اخبار داغ

بازیگر سینما و تلویزیون:

دوران کرونا؛ فرصتی مناسب برای نگارش آثارقوی نمایشی/سبد ادارات یزد برای احیای اقتصاد هنر خالی است

دوران کرونا؛ فرصتی مناسب برای نگارش آثارقوی نمایشی/سبد ادارات یزد برای احیای اقتصاد هنر خالی است
مهدی قانع گفت: شرایط کرونا شاید هنرهای صحنه ای را به تعطیلی کشاند اما می توان از ان به عنوان فرصتی برای نوشتن فیلنامه ها و نمایش نامه های خوب و قوی و یا حتی اماده سازی و بهسازی امکانات و تجهیزات این هنرها بهره برد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی قانع مجری صدا و سینمای مرکز یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا در خصوص اینکه چگونه می توان در دوران کرونا هنرهای چون تئاتر و سینما را احیا کرد گفت: فعالیت های هنری چون تئاتر وابسته به حضور مخاطب و تماشاچی است و در شرایط فعلی هرگونه تجمع ممنوع است و خواه یا ناخواه حضور مردم حتی با فاصله اجتماعی هم امکان پذیر نیست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

بازیگر تئاتر و سینما افزود: شاید فاصله اجتماعی در بین مخاطب و تماشاچی هم امکان پذیر باشد اما مدیریت ورود و خروج ان ها بسیار مشکل و در حدود ناممکن است اما در خصوص سینما و فیلم تا حدودی می توان این هنر را در خانه ها عرضه کرد و به نمایش گذاشت ولی با توجه به دسترسی که اینترنت در اختیار مخاطب در خصوص فیلم ها و تئاترها گذاشته است و شرایط اقتصادی کنونی، کسی برای این موضوع هم قرار نیست هزینه پرداخت کند.

,

, ,

***دوران کرونا؛ فرصتی مناسب برای نگارش آثارقوی نمایشی

, ***دوران کرونا؛ فرصتی مناسب برای نگارش آثارقوی نمایشی, ***دوران کرونا؛ فرصتی مناسب برای نگارش آثارقوی نمایشی,

وی با تاکید بر اینکه احیای تئاتر و هنرهایی که نیاز به حضور مخاطب دارد و در شرایط کرونایی امکان پذیر نیست تصریح کرد: شرایط کرونا شاید هنرهای صحنه ای را به تعطیلی کشاند اما می توان از ان به عنوان فرصتی برای نوشتن فیلنامه ها و نمایش نامه های خوب و قوی و یا حتی اماده سازی و بهسازی امکانات و تجهیزات این هنرها بهره برد که مطمئنا این موضوع هم نگاه ویژه مسئولین دولتی به هنرمندان را می طلبد.

,

قانع با بیان اینکه اعتماد مردم به روش های خلاقانه در حوزه احیای هنر بستگی به میزان علاقه آن ها به هنر دارد ابراز کرد: متاسفانه این روزها بیشتر مردم سرشان به شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها گرم است و ساعت ها برای گردش در فضای مجازی زمان می گذارند اما قرار نیست در حوزه هنر مانند خرید آنلاین فیلم یا خرید یک جنگ انلاین هزینه ای پرداخت کنند در صورتی که این مردم هستند که در احیای اقتصاد هنر نقش اصلی را ایفا می کنند.

,

, ,

***نقش اصلی مردم در احیای اقتصاد هنر

, ***نقش اصلی مردم در احیای اقتصاد هنر, ***نقش اصلی مردم در احیای اقتصاد هنر,

این بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون گفت: اگر مردم در حوزه های محتلف هنری مشتری نباشند، هنرمند هر چقدر هم خلاقیت در ارائه هنر خود به خرج دهد راه به جایی نمی برد، حتی در حوزه بازار فروشندگان و صاحبان مشاغل که گاهی نیازهای اساسی یک چامعه را هم ارائه می کنند برای دستیابی به مشتری بخش بازاریابی و فروش را در نظر می گیرند اما در حوزه هنر نه تنها مردم در بخش های مختلف هنری احساس نیاز نمی کنند که حتی بخشی برای جذب مشتری هم ندارند.

,

قانع با بیان اینکه اعتماد مردم هم با کارهای فاخر و خوب جلب می شود تصریح کرد: وقتی آثار هنرمندی چون ابراهیم حاتمی کیا فروش پیدا می کند و مردم به اثار اعتماد می کنند هیچ دلیلی چون فاخز بودن آثارش ندارد و برای جلب مشتری راهی جز ارائه آثار خوب مردم پسند نیست.

,

, ,

*** همیشه سبد فرهنگی و هنری در ادارات استان یزد خالی است

, *** همیشه سبد فرهنگی و هنری در ادارات استان یزد خالی است, *** همیشه سبد فرهنگی و هنری در ادارات استان یزد خالی است,

برترین مجری صحنه ایران عنوان اینکه بهترین حمایت مسئولین برای احیا هنر در پساکرونا این است که خودشان برای حضور در برنامه های هنری پیش قدم باشند خاطرنشان کرد: در دوران پسا کرونا مسئولین و مدیران، برای حضور کارکنانشان در برنامه های خوب هنری یا خرید یک محصول هنری برنامه ریزی کنند.

,

وی ادامه داد: خوب است مسئولان و مدیران استان در کنار سبدهای لوازم التحریر، سبدهای غذایی و غیره، جایی هم برای محصولات فرهنگی و آثار هنری فاخر داشته باشند اما متاسفانه همیشه سبد فرهنگی و هنری در ادارات استان یزد خالی است، در صورتی که اهدای کتاب، اهدای بلیت تئاتر، صنایع دستی یا هر محصول هنری دیگری می تواند در احیا ان هنر بسیار مفید و راهگشا باشد.

,

, ,

این هنرمند یزدی با تاکید بر اینکه مسئولین نقش مهمی در حمایت از هنر دارند اذعان کرد: در ایام شیوع کرونا مسئولین می توانند با سیاست های حمایتی مانند ارائه تسهیلات کم بهره یاری رسان قشر هنرمند متضرر از این ویروس منحوس باشند، یا حتی دستگاه ها می توانند محصولات هنرمندان را پیش خرید کنند و هنرمند بعد از ایام کرونا به ان دستگاه ها محصول خود را ارائه کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه