اخبار داغ

همزمان با هفته بسیج صورت گرفت؛

آغاز رزمایش بزرگ جهادگران سلامت در سیستان و بلوچستان/90 تیم بسیجی برای مقابله با کرونا فعال شد

آغاز رزمایش بزرگ جهادگران سلامت در سیستان و بلوچستان/90 تیم بسیجی برای مقابله با کرونا فعال شد
رئیس بسیج جامعه پزشکی سیستان و بلوچستان از آغاز رزمایش جهاد گران سلامت با حضور 90 تیم برای مقابله با کرونا در این استان خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اسحق علی صابری، رئیس بسیج جامعه پزشکی سیستان و بلوچستان در گفت و گو با عصرهامون بیان کرد: رزمایش جهادگران سلامت با رمز یا رسول الله و به یاد شهدای مدافع سلامت در سیستان و بلوچستان آغاز شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,

وی افزود: در این رزمایش که با آغاز هفته بسیج آغاز شده است 356 بسیجی در قالب 90 تیم در مساجد، معابر عمومی و مراکز پر تردد در 14 شهرستان سیتان و بلوچستان حضور پیدا می کنند و به ویزیت رایگان بیماران، اموزش مقابله با کرونا برای قطع زنجیره انتقال بیماری و کمک به کنترل بحران کرونا می پردازند.


وی خاطرنشان کرد: 15 ایستگاه سلامت نیز در شهرستان هایی که در وضعیت قرمز قرار ندارند و نماز جمعه در این شهرها اقامه می شود، برپا خواهد شد، این تیم ها به بیماریابی، ویزیت رایگان و آموزش می پردازند، این تیم ها تا پایان هفته به جمعیت کثیری از هم استانی ها خدمات سلامت  و آموزش های لازم را به مردم ارائه می دهند تا بتوانیم کرونا را در این خطه کنترل کنیم.
 
,
,
,
,
,
,

وی تاکید کرد: در این برهه زمانی که کرونا تمام دنیا را تحت تاثیر قرار داده و اقتصاد دنیا را فلج و دولت ها را در مدیریت رویایی خود ناتوان کرده، به طوری که بسیاری کشورها در تامین مایحتاج اولیه مردم خود عاجز مانده اند و فروشگاه ها به غارت رفته است، اما در کشور ما برخلاف تحریم ها و مشکلات اقتصادی، همه به کمک هم شتافته اند و برای رفع مشکلات مردم بذل و بخشش می کنند.

صابری ادامه داد: این تیم ها از روز شنبه فعالیت خود را با مراجعه به منازل مردم آغاز می کنند تا از تراکم جمعیت در بیمارستان ها کاسته شود، همچنین از طریق سامانه 4030 بیمار یابی انجام خواهد شد، پزشکان و کارشناسان در منازل افراد مبتلا به کرونا می روند و به ارائه خدمت از جمله ویزیت رایگان، آموزش و کنترل بیماری و قرنطینه خانگی می پردازند، چنانچه افراد نیاز به بسته های معیشتی داشته باشند در اختیار آنها قرار می گیرد.

اجرای رزمایش تا پایان هفته

عوضعلی فقیری، رئیس ستاد هفته بسیج سیستان و بلوچستان نیز در این زمینه به خبرنگار ما گفت: بر اساس روزشماری که برای هفته بسیج پیش بینی شده، امروز روز سلامت است و با توجه به شیوع بیماری کرونا در کشور، برنامه ریزی شده تا تیم های بهداشتی و درمانی در مناطق تعیین شده اعزام شوند و این برنامه تا آخر هفته ادامه دارد.
 

,
,
,
,
, اجرای رزمایش تا پایان هفته, اجرای رزمایش تا پایان هفته,
,
,
,
 
,
وی افزود: در سراسر استان 90 تیم به ویزیت رایگان، آموزش و مشاوره، توزیع بسته های بهداشتی و درمانی و اقداماتی در جهت کنترل بیماری کرونا ارائه می دهند.

انتهای پیام/
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه