اخبار داغ

همزمان با آغاز دوره جدید محدودیت‌های کرونایی اعلام شد؛

جزئیات محدودیت‌های کرونایی در کُردستان/کدام شهرستان‌ها قرمز و نارنجی‌اند؟

جزئیات محدودیت‌های کرونایی در کُردستان/کدام شهرستان‌ها قرمز و نارنجی‌اند؟
طرح محدودیت‌های جدید کرنایی از اول آذرماه آغاز می‌شود و پیش بینی اولیه برای مدت زمان اجرای آن تا دو هفته است اما همه چیز بستگی به رعایت کردن عموم مردم دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کردتودی، محمدابراهیم زارعی معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان اظهار داشت: ممنوعیت تردد به داخل شهرهای وضعیت قرمز و نارنجی و اعمال جریمه‌های ۵۰۰ هزار و یک میلیون تومانی از ساعت ۲۴ دیشب همزمان با سراسر کشور آغاز شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کردتودی,

وی اضافه کرد: در این طرح ماموران انتظامی و پلیس راه از ورود خودروهای غیر بومی به شهرهای دارای وضعیت قرمز و نارنجی ممانعت می‌کنند.

,

زارعی افزود: برخی کارمندان و کارگران در شهری دیگر از محل سکونت خود شاغل هستند که با توجه به شرایط کرونایی و محدودیت‌ها، برای تردد بدون مشکل آنها تصمیماتی اتخاذ شده است.

,

وی یادآور شد: این افراد نگرانی دارند که ماموران پلیس در هنگام آمد و شد آنها به محل کار، مانع شده و خودروشان را جریمه کنند.

,

زارعی تاکید کرد: برای جلوگیری از این مشکل، ستاد استانی کرونا به نیروهای فرماندهی انتظامی کردستان اعلام کرده کارمندان دولت با ارائه کارت شناسایی و کارگران با ارائه معرفی نامه از محل کار مشکلی در تردد ندارند.  

,

وی گفت: در تمام شهرستان‌ها طی ۲ هفته اول آذر مشاغل گروه‌های ۲، سه و چهار تعطیل است و در شهرهای قرمز شامل سنندج، کامیاران، مریوان و قروه ادارات خدماتی با ۵۰ درصد و سایر اداره‌ها با ۳۰ درصد نیرو حضوری و بقیه به صورت دورکاری فعالیت خواهند کرد.  

,

زارعی افزود: فعالیت کارکنان دستگاه‌های خدماتی با ۷۰ درصد در شهرهای وضعیت نارنجی شامل سقز، بانه، سروآباد، بیجار و دیواندره و سایر ادارات با ۵۰ درصد نیرو و بقیه به صورت دورکاری است.  

,

, ,

 ورود مسافر تحت هر عنوانی به بانه ممنوع است

,  ورود مسافر تحت هر عنوانی به بانه ممنوع است,  ورود مسافر تحت هر عنوانی به بانه ممنوع است,

 فرماندار بانه گفت: همزمان با اعمال محدودیت‌های جدید از شنبه اول آذر و برای حفظ سلامتی مردم، ورود مسافران، خودروهای شخصی با پلاک غیربومی تحت هر عنوانی به این شهر ممنوع بوده و ممانعت می‌شود.

,

اسماعیل رستم‌پور با بیان اینکه وضعیت بانه از لحاظ شیوع کرونا نارنجی است، اظهار داشت: براساس مصوبه ابلاغی ستاد مقابله با کرونا، از فردا خروج خودرو از شهر مشکلی ندارد اما ورود هرگونه وسیله حمل و نقل شخصی ممنوع است.

,

وی با اشاره به اینکه خودروهای حمل و نقل عمومی، بار و امدادی از این قاعده مستثتی هستند، افزود: کارمندانی که ساکن شهرهای دیگرند و محل خدمت آنها بانه است، می‌توانند با داشتن مجوز و با هماهنگی با خودرو شخصی تردد کنند.

,

فرماندار بانه با بیان اینکه فعالیت بازار و پاساژها در شهرهای نارنجی از جمله بانه بلامانع است، اضافه کرد: مساجد و سالن‌های ورزشی بسته است و گروه‌های شغلی ۳ و ۴ که حدود یک ماه پیش فعالیت آنان ممنوع شده در طرح جدید هم اجازه فعالیت ندارند.

,

رستم‌پور با اشاره به اینکه آمار بستری‌های مبتلا به کرونا در بانه به یک سوم کاهش یافته است، یادآور شد: با توجه به اینکه آمار فوتی‌ها همچنان بالاست، نیاز است مردم پروتکل‌های بهداشتی را بطور جدی رعایت کنند.

,

وی بر لزوم اجتناب از برگزاری دورهمی‌ها، مراسم عزا و شادی در شرابط کنونی تاکید کرد و گفت: در صورت مشاهده و گزارش برگزاری چنین مراسم‌هایی، بشدت با متخلفان برخورد خواهد شد چرا که حفظ سلامتی مردم اولویت است.

,

, ,

بانک‌ها در چهار شهر کردستان با نصف کارکنان خود فعالیت می‌کنند

, بانک‌ها در چهار شهر کردستان با نصف کارکنان خود فعالیت می‌کنند, بانک‌ها در چهار شهر کردستان با نصف کارکنان خود فعالیت می‌کنند,

رییس شورای هماهنگی بانک‌های کردستان گفت: در چهار شهر استان که دارای وضعیت قرمز از لحاظ شیوع ویروس کرونا هستند از ابتدای آذر با نصف (۵۰ درصد) کارکنان خود فعالیت می‌کنند.

,

علی اشرف یوسفی‌قیاسی  اظهار داشت: با توجه به اینکه طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌ها به منظور کاهش شیوع بیماری کووید-۱۹ از ابتدای آذر اجرا می‌شود کهدر این مدت بانک‌ها با تعیین شرایط مشخصی فعال هستند.

,

وی اضافه کرد: شبکه بانکی استان در شهرهای (سنندج، مریوان، قروه و کامیاران) دارای وضعیت قرمز ناشی از شیوع ویروس کرونا با حضور حداقل ۵۰ درصد کارکنان فعالیت خواهند کرد.

,

رییس شورای هماهنگی بانک‌های کردستان افزود: در سایر شهرهای استان که در وضعیت نارنجی هستند شبکه بانکی با حضور حداقل دو سوم کارکنان دایر و خدمات ارائه می‌کنند.

,

یوسفی‌قیاسی با اشاره به اینکه بانک‌ها یکی از مستعدترین اماکن برای شیوع بیماری هستند، گفت: بانک‌ها بخاطر نقش حیاتی که در اقتصاد دارند امکان تعطیلی آنها وجود ندارد لذا از مردم استان تقاضا می‌شود برای انجام امور بانکی خود از سامانه‌های غیرحضوری و آنلاین استفاده کرده و از حضور غیر ضروری در شعب پرهیز کنند.

,

وی تاکید کرد: بر اساس مصوبه ستاد استانی مقابله با کرونا و دستور استاندار کردستان برای حفظ سلامت ارباب رجوع و کارکنان بانک‌ها، ورود مشتری باید بر اساس ظرفیت شعبه باشد ضمن اینکه از هنگام ورود به شعب کنترل لازم انجام می‌شود.

,

رییس شورای هماهنگی بانک‌های کردستان با اشاره به اینکه کارکنان بانک‌ها از هیچ تلاشی برای ارائه خدمات بهتر دریغ نمی‌کنند، یادآور شد: از شهروندانی که بنابر ضرورت به شعب مراجعه می‌کنند درخواست داریم ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک، خودکار شخصی به همراه داشته و فاصله اجتماعی را رعایت کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه