اخبار داغ

استاندار زنجان عنوان کرد؛

سالمندان بیشترین قربانیان کرونا در استان زنجان

سالمندان بیشترین قربانیان کرونا در استان زنجان
حقیقی گفت: زنجان جزو ۳ استانی است که بیشترین مرگ و میر کرونایی آن مربوط به سالمندان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; فتح‌اله حقیقی عصر پنجشنبه در جلسه ستاد استانی مبارزه با کرونا ویروس اظهار داشت: امروز اگر نیاز باشد برای مقاومت چه در برابر استکبار و چه در مبارزه با ویروس کرونا از پرداخت هیچ هزینه‌ای در قبال نظام، انقلاب و مردم نباید دریغ کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی تصریح کرد: در چنین شرایطی باید آمادگی جانفشانی داشته باشیم حتی اگر به قیمت جان ما تمام شود.

,

استاندار زنجان با بیان اینکه اقلیت جامعه بنا به هر دلیلی، پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، گفت: اما این اقلیت، تمام مردم نیستند بلکه مردم، همان‌هایی هستند که وقتی کشور نیاز داشت، جان عزیزترین افراد خود را دادند و در همین 9 ماه گذشته نیز بارها مراجعه کرده و گفته‌اند هر کمکی برای مبارزه با ویروس کرونا لازم باشد انجام می‌دهند.

,

وی با تاکید بر اجرای کامل طرح شهید قاسم سلیمانی، اظهار داشت: گفت: هدف از اجرای طرح این است که وضعیت تمام شهرستان‌ها را یک پله نسبت به وضعیت فعلی، بهبود دهیم.

,

حقیقی با بیان اینکه زنجان، جزء 3 استانی است که بیشترین مرگ و میر کرونایی آن مربوط به سالمندان است، خاطرنشان کرد: این امر نشان می‌دهد که اقدامات خوبی در سطح استان انجام شده اما خوب‌تر این است که بتوانیم سالمندان را نیز مدیریت کنیم که در این صورت، مشکلات کمتر می‌شود.

,

استاندار زنجان با بیان اینکه هنوز آموزش لازم در مورد نحوه قرنطینه داده نشده است، گفت: مردم باید بدانند که اگر بیماران در مرحله اول، شناسایی شوند بسیاری از مشکلات حل می‌شود.

,

وی با تاکید بر تبلیغات، آموزش و اطلاع‌رسانی از زوایای مختلف افزود: در زمینه آگاهی مردم نسبت به نحوه قرنطینه بیماران کرونایی علاوه بر رسانه ملی، سایر رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی باید پیام‌های کلان نیز از سوی مخابرات به مردم ارسال شده و کانال‌هایی برای ارتباط مردم با مسئولان ایجاد شود.

,

حقیقی ابراز کرد: در خصوص افرادی که از تعطیلی بازار و اصناف، آسیب می‌بینند نیز تصمیماتی در ستاد ملی کرونا در شنبه آینده گرفته و اعلام خواهد شد.

,

پرویز قزلباش، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان با بیان اینکه مشکل اصلی، شناسایی و جداسازی بیماران و سپس مراقبت از آن‌ها است، گفت: اصلی‌ترین بحث در طرح شهید قاسم سلیمانی این است که نواقص قبلی ما را پوشش داده و اقدامات را در گستره وسیع‌تری انجام دهیم.

,

وی، مراقبت، حمایت و نظارت را 3 محور اصلی طرح بیان کرد و خاطرنشان کرد: هر اندازه بتوانیم بیماران مبتلا را از افراد سالم، جدا کنیم، قدرت و تحرک مبارزه با بیماری بالا خواهد رفت.

,

قزلباش اظهار داشت: سیستم حمایتی یعنی بیماران به‌ویژه بیماران سالمند و پرخطر، نیازمند حمایت در مراحل مختلف هستند.

,

وی با بیان اینکه نظارت، محور سوم طرح است، افزود: با اجرای طرح، نظارت‌ها گسترده‌تر خواهد شد.

,

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان گفت: با توجه به اینکه روزانه 500 نفر، نمونه شناسایی می‌شوند اگر بین 10 تا 14 روز، نیاز به قرنطینه باشد، 5 هزار نفر نیرو برای اجرای طرح شهید سلیمانی نیاز است که که کار بسیار سختی از لحاظ پرسنل، تداراکت و تجهیزات است.

,

محمدرضا صائینی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان نیز با بیان اینکه هدف کلی طرح، کنترل بیماری است، گفت: اهداف جرئی طرح شامل قطع زنجیره انتقال حداقل 80 درصد در یک ماه و 90 درصد در 3 ماه، کاهش میزان بستری‌ها حداقل 30 درصد در یک ماه و 50 درصد در 3 ماه، کاهش مرگ حداقل 10 در صد در یک ماه و 40 درصد در 3 ماه و پوشش حمایتی گروه‌های در معرض خطر 50 درصد در یک ماه و 90 درصد در 3 ماه است که اعداد بسیار بزرگی هستند.

,

وی اظهار داشت: تست‌هایی که از هفته آینده انجام خواهند شد، خیلی بهتر از تست‌های خارجی هستند و با گسترش تست‌ها افراد زیادی شناسایی خواهند شد که نیاز به قرنطینه دارند اما قرنطینه در منزل جواب نداد و در بهترین شرایط 40 درصد موثر بود در حالی که قدرت انتقال ویروس افزایش یافته و اعضای دیگر نیز در منزل مبتلا می‌شوند.

,

صائینی تصریح کرد: بیمارانی که شرایط قرنطینه در منزل را ندارند باید از منزل خارج شده و در محل‌های مشخص در محله‌ها قرنطینه شوند تا از ابتلای سایر اعضای خانواده جلوگیری شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه