اخبار داغ

یک اراده برای نجات جان انسان‌ها؛

نذر سرخ؛ هدیه‌ای برای ادامه زندگی/ با «اهدای خون» نگرانی بیماران خاص را کم کنیم

نذر سرخ؛ هدیه‌ای برای ادامه زندگی/ با «اهدای خون» نگرانی بیماران خاص را کم کنیم
در این روزهای کرونایی که بیماران خاص علاوه بر نگرانی از کرونا، دغدغه اهدای خون دارند، اگر اهدای خون کاهش یابد زندگی آنها به مخاطره می‌افتد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیر افلاک، در این روزهایی که نگرانی از کرونا در بین همه مردم وجود دارد، این نگرانی برای بیماران نیازمند خون، مضاعف است، نگرانی از کرونا و اهدای خون چرا که اگر قطره های خون را دریافت نکنند ادامه زندگی برایشان میسر نخواهد بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  سفیر افلاک,

حالا چند وقتی است که آمار اهدای خون با کاهش جدی مواجه شده و تنها یک یا علی نیاز است که اهداکنندگان آستین های همت را برای اهدای خون بالا بزنند و در این امر خداپسندانه شرکت نمایند؛ اهداکنندگان به شکرانه سلامتی که دارند می توانند جان دوباره به بیماران خاص ببخشند.

,

مینا یکی از بیماران تالاسمی لرستان است که به طور مرتب نیاز به خون دارد، اهدای قطره های سرخ می تواند زندگی دوباره به رگ های او ببخشد، نگران است و هر روز که خبر کاهش اهدای خون را می شنود نگرانی این بیمار بیشتر می شود.

,

, ,

 

,

اهدای خون، اهدای زندگی

, اهدای خون، اهدای زندگی, اهدای خون، اهدای زندگی,

مینا می گوید از وقتی سر و کله کرونا پیدا شده، اهدای خون کاهش یافته و مدام من و امثال من که بیماری های خاص داریم نگران هستیم، چرا که  فقط خون های اهدایی می تواند ما را به ادامه زندگی امیدوار کند و نجات دهد.

,

این بیمار تالاسمی اظهار داشت: هر هم وطنی که اهدای خون می کند زندگی را به بیماران نیازمند این فرآورده اهدا می کند و جان دوباره به ما می بخشد.

,

مینا افزود: وقتی موج هایی از همدلی برای اهدای خون را می بینیم که هر یک از نهاد ها و دستگاه ها و یا بسیجیان برای اهدای خون اقدام می کنند، لبخند شادی و رویش زندگی دوباره در چهره ما دیده می شود، اقدامی خداپسندانه که با هیچ چیز قابل قیاس نیست.

,

وی گفت: هزاران بیمار در کشور از جمله بیماران تالاسمی، هموفیلی، دیالیز و افرادی که عمل جراحی می کنند نیاز به خون دارند تا دوباره به زندگی بازگردند، متاسفانه با شیوع کرونا آمار اهدای خون کاهش یافته اما از همه هموطنان و افرادی که شرایط لازم را دارند تقاضا داریم ما را فراموش نکنند تا بتوانیم به زندگی ادامه دهیم.

,

اما هر ساله اگرچه در فصل سرد سال اهدای خون با کاهش همراه بود امسال به دلیل شیوع کرونا کاهش اهدای خون دو چندان شده و این در حالیست که برخی از فرآورده های خونی تنها سه روز قابلیت نگهداری دارند و ضروری است تا روزانه خونگیری صورت گیرد.

,

این در حالیست که شرایط لازم برای اهدا کنندگان خون در مراکز خونگیری فراهم است و ضدعفونی کردن مکان در دستور کار است تا اهداکنندگان با خیال راحت اقدام به اهدای خون کنند.

,

اهداکنندگان باید ۱۸ تا ۶۰ ساله باشند و با سلامتی کامل برای اهدای خون مراجعه کنند و با اهدای خون جان بیماران را نجات دهند.

,

, ,

 

,

کاهش ۱۱ درصدی اهدای خون در لرستان

, کاهش ۱۱ درصدی اهدای خون در لرستان, کاهش ۱۱ درصدی اهدای خون در لرستان,

غلامرضا حامدی در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک اظهار داشت: با شیوع کرونا اهدای خون با کاهش ۱۱ درصدی روبرو شده و اهدا کنندگان توجه داشته باشند که همه پروتکل های بهداشتی در مراکز خونگیری رعایت می شود و در استان ۴ مرکز آماده خونگیری از اهداکنندگان است.

,

وی افزود: با توجه به کاهش ذخیره های خونی فراخوان هایی اعلام شده و افراد در قالب پویش نذر خون و پویش های دیگر برای اهدای خون مراجعه کرده اند.

,

مدیر کل انتقال خون لرستان تصریح کرد: در حال حاضر همه نیازهای خونی بیماران در استان تامین می شود اما برای جلوگیری از کاهش ذخیره خونی از همه اهداکنندگان تقاضا می شود تا اهدای خون در این شرایط را فراموش نکنند.

,

حامدی خاطر نشان کرد: در هفت ماهه اول امسال ۲۰ هزار و ۱۶۳ واحد خون در استان اهدا شده که از این تعداد ۱۱ هزار و ۷۵۰ نفر اهداکنندگان مستمر بوده اند.

,

 

,

پویش اهدای خون توسط بسیجیان لرستان

, پویش اهدای خون توسط بسیجیان لرستان, پویش اهدای خون توسط بسیجیان لرستان,

عبدالوحید ملک آرا مسئول بسیج جامعه پزشکی لرستان اظهار داشت: تاکنون توسط بسیج جامعه پزشکی ۶۰ واحد خون اهدا شده و این برنامه به صورت مرحله ای هر چند وقت یکبار اجرا می شود.

,

وی افزود: مرحله بعدی این پویش روز شنبه اجرا می شود و بسیجیانی که تمایل دارند می توانند برای اهدای خون مراجعه کنند.

,

مسئول بسیج جامعه پزشکی لرستان خاطرنشان کرد: تاکنون سه مرحله اهدای خون صرت گرفته و انتظار می رود در مرحله بعدی که روز شنبه است، اهداکنندگانی بیشتری در این امر خداپسندانه شرکت کنند.

,

ملک آرا گفت: در مراکز خونگیری شرایط بهداشتی و پروتکل ها به دقت رعایت می شود و افراد می توانند برای اهدای خون اقدام نمایند.

,

, ,

 

,

کمبود مراکز اهدای خون در لرستان

, کمبود مراکز اهدای خون در لرستان, کمبود مراکز اهدای خون در لرستان,

حالا در کنار کمبود خون در کشور، کمبود مراکز خونگیری بسیار مشهود است به طوری که در استان لرستان تنها چهار مرکز خونگیری که دو مرکز در خرم آباد، یک مرکز در بروجرد و یک مرکز در الیگودرز است خونگیری می کنند و در سایر شهرستانها مرکز خونگیری وجود ندارد.

,

این در حالیست که اگر در شهرستان های دیگر مرکز خونگیری وجود داشت قطعا افراد زیادی هستند که می خواهند در این امر خداپسندانه شرکت کنند.

,

شهرستان دلفان با جمعیتی حدود ۱۵۰ هزار نفر فاقد مرکز خونگیری و انتقال خون است و این مسئله به  یکی از دغدغه های مهم مردم‌ این منطقه تبدیل شده  است.

,

مردم برای اهدای خون در این ایام سخت کرونایی، رنج سفر به شهر خرم آباد یا استان های همجوار را  تحمل می کنند تا بتوانند  کمکی به بیماران نیازمند به خون سالم انجام دهند تا در ثواب این اقدام  نیک و ارزشمند سهیم شوند.

,

, ,

در این روزهایی که کم بودن ذخایر خون موجب ناراحتی هر ایرانی  شده ضروری است تا یک  واحد سیار برای خونگیری افراد داوطلب در دلفان و شهرستان های فاقد مرکز خونگیری راه اندازی شود تا مردم بتوانند اهدای خون داشته باشد.

,

امید است تا دیر نشده متولیان تیم های سیار خونگیری را در شهرستان هایی که فاقد این مرکز هستند اعزام نمایند تا جان بیماران خاص به خطر نیفتد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه