اخبار داغ

از صبح امروز انجام شد؛

آغاز محدودیت‌های شدید برای مقابله با تاخت و تاز کرونا در آذربایجان غربی

آغاز محدودیت‌های شدید برای مقابله با تاخت و تاز کرونا در آذربایجان غربی
با ورود به فصل پاییز تاخت و تاز شیوع بیماری کووید ١٩ بیش از پیش شده و ویروس کرونا در میدان بدون رقیب یکه تازی می‌کند و در این بین محدودیت‌های شدیدی برای مقابله و مدیریت آن در نظر گرفته شده که از امروز در مناطق قرمز کرونایی با شدت بیشتری اجرا می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اروم‌نیوز، شیوع کرونا از حدود ٩ ماه گذشته در کشور همه گیر شده و بعد از پشت سر گذاشتن فصل‌های بهاری و تابستان و اتمام موج‌های اول و دوم، با قدرت بیشتری موج سوم را در فصل پاییز آغاز کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم‌نیوز,

بیماری که تنها راه حل آن کنترل فاصله گذاری اجتماعی در جامعه و رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

,

در همین راستا و برای مقاله و مدیریت بیماری کووید ١٩ محدودیت‌های شدیدی در نظر گرفته شده که اجرای آن از امروز شنبه یک آذر در مناطق قرمز کرونایی اجرا می‌شود.

,

نظارت بر اجرای دقیق دستورالعمل‌ها رکن اصلی مقابله با کروناست

, نظارت بر اجرای دقیق دستورالعمل‌ها رکن اصلی مقابله با کروناست, نظارت بر اجرای دقیق دستورالعمل‌ها رکن اصلی مقابله با کروناست,

استاندار آذربایجان‌غربی، بر نظارت بیشتر بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی در مطب ها و پایانه های مسافری درون شهری تاکید کرد و گفت: طرح حفاظت از افراد بالای ۶۰ سال نیز با همکاری بسیج، هلال احمر و دانشگاه علوم پزشکی تداوم می یابد.

,

محمدمهدی شهریاری با تاکید بر اینکه در ۲ جنگ اقتصادی و کرونایی هستیم، از تلاش کادر درمان و پرستاری به عنوان سربازان و سرداران خط مقدم مبارزه با کرونا قدردانی کرد و افزود: مردم و مسوولان قدردان تلاش های شبانه روزی کادر پزشکی و پرستاری هستند و می طلبد با رعایت دقیق دستورالعمل های بهداشتی در این مبارزه سخت یاریگر پزشکان و پرستاران باشند.

,

وی اظهار کرد: پیشگیری مهمترین اقدامی است که همه موظف به رعایت آن هستند و البته نظارت بر مصوبات و اجرای دقیق دستورالعمل ها، دیگر ارکان اصلی مقابله با کروناست که باید در شهرستان ها توسط فرمانداران به طور جدی پیگیری شود.

,

آغاز اجرای طرح محدودیت هوشمند از امروز

, آغاز اجرای طرح محدودیت هوشمند از امروز, آغاز اجرای طرح محدودیت هوشمند از امروز,

رییس کمیته امنیتی، انتظامی و اجتماعی ستاد مدیریت و مقابله با کرونا در آذربایجان غربی با اشاره به اجرای طرح مدیریت هوشمند محدودیت ها از روز شنبه ادامه داد: ۱۴ دستگاه اجرایی در انجام کامل این طرح، مسوولیت مستقیم دارند.

,

علی مصطفوی گفت: محدودیت ها در پنج دسته اداری، بازرگانی و تجاری، آموزشی، فرهنگی، اجتماعی بوده و تردد خودروها را شامل می شود.

,

وی افزود: لازمه اجرای درست و صحیح این طرح همکاری و هم افزایی مردم و دستگاه های اجرایی است.

,

معاون سیاسی و‌امنیتی استاندار آذربایجان‌غربی، با تاکید بر ضرورت همکاری همه جانبه در اجرای محدودیت‌های جدید کرونایی، اظهار داشت: بدون بهره مندی از همکاری رسانه‌های گروهی و همکاری مردم با دولت، اجرای محدودیت‌های جدید کرونایی موثر نخواهد بود.

,

وی شیب شیوع ویروس کرونا در آذربایجان‌غربی را صعودی توصیف کرد و افزود: متاسفانه آمار مبتلایان به ویروس کرونا در آذربایجان‌غربی پس از نیمه دوم شهریورماه در مقایسه با ۲ ماه نخست سال جاری به صورت جهشی افزایش یافته است.

,

مصطفوی با اشاره به اجرای محدودیت‌های جدید کرونایی در سه بخش قرمز، زرد و نارنجی در استان، بیان کرد: طی دستورالعمل جدید شهرستان‌هایی که روزانه ۱۰ بیمار کرونایی بستری شده در بیمارستان دارند، شامل وضعیت قرمز می‌شوند و روزانه ۶ و چهار نفر بستری نیز به ترتیب شهرستان‌های زرد و نارنجی عنوان خواهند شد.

,

وی با بیان اینکه در آذربایجان‌غربی شهرستان وضعیت زرد وجود ندارد، گفت: در اکثر شهرستان‌های آذربایجان‌غربی وضعیت قرمز و در بخش دیگری از این استان نیز وضعیت نارنجی است.

,

١٠ شهر آذربایجان‌غربی قرمز هستند

, ١٠ شهر آذربایجان‌غربی قرمز هستند, ١٠ شهر آذربایجان‌غربی قرمز هستند,

مسوول اطلاع رسانی ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا در آذربایجان غربی نیز با تبیین وضعیت نامناسب استان گفت: وضعیت ۱۰ شهر شمالی و جنوبی استان از جمله ارومیه قرمز است و این روند در کوتاه مدت تغییری نمی یابد.

,

علی احمد آقاپور افزود: این شهرها شامل ارومیه، خوی، سلماس، چایپاره، شوط، پلدشت در شمال استان و سردشت، نقده، اشنویه و میاندوآب در جنوب استان قرمز و در وضع خطرناکی قرار دارد.

,

وی اضافه کرد: وضعیت شهرهای ماکو و چالدران در شمال و پیرانشهر، مهاباد، بوکان، شاهین‌دژ و تکاب نیز در وضع نارنجی است.

,

مسوول اطلاع رسانی ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا در آذربایجان غربی ادامه داد: موفقیت در قطع زنجیره شیوع بیماری کووید ۱۹ در هر منطقه به رعایت پروتکل ها توسط ۹۰ درصد مردم در سه ماه متمادی نیاز دارد که این امر نیز اهتمام جمعی طولانی مدت می طلبد.

,

وی بیان کرد: همچنین برای کاهش شدت ابتلا و مرگ و میر ناشی از کرونا، رعایت ۸۰ درصدی مردم در یک ماه متمادی نیاز است.

,

آقاپور اظهار کرد: اگر این موارد رعایت نشود، هرچند میزان ابتلا یا شدت آن به صورت نسبی می تواند کاهش یابد، ولی نباید انتظار کنترل بیماری را داشت.

,

وی گفت: در حال حاضر روند ابتلا به بیماری کرونا در بسیاری از شهرهای بزرگ کشور، صعودی است و در استان نیز در خوش بینانه ترین حالت به وضع افزایش خطی رسیده ایم.

,

وی افزود: انتظار نداشته باشیم که روند ابتلا در آذربایجان غربی به سرعت پایین بیاید و فرمول طلایی به جز رعایت سه مورد بهداشت فردی، استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی برای این امر متصور نیستیم.

,

تاکنون حدود ۵۷ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در دنیا و بیش از ۸۱۵ هزار نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند؛ از مجموع حدود یک میلیون و ۳۶۴ هزار نفر جان باخته بر اثر کرونا در کشورهای مختلف دنیا نیز حدود ۳.۲ درصد مربوط به ایران است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه