اخبار داغ

شهادت بیش از 3 هزار کودک فلسطینی از آغاز انتفاضه الاقصی

شهادت بیش از 3 هزار کودک فلسطینی از آغاز انتفاضه الاقصی
وزارت اطلاع‌رسانی فلسطین خبر داد که از زمان آغاز انتفاضه الاقصی تا به امروز، بیش از سه هزار کودک فلسطینی به شهادت رسیدند و بیش از ده‌ها هزار نفر نیز زخمی شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ وزارت اطلاع‌رسانی فلسطین از تداوم تعدی رژیم صهیونیستی به حقوق کودکان فلسطینی خبر داد.

این وزارتخانه ضمن انتشار بیانیه‌ای، به توضیح این تجاوزات پرداخت و اعلام کرد، از زمان آغاز انتفاضه الاقصی در هفتم مهر ۱۳۷۹ تا به امروز، بیش از سه هزار کودک فلسطینی به شهادت رسیدند و بیش از دهها هزار نفر نیز زخمی شدند.

خبرگزاری صفا ضمن نقل این بیانیه، گزارش داد، از دی ۱۳۹۶ که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا، قدس اشغالی را پایتخت رژیم صهیونیستی عنوان کرد، ۱۲۳ کودک شهید و هزاران کودک دیگر به ضرب گلوله نظامیان اشغالگر، زخمی شدند.

از این تاریخ تا کنون، نظامیان صهیونیست بیش از ۱۷ هزار کودک را بازداشت کردند. صهیونیست‌ها از آغاز سال ۲۰۱۹، ۷۴۵ فرد زیر ۱۸ سال و از آغاز سال ۲۰۲۰ تا ۳۱ مارس (۱۲ فروردین ۱۳۹۹) ۲۶۴ کودک را بازداشت کرده‌اند.

در همین ارتباط، باشگاه «الاسیر» ویژه امور اسرا روز گذشته از بازداشت بیش از ۴۰۰ کودک فلسطینی از ابتدای سال ۲۰۲۰ تا پایان ماه گذشته (اکتبر) خبر داد.

باشگاه الاسیر اعلام کرد، بیشتر این ۴۰۰ فلسطینی زیر ۱۸ سال از قدس هستند و رژیم صهیونیستی هنوز ۱۷۰ کودک را در زندان‌های خود نگه داشته است.

رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۱۵ قانون صدور احکام سخت علیه کودکان اسیر را تصویت کرد که در برخی موارد به حبس ابد می‌رسد.

تعداد کل اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی به ۴۵۰۰ نفر می‌رسد که در میان آن ۴۰ زن ، ۱۷۰ کودک و ۳۷۰ بازداشتی بدون تفهیم اتهام وجود دارد.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه