اخبار داغ

آیت الله دری نجف‌آبادی:

بسیج دانشگاه بزرگ انسان‌سازی است/ رونق تولید سبب عزت و سربلندی ملت ایران است

بسیج دانشگاه بزرگ انسان‌سازی است/ رونق تولید سبب عزت و سربلندی ملت ایران است
امام جمعه اراک ضمن گرامیداشت هفته بسیج، با اشاره به اینکه تفکر و روحیه بسیجی دانشگاه بزرگ انسان سازی است، گفت: بسیجیان مجاهدان در راه خدا هستند که خدمت صادقانه و مخلصانه به اسلام، انقلاب و امت اسلامی می کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیارآفتاب؛ آیت‌الله قربانعلی دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک در خطبه های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه اراک که در مصلی این شهر برگزار شد، با اشاره به سیره و رفتار پیامبر اکرم حضرت محمد مصطفی(ص) گفت: زندگی و سیره پیامبر اسلام بسیار با عظمت و درخشان است و کریم ترین خانواده در عالم بشریت خانواده رسول اکرم(ص) است و این حقیقت در قرآن بیان شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیارآفتاب,
وی افزود: شجره طیبه مصداق های فراوانی دارد که همچنان ادامه دارد که در انقلاب اسلامی حضرت امام(ره) ، مقام معظم رهبری و شهدا مصداق این شجره طیبه هستند.
,
 
,
امام جمعه اراک اظهار کرد: شجره طیبه انسان های برگزیده ای هستند که از هر نظر برترند و راه انبیاء و اولیای خداوند را طی می کنند.
,
 
,
وی با اشاره به سه اصلی که پیامبر اکرم همواره به آن تاکید داشته اند، افزود: خانواده، عفاف، حجاب، کار ، تولید و تلاش مهمترین اصلی است که رسول اکرم به آن تاکید دارند و همه باید تلاش کنیم فضای جامعه مملو از اخلاقیات ، معنویت و کار و تلاش باشد.
,
 
,
دری نجف آبادی علم ، دانش و معرفت را اصل دوم مورد تاکید پیامبر اسلام خواند و گفت: امروز همه ما وظیفه سنگینی در قبال فراگرفتن علم و دانش داریم و این مسئله یک واجب شرعی است.
,
 
,
وی با اشاره به اینکه مجاهدت در راه خدا اصل سوم مورد تاکید پیامبر اسلام است ، گفت: امروز به برکت تفکر انقلاب اسلامی روحیه بسیج ، فداکاری و مجاهدت در راه خدا در کشور طنین انداز است و پیشرفت های به دست آمده در طول این چهل سال برگرفته از پایبندی بر سه اصلی است که پیامبر اسلام به آن تاکید کرده اند و این سه اصل در گام دوم انقلاب باید همواره مورد توجه باشد.
,
 
,
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به اهمیت مسئله خانواده و تربیت فرزندان گفت: عظمت و سلامت خانواده در جامعه اسلامی بسیار مهم است و اگر می خواهیم فرزندانی همچون شهید سلیمانی و شهید حججی تربیت کنیم باید مادران سیره و رفتار فاطمه زهرا(س) و زینب کبری(س) را الگوی خود قرار دهند.
,
 
,
وی افزود: قوام جامعه، قداست و آینده جامعه به خانواده برمی گردد و امروز همه باید سعی کنیم قداست جامعه حفظ شود چراکه یکی از بزرگترین آرمان های انقلاب اسلامی قداست خانواده است.
,
 
,
امام جمعه اراک ادامه داد: در محیط های اجتماعی باید دقت شود راه هرزگی، بیهودگی و فساد دنبال نشود چراکه به قداست خانواده آسیب وارد می کند و در سایه بی بند و باری و رفتارهای زشت و زننده که زیبنده جامعه اسلامی نیست نباید خانواده آسیب ببیند.
,
 
,
وی ب بیان اینکه امروز ریشه عمده مشکلات و فسادهای اخلاقی به خانواده و تربیت برمی گردد ، گفت: یکی از مولفه های مهم که مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم به آن تاکید کرده اند مسئله خانواده است و لذا همه باید به آن توجه داشته باشند چراکه آسیب دیدن خانواده تهدید محسوب می شود.
,
 
,
دری نجف آبادی با اشاره به ضرورت تحقق شعار سال بیان کرد: در زمینه کار ، تلاش و تولید ملی همه باید پیشگام باشند چراکه کار، تلاش و رونق تولید سبب عزت، کرامت و سربلندی ملت ایران است.
,
 
,
وی ضمن گرامیداشت هفته بسیج با اشاره به اینکه تفکر و روحیه بسیجی دانشگاه بزرگ انسان سازی است، گفت: بسیجیان مجاهدان در راه خدا هستند که خدمت صادقانه و مخلصانه به اسلام، انقلاب و امت اسلامی می کنند.
,
 
,
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه هرکس عشق به انقلاب، امام و مقام معظم رهبری دارد بسیجی محسوب می شود، گفت: در طول انقلاب اسلامی ملت ایران با روحیه بسیجی همواره انقلاب را از بحران ها و مقاطع حساس عبور کردند و ملت ایران امروز به بسیج و بسیجی بودن افتخار می کند و راه پرافتخار بسیج را با قوت ادامه می دهد.
,
 
,
وی با بیان اینکه تحکیم ، ارتقا امنیت در داخل و منطقه اسلامی و مقابله با توطئه های داخلی فرهنگی ، اجتماعی و اقتصادی بسیج باید پیشتاز باشد، گفت: همچنین بسیج باید در رفع و خنثی سازی توطئه های دشمنان در فضای مجازی تلاش کند چراکه دشمن به دنبال توطئه آفرینی و فتنه انگیزی در بستر فضای مجازی است.
,
 
,
دری نجف آبادی با اشاره به شرایط امروز اقتصادی کشور و ضرورت همیاری و نیکوکاری بین مردم بیان کرد: امروز که به واسطه شرایط جنگ اقتصادی و بیماری کرونا برای مردم مشکلاتی ایجاد شده باید بیش از گذشته روحیه نیکوکاری ، همیاری و مواسات در بین مردم جاری باشد و کسی نباید دنبال منفعت های شخصی و گروهی باشد.
,
 
,
امام جمعه اراک قاچاق، احتکار و گران فروشی را دور از انصاف خواند و افزود: در شرایط فعلی قاچاق ، گران فروشی و احتکار اقلام اساسی و نیازهای دارویی و غذایی مردم خیانت به انقلاب و ملت است و قطعا اینگونه رفتارها خیر و برکتی نخواهد داشت.
,
 
,
وی با اشاره به شیوع گسترده بیماری کرونا و اهمیت رعایت کلیه دستورالعمل های بهداشتی و پایبندی بر مصوبات ستاد مقابله با کرونا بیان کرد: همه باید با جدی گرفتن این بیماری مسئله پیشگیری را اولویت بگذارند و کسی نباید سلامت مردم و جامعه را به شوخی بگیرد و در رعایت دستورالعمل ها سهل انگاری کند.
,
 
,
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی خاطر نشان کرد: امروز انقلاب اسلامی در شرایطی حساس با گرگان آدم خوار عالم همچون آمریکا روبه رو است و ملت ایران راهی به جز قوی کردن و ایستادن بر روی ارزش هاو خودکفایی در همه ابعاد ندارند.
,
 
,
انتهای پیام/ 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه