۵۰۰الی ۶۰۰هزار تومان ارزبری دارد اما این نمونه داخلی برای ما ۵۰هزار تومان تمام می‌شودکه به تکنولوژی و دانش آن دسترسی پیدا کرده ایم.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد کرمانشاه ضمن اشاره به تولید فریم عینک از تفاله قهوه در این دانشگاه بیان کرد: یکی دیگر از همکاران ما در یک هسته فناور دیگر از پی(چربی) دورریز قصابی ها به گلیسیرین رسیده است و آمادگی این را داریم که به محصول صنعتی برسیم. یک همکار دیگرمان در گروه شیلات از دورریز ماهی محصول ژلاتین تولید کرده که کاربرد زیادی در صنایع غذایی دارد و به دنبال آن هستیم که آن را به تولید انبوه برسانیم.

به دنبال راه اندازی سرای نوآوری هستیم

وی ضمن اشاره به تولید چیپس میوه و پایه کشت بافت گل محمدی وچند محصول دیگر در شرکت دانش بنیان برگاب دانشگاه آزاد کرمانشاه، گفت: با توجه به ۳۰۰۰هزار متر فضایی که در دانشگاه داریم به دنبال این هستیم که سرای نوآوری راه اندازی کنیم که منظور از سرای نوآوری مجموعه ای  است از شرکت های دانش بنیان و هسته های فناور که یک دانشکده ای محسوب شده  با یک هدف خاص.

بوچانی ضمن بیان اینکه اینکه سرای نوآوری را به سمت صنایع تبدیلی کشاورزی و دام پروری آورده ایم، گفت: در سرای نوآوری خصوصا تمرکز بر کشاورزی خواهیم داشت و الان در آستانه گرفتن مجوز آن هستیم و ماه گذشته دکتر ستاری معاون محترم رئیس جمهور که به کرمانشاه سفر کرده بودند  از مکانی که اختصاص داده ایم و از نمایشگاه ها و محصولات ما دیدن کردند و مقرر شد که پس از اخذ مجوز سرای نوآوری مبلغی نزدیک به شش میلیارد تومان هم کمک هزینه نقدی برای تکمیل پروژه هایمان داده شود.

وی افزود: هدف ما  در این سرای نوآوری این است که در یک بخش کارهایمان بر اسانس گیری و عصاره گیری وروغن گیری محصولات کشاورزی وگیاهان دارویی استان تمرکز کنیم و در بخش دیگر بر موضوع شیلات و تولید و اصلاح نژاد دام و پرورش ماهی قزل آلا تمرکز کنیم.

بوچانی تصریح کرد: صحبت هایی با اداره شیلات استان و استانداری داشته ایم و قرار بر این است که در آینده نزدیک تفاهم نامه سه جانبه تنظیم و وارد پرورش ماهی قزل آلا در قفس در یکی از سدهای استان شویم که البته هدف از این پروژه صرفا فروش ماهی ها نیست بلکه همکارهایمان در گروه شیلات کمک می کنند که از دور ریز ماهی ها ژلاتین تولید کرده و به مصارف صنعتی برسانیم وگوشت آن را هم روش های مختلف به فروش برسانیم.

تحصیل 750 دانشجوی عراقی در دانشگاه آزاد کرمانشاه

وی گفت: با توجه به اینکه واحد کرمانشاه قریب به ۷۵۰دانشجوی عراقی دارد و در ترم آینده امیدواریم به عدد۱۲۰۰برسد به دنبال این هستیم که یک هسته فناور به نام توریسم علمی راه انداره کنیم.

بوچانی در خصوص اهداف فعالیت هسته فناور توریسم علمی گفت: برآورد کرده ایم که حدود ۱۰الی ۱5هزار دانشجوی عراقی در ایران مشغول به تحصیل هستند و اکثر این دانشجویان عراقی پایان نامه هایشان باید به زبان فارسی نوشته شود؛ در ویرایش پایان نامه ها به زبان فارسی و یا راهنمایی آنان در انتخاب رشته و استان و نیاز های آزمایشگاهی آنان را برطرف کنیم. به عنوان مثال دانشجویی نیاز به دستگاه XRD دارد اما در دانشگاه متبوع خود ممکن است این ابزار نباشد ما این آنالیزها را برایشان انجام خواهیم داد و از خانواده دانشگاه آزاد و حتی دانشگاه دولتی کمک گرفته که نیازهای این دانشجویان را برطرف کنیم و این موضوع را در قالب هسته فناور در حال تعریف هستیم که هم کمک مالی به دانشگاه شود وهم دانشجویان بین الملل سرگردان نباشند و در دام افراد سودجو در داخل کشور نیفتند.

معاون پژوهش وفناوری دانشگاه آزاد کرمانشاه گفت ضمن اشاره به خدمات آزمایشگاهی در داخل دانشگاه گفت:  دستگاه هایی مثل اسپاترینگ و دستگاه AFM و HPLC و gc وgcMass ودیگر دستگاه های اندازه گیری را در آزمایشگاه مرکزی "های تکنولوژی" جمع کرده ایم و از این ابزارآلات خدمات رسانی به عموم و دیگر دانشجویان هم صورت می گیرد.

وی در پایان بیان کرد: یکسری از مجموعه خدمات آزمایشگاهی مثل خدمات موبایلی و خودرویی و بیمه ایی و ویراستاری را در دانشگاه در حال راه اندازی هستیم که زیر مجموعه ساختمان آزمایشگاه های ما خواهد بود.
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصاد,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, به دنبال راه اندازی سرای نوآوری هستیم, به دنبال راه اندازی سرای نوآوری هستیم,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, تحصیل 750 دانشجوی عراقی در دانشگاه آزاد کرمانشاه, تحصیل 750 دانشجوی عراقی در دانشگاه آزاد کرمانشاه,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه