اخبار داغ

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج نکا خبر داد؛

برگزاری 70 برنامه با محوریت فضای مجازی در هفته بسیج/ اجرای طرح شهید سلیمانی از اول آذر

برگزاری 70 برنامه با محوریت فضای مجازی در هفته بسیج/ اجرای طرح شهید سلیمانی از اول آذر
مجیدرضا شعبانی از برگزاری 70 عنوان برنامه شامل 410 فعالیت و با محوریت فضای مجازی به مناسبت چهل‌ویکمین سالگرد تأسیس بسیج مستضعفین در شهرستان نکا خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، مجیدرضا شعبانی پنجشنبه شب در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به شعار چهل‌ویکمین سالگرد تأسیس بسیج مستضعفین با عنوان بسیج؛ پیشرو خدمت و امید آفرین، اظهار کرد : امسال اولین سالگرد بسیج در چله دوم انقلاب است که باید گام‌ها را قوی برداشت، همانطور که در سال ۵۸ و اولین سالگرد بسیج  اولین حضور آن در اتفاقات ازجمله حمله دشمن بعثی بود که بسیج حضور پیدا کرد و در دفاع از خرمشهر، آبادان و در مأموریت‌ها و عملیات‌های بعدی خوش درخشید، حالا در اولین سال ۴۰ ساله دوم، بسیج باید قوی‌تر پای کار بایستد و استوارتر قدم بردارد.
وی افزود: این اتفاق مگر با حضو همه نیروهای مادی و معنوی نخواهد افتاد تا بتوان جلوی تهدیدهای پیش رو از جمله تهدید انقلاب، تهدید داخلی و خارجی، منافقین، معاندین، منحرفین و گروه‌هایی که دل در گرو ایادی شیطان سپردند را گرفت.
 
* مهم ترین برنامه‌های هفته بسیج
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج نکا با بیان روزشمار هفته بسیج از برگزاری ۷۰ مورد برنامه در این هفته در این شهرستان خبر داد و خاطرنشان کرد: این برنامه‌ها در۴۱۰ فعالیت خواهد بود که برنامه‌های اصلی در قالب طرح‌های ابتکاری، بیشتر در فضای مجازی و کمتر در فضای حقیقی برگزار خواهد شد چراکه تجمع نخواهیم داشت و برنامه‌ها حداکثر در گروه‌های هفت تا ۱۰ نفره بوده که اگر قرار بر اجرای  برنامه یا مسابقه‌ای است آن را به چند نفر محدود خواهیم کرد و  و در مسابقات فقط برنده‌ها مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

این مسئول اضافه کرد: برگزاری کلاس‌های مجازی سواد رسانه که بیش‌تر از هر دوره‌ای نیازمند آن هستیم و برگزاری کلاس‌های مجازی تحکیم بنیان و مشاوره خانواده همچنین جشنواره هیجان خلاقانه در رشته‌هایی همچون دومینو و رباتیک با توجه به ابتکارات بسیجیان انجام خواهد شد.

شعبانی با اشاره به دیگر برنامه‌های این هفته تصریح کرد: تولید مستند صدای بسیج، صدای مردم چراکه بسیج برگرفته از بطن مردم است، صدای مردم نیز هست و این مستند توسط گروه‌های جهادی تهیه و خواهد شد، برگزاری پویش بسیجی یعنی . . .؟، این پویش برای شناخت تعریف هر شخص از بسیج و انتظارات آن از بسیج است که تعریف‌های صورت گرفته با توجه به نیاز جامعه خواهد بود و همچنین تولید مستند گشت رضویون در دستور کار قرار دارد که توسط  گروه جهادی در حال تهیه است.

وی با تقدیر از دهیاری‌ها و شوراهای اسلامی روستاها، خیرین و معتمدین، کمیته امداد و مردم بابت ساخت خانه‌های محروم اذعان کرد: ۹ مورد افتتاح خانه محروم در این هفته خواهیم داشت که این افتتاحیه در پنجم آذر به صورت کشوری و با دستور مقام معظم رهبری برگزار خواهد شد، البته در سال ۹۹ و تا کنون ۱۶ مورد خانه محروم تحویل داده شده که ۹ مورد دیگر در هفته بسیج و چهار مورد نیز تا پایان سال تحویل خواهد شد.
 
* آغاز یک طرح مهم استانی در نکا
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج نکا اذعان کرد: طرح استانی خودکفایی گوشت قرمز را در پیش داریم که با همکاری مجموعه‌های استانی و شهرستانی جهاد کشاورزی، بسیج سازندگی و بسیج مهندسین کشاورزی با پیگیری اهدافی همچون خودکفایی گوشت قرمز، تولید داخلی و اشتغالزایی در سوم آذر در روستای کچپ محله برگزار خواهد شد.

این مسئول ضمن تقدیر از همه کسانی که در امر تهیه و توزیع کمک مومنانه همکاری کردند اضافه کرد: رزمایش کمک‌های مومنانه در چهارم آذر انجام خواهد شد و همانطور که از اسفند ۹۸ این ویروس در کشور حضور پیدا کرد ما در کنار مردم و به ویژه اشخاص، مشاغل و خانواده‌هایی  که در جریان این ویروس  آسیب دیدند بودیم، همچنان  هستیم و خواهیم بود.

وی گفت:  تا کنون بیش از ۳۰ هزار سبد کالا تهیه و توزیع شد و همچنین قرار شد چهار هزار سبد کالا تهیه شود که افراد در محلات و به صورت محله‌محور با حضور هئیت امنای مساجد، دهیاری‌ها و شوراها، امام جماعت مسجد، پایگاه‌های خواهر و برادر، معتمدین و با کمک مردم این رزمایش را در محلات برگزار کنند.
 
* از کمک جهیزیه تا غربالگری نونهالان
شعبانی تهیه کمک جهیزیه را از دیگر برنامه‌های این هفته برشمرد و تأکید کرد: تهیه پنج کمک جهیزیه از دیگر برنامه‌های اصلی است البته به علت شرایط اقتصادی امکان فراهم کردن جهیزیه کامل ایجاد نشد اما ضروریات نوعروسان تهیه و در سال ۹۹، ۳۵ سری کمک جهیزیه به ۳۵ نوعروس اهدا شده است.

وی با اشاره به دیگر برنامه‌های این هفته افزود: اعزام تیم و گروه پزشکی در طول هفته بسیج به مناطق محروم و آسیب دیده، انجام طرح استانی غربالگری ناهنجاری‌های اسکلتی در مناطق آسیب دیده مانند مسکن مهر، شهید ترکیان، مسکن نگین، کوی مهرگان و حاشیه شهر  در دوم آذر توسط گروه جهادی شهدای ورزشکار و  همچنین طرح هوشمند‌سازی LEDهای سطح شهر در شهرک صنعتی شهرستان را خواهیم داشت  که مبتکر طرح آقای محمد پور، مسئول طرح شهاب بسیج هستند که این طرح در کشور به نحوی بی‌نظیر بوده  و در دوم آذرماه انجام خواهد شد.

فرمانده سپاه نکا با ارائه آمار کمک‌های صورت گرفته در شهرستان، خاطرنشان کرد: از ابتدای سال تاکنون ۲۳۶ وام اشتغال‌زایی،  ۴۸ طرح اقتصاد مقاومتی اجرا و  از زمانی که کرونا وارد کشور شد ۳۰  هزار و ۷۵۶ سبد کالا شامل ۷۶۳ کارت هدیه با ارقام مختلف تا ۵۰۰ هزار تومانی درکنار تهیه هزار و ۲۵۲ بسته لوازم التحریر،هفت هزار و ۵۸۰ سبد بهداشتی تهیه و توزیع و گندزدایی و ضدعفونی هزار و ۹۸۵ نقطه در شهرستان اجرایی شده است.
 
* آحاد مردم بسیجی هستند
این مسئول اضافه کرد: ایجاد تیم گشت رضویون بسیجی به صورت محله‌محور و در جهت ایجاد امنیت پایدار و کمک به نیروی انتظامی صورت گرفت که هزار و ۶۸۷ تیم بکارگیری شد و در طی این گشت‌ها هفت مورد کشفیات و هشت مورد دستگیری صورت پذیرفت و ۴۳۰ گروه جهادی ثبت شد که از همین تعداد بصورت دو هزار و ۴۵۳ مورد بکارگیری با حدود ۹هزار ۸۵۸ نفر روز در قالب کمک‌های مومنانه، ساخت خانه‌های محروم، تولید ماسک و گان در بیمارستان فعالیت داشتند.

وی گفت: حدود ۴۸۵ هزار و ۶۰۰ ماسک و لوازم بهداشتی در ایام کرونا تهیه و توزیع شد، ۳۷۵ نفر در ۳۴ دوره کلاس‌های فنی و حرفه‌ای دوره دیدند و مسابقات پژوهشی، ورزشی و بومی محلی و شونیشت‌های محلی مختلفی از ابتدای سال تاکنون برگزار شده است.

وی با ارائه آمار بسیجیان شهرستان اظهار کرد: آمار بسیجیان ما بیش از  ۷۷ هزار نفر است که در شهرستان بصورت پرونده‌دار بوده و از این تعداد ۳۳ هزار نفر برادر و ۴۴ هزار نفر خواهر هستند و بقیه مردم هم بسیجیان عمومی ما هستند و ما فعالیت این عزیزان را در سیل و کرونا به خوبی شاهد بودیم و اگر بگوییم که عمده مردم شهرستان بسیجی هستند گزاف نیست.
 
* اجرای طرح شهید سلیمانی از اول آذر
شعبانی در ادامه با اشاره به اجرای طرح شهید سلیمانی در راستای مقابله با بیماری کرونا در شهرستان همزمان با سایر نقاط کشور، تصریح کرد: این طرح به منظور رصد، شناسایی، پایش و درمان و کمک‌رسانی به بیماران و همچین مصون‌سازی خانواده‌ها از کویید ۱۹ با استفاده از ظرفیت‌های پایگاه‌های مقاومت بسیج، با هدف قطع زنجیره شیوع کرونا از روز شنبه اول آذر در سراسر کشور شروع خواهد شد که در این امر مسئولیت اصلی با استانداران و فرمانداران است بدین صورت که فرمانده قرارگاه طرح شهید سلیمانی فرماندار، معاون قرارگاه رییس شبکه بهداشت و فرمانده قرارگاه عملیاتی فرمانده سپاه شهرستان هستند.

وی افزود: در این طرح استفاده از پایگاه محلات، معتمدین، موثرین و نیروهای بسیجی، دهیاری و شوراها در روستاها همان ستاد مقابله با کرونا شکل خواهد گرفت که در واقع برای مصون‌سازی محلات است و اتفاقاتی است که بیان شد.

فرمانده قرارگاه عملیاتی طرح شهید سلیمانی خاطرنشان کرد: در حال حاضر شهرستان نکا به دو بخش شرقی و غربی بلوک بندی شده که این بلوک بندی براساس مناطق مختلف قطعه قطعه شده و در کنار روستاها هر نقطه و محله که آسیب بیشتر باشد این قطعات کوچکتر خواهد شد،  همه ادارات پشتیبان کننده این طرح هستند یعنی خودشان، تجهیزات و خودروهایشان در اختیار این طرح قرار گرفتند، شبکه بهداشت و هلال احمر کمک‌کار بهداشتی این طرح خواهند بود، آموزش و پرورش در امر نیروی انسانی کمک خواهد کرد و نیروی انتظامی و تعزیرات هم در جاهایی ک نیاز است و همکاری لازم صورت نمی‌گیرد ورود پیدا خواهند کرد البته عمده این کار بسته به همدلی، تعامل و همکاری مردم است که اکثر مردم رعایت می‌کنند.
 
*  مردمسالاری دینی یعنی استفاده از ظرفیت واقعی مردم
این مسئول اضافه کرد: این امر به خاطر فعالیت‌های قبلی که بسیج در این راستا انجام داد و مأموریت‌هایی که داشته به آن سپرده شد که هیچ تداخلی با فعالیت سایر ارگان‌ها نخواهد داشت و بسیج در کنار سایر ارگان‌ها قرار دارد تا این امر با قوت و بهتر صورت بگیرد.

وی با تأکید بر اینکه ادعای مردم‌سالاری دینی باید به درستی و به تمام معنا انجام شود گفت: نه فقط کرونا نه فقط دفاع مقدس نه فقط انقلاب اسلامی بلکه مردم‌سالاری دینی واقعی یعنی در همه عرصه‌ها نقش مردم، حضور مردم و استفاده از ظرفیت مردم در روزهای مورد نیاز جامعه باید شکل بگیرد و اگر مسائل را به خود مردم بسپاریم مردم خودشان می‌توانند مسائل را حل کنند به شرطی که ما حمایتگر خوبی باشیم و بتوانیم اعتماد کنیم و شرایط و بسترها را به وجود بیاوریم و قطعا  باز هم ما در این طرح‌ها موفق خواهیم شد.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
, * مهم ترین برنامه‌های هفته بسیج, * مهم ترین برنامه‌های هفته بسیج,
,
,
,
,
,
,
,
,
, * آغاز یک طرح مهم استانی در نکا, * آغاز یک طرح مهم استانی در نکا,
,
,
,
,
,
,
, * از کمک جهیزیه تا غربالگری نونهالان, * از کمک جهیزیه تا غربالگری نونهالان,
,
,
,
,
,
,
, * آحاد مردم بسیجی هستند, * آحاد مردم بسیجی هستند,
,
,
,
,
,
,
, * اجرای طرح شهید سلیمانی از اول آذر, * اجرای طرح شهید سلیمانی از اول آذر,
,
,
,
,
,
,
, *  مردمسالاری دینی یعنی استفاده از ظرفیت واقعی مردم , *  مردمسالاری دینی یعنی استفاده از ظرفیت واقعی مردم ,
,
,
,
,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه