اخبار داغ

اعتلای بسیج در عرصه علم و دانش؛

تفکر بسیجی دانش‌آموز زنجانی را به یک نخبه علمی تبدیل کرد

تفکر بسیجی دانش‌آموز زنجانی را به یک نخبه علمی تبدیل کرد
محمد حسن عباسی، دانش‌آموز زنجانی در عرصه پژوهش‌های علمی وارد شده و توانسته طرح‌های مختلف پژوهشی را ارائه کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از موج رسا; هفته بسیج یادآور رشادت‌ها و دلاورمردی‌های رزمندگانی است که بسیجی وار در عرصه‌های دفاع از نظام اسلامی پای کار بوده و در دوران دفاع مقدس نقش عظیمی را ایفا کرده‌اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,
 
,
بسیجیان پس از دوران دفاع مقدس نیز نقش‌آفرین بوده و در عرصه‌های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، علمی و فنآوری نقش بی‌بدیلی را ایفا کرده‌اند.
,
 
,
یکی از نقش‌های مهم بسیج حضور در جهاد علمی مورد نظر مقام معظم رهبری بوده و بسیجیان در این عرصه خدمات ارزشمندی را به نظام اسلامی در عرصه‌های علمی و فنآوری ارائه کرده‌اند.
,
 
,
این هفته فرصتی است تا با بسیجیانی مخلصی که جهاد گونه در راه کسب علم و موفقیت‌های علمی تلاش می‌کنند آشنا شویم.
,
 
,
محمد حسن عباسی 18 ساله، دانش‌آموز پایه دوازدهم مدرسه شهید بهشتی ناحیه یک زنجان، یکی از بسیجیان زنجانی است که در سن پایین دانش‌آموزی فکرهای علمی بسیاری برای کشور دارد و توانسته تا کنون چندین طرح را جشنواره‌های مختلف علمی استانی و ملی ارائه کند، این دانش‌آموز زنجانی طراح پژوهش‌های مختلفی بوده و قصد دارد همچنان در عرصه علم بدرخشد.
,
 
,
 
,
*آشنایی با نهاد بسیج 
, *آشنایی با نهاد بسیج , *آشنایی با نهاد بسیج ,
 
,
او می‌گوید از دوران کودکی با مسجد آشنا بوده و با عضویت در نهاد بسیج فعالیت کرده و از سال دهم نیز در مدرسه با این نهاد بوده و عضو شورا و مسئول فاوا و فضای مجازی پایگاه بسیج آیت‌الله دستغیب زنجان بوده و امسال نیز مسئولیت علمی و پژوهشی و مدیریت دانش پایگاه مقاومت آیت‌الله مشکینی را برعهده دارد.
,
 
,
این نخبه زنجانی در مورد اختراع خود می‌گوید: خیلی‌ها فکر می‌کنند اختراع کار عجیب و شاخ غول را شکستن است اما اگر کسی سئوالی در ذهن داشته باشد و بتواند پاسخ آن سئوال را کشف کند در واقع اختراع کرده است.
,
 
,
"سال اولی که به مدرسه شهید بهشتی وارد شدم دبیرمان آقای ضیغمی مسئول کار و فنآوری خیلی تاکید داشت که دانش‌‌آموزان باید درس‌های خود را به صورت پژوهش ارائه کنند تا بتوانند علم خود را کاربردی کنند، همین موضوع موجب شد تا در حوزه پژوهش بیشتر وارد شده و کارهای عملیاتی بسیاری از سوی دانش‌آموزان این مدرسه ارائه شود".
,
 
,
این دانش‌آموز زنجانی یادآور شد: دبیر ما اصرار داشت دانش‌آموزان وارد کارهای پژوهشی شوند و این موضوع موجب شد تا ما نیز به موضوعات مختلف کاربردی کرده و چرا که اعتقاد داریم علم می‌تواند مرزها را جابه جا کند.
,
 
,
این پژوهشگر بسیجی ادامه داد: طرح من مربوط به سال هفتم می‌شود که با توجه به مطالبی که خوانده بودیم سئوالی در ذهنم بود که غواصان چگونه در زیر آب با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و یا دیده‌های خود را یادداشت می‌کنند.
,
 
,
"نمونه این اختراع وجود دارد اما غواص در تاریکی نمی‌تواند اطلاعات خود را ببیند و یا بخواند به همین دلیل صفحه‌ای ساختم که می‌توان با نور بر روی آن نوشت که ضد آب و ضد حرارت بوده و در برابر فشار آب مقاوم است، این اختراع دارای اظهار نامه بوده و در حال ثبت است".
,
 
,
او می‌گوید: لایت برد به معنای صفحه درخشان است که حالت بازیافتی دارد و خودکار مورد استفاده آن دارای درجه‌بندی است که می‌تواند میزان نور را کم و زیاد کند، این صفحه در برابر دوربین‌های حرارتی و دید در شب دیده قابلیت دید را دارد.
,
 
,
این پژوهشگر زنجانی با اشاره به اختراع دیگری در زمینه ژنراتور خود تغذیه، می‌گوید: این اختراع اگر چه نمونه خارجی دارد اما در پژوهش ما با یک ایده کوچک، این ژنراتور به حالت موتور طراحی شده است که می‌تواند برق پاک و رایگان تولید کرده و هوا را با سرعت بالا جابه جا کند.
,
 
,
 
,
*هزینه‌های پایین اختراع
, *هزینه‌های پایین اختراع, *هزینه‌های پایین اختراع,
 
,
عباسی هزینه‌های اختراع خود را بسیار کم عنوان کرد و گفت: از امکانات مدرسه از جمله آزمایشگاه برای اختراع خود استفاده می‌کنم اگر چه اجرای طرح ژنراتور خود تغذیه هزینه بسیاری را می‌طلبد چرا که کاربردی کردن آن بر روی یک موتور یک تا دو میلیارد تومان هزینه لازم دارد.
,
 
,
وی با اشاره به نقش بسیج در عرصه‌های علمی، می‌گوید: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم در خصوص پیشرفت علمی و فنآوری تاکید داشتند که این امر موجب شد تا چارت بسیج در عرصه علمی تبدیل به چارت اصلی شده و راه برای پژوهش‌های علمی گسترده باز شود.
,
 
,
این مخترع زنجانی ادامه داد: اولین طرح خود را در بسیج علمی و پژوهشی ارائه کردم و در چندین جشنواره از جمله خوارزمی مقام آوردم.
,
 
,
"ضروری است دانش‌آموزان با بسیج علمی بیشتر آشنا شده و دستاوردهای خود را تبدیل به طرح‌های پژوهشی نمایند تا بتوان نتایج مطلوبی را کسب کرد".
,
 
,
او که دارای رتبه اول جشنواره خوارزمی است و طرح او تنها طرح راه یافته به مرحله کشوری این جشنواره است، دوست دارد در فعالیت های نظامی حضور داشته و به کارهای پژوهشی خود ادامه دهد.
,
 
,
عباسی معتقد است: همانگونه که مقام معظم رهبری می‌فرمایند:" حرکت بسیجی در کشور هر جا بر اساس عقلانیت بوده و با دین و ایمان آمیخته است، آن بخش پیشرفت کرده است، باید بسیجیان وارد عرصه های مختلف شوند چرا که کشور نیازمند دانشمند، سیاستمدار و دیپلمات بسیجی با سواد است.
,
 
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه