اخبار داغ

مدیر کل انتقال خون خراسان شمالی:

نیاز به خون و فرآورده های آن دائمی است/ خونگیری با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی انجام می شود

نیاز به خون و فرآورده های آن دائمی است/ خونگیری با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی انجام می شود
مدیرکل انتقال خون خراسان شمالی با بیان اینکه نیاز به خون همیشگی است،گفت: با توجه به عمر کوتاه فراورده های خونی باید روزانه خونگیری داشته باشیم بنابراین از شهروندان می خواهیم به طور مستمر اهدا داشته باشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین زارع، مدیرکل سازمان انتقال خون خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک اظهار  کرد: معمولا در شش ماه دوم سال با شروع فصل سرما با کاهش مراجعه به مراکز انتقال خون و کاهش خون دهی مواجه هستیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک ,

زارع افزود: برای جبران این کاهش مراجعه کننده ها، فعالیت مراکز در ایام تعطیلات رسمی و جمعه ها نیز انجام می شود.

,

وی ادامه داد: با توجه به فراخوان ها و بیان نیاز به اهدای خون طی روزهای گذشته با استقبال خوب هم استانی ها مواجه بوده ایم.

,

این مقام مسئول تاکید کرد: با این وجود نیاز به خون و فرآورده های آن همیشگی است و هم اکنون به خون در تمامی گروه ها و فرآورده های آن نیاز داریم.

,

وی با بیان اینکه مراکز انتقال خون علاوه بر تامین نیاز خون استان باید سهمیه خونی که کشور تعیین می کند را نیز تامین کند، گفت: سهمیه استان در سال جاری هشت هزار واحد خونی است که تاکنون حدود ۵ هزار واحد تامین شده است.

,

مدیرکل انتقال خون استان تصریح کرد: هرچند در حال حاضر نیاز خون بیمارستان ها و مراکز درمانی استان تامین است اما نیاز به خون و فرآورده های آن دائمی است، از مردم می خواهیم تا ما را در این زمینه یاری کنند.

,

 زارع گفت: در هفت ماه امسال  ۱۳ هزار و ۳۱۳ نفر به مراکز ثابت و سیار خونگیری استان مراجعه کردند که ۱۰ هزار و ۸۳۲ نفر موفق به اهدای خون شدند.

,

وی اظهار داشت: اهدای خون در این بازه زمانی در مقایسه با سال گذشته  ۱۴ درصد افزایش دارد. 

,

این مقام مسئول تاکید کرد: انتشار ویروس کرونا مراجعه اهداکنندگان خون به مراکز انتقال خون را کاهش داده است.

,

زارع تصریح کرد: تمامی دستورالعمل های بهداشتی در مراکز خونگیری به صورت سختگیرانه انجام می شود و با غربالگری تنها افراد سالم وارد مجموعه می شوند.

,

وی خاطرنشان کرد: بیماران سرطانی، دیالیزی،تالاسمی، زنان باردار و مصدومان تصادفات و دیگر موارد نیازمند خون هستند و بنابراین اهدای خون باید مستمر باشد.

,

انتهای پیام/گ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه