اخبار داغ

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس خبر داد؛

طرح بازگشت کشور به دوران قبل از برجام و استفاده از سانتریفیوژهای نسل جدید؛ روی میز مجلس

طرح بازگشت کشور به دوران قبل از برجام و استفاده از سانتریفیوژهای نسل جدید؛ روی میز مجلس
اسحاقی گفت: طرح دو فوریتی در مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است که دولت در مقابل بدعهدی‌های آمریکا و اروپا مکلف شود تعهدات خود را کم کند و به سمت فرآوری، تحقیق و پژوهش محصولات هسته‌ای برود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سلمان اسحاقی نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خاورستان، اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی در مقابل بدعهدی‌های آمریکا و کشورهای 1+5 لایحه و طرح دوفوریتی را آماده کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,

طرح مجلس برای کم‌شدن تعهدات کشور در مقابل بدعهدی‌های آمریکا

, طرح مجلس برای کم‌شدن تعهدات کشور در مقابل بدعهدی‌های آمریکا, طرح مجلس برای کم‌شدن تعهدات کشور در مقابل بدعهدی‌های آمریکا,

وی با بیان این‌که این طرح در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در حال کارشناسی است، افزود: طبق این طرح، دولت در مقابل بدعهدی‌های آمریکا و اروپا مکلف می‌شود در چهارچوب برجام به صورت پلکانی تعهدات خود را کم کند.

,

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین، دولت باید به سمت استفاده از سانتریفیوژهای نسل جدید یا به عبارتی به سمت فرآوری، تحقیق و پژوهش محصولات هسته‌ای برود.

,

اسحاقی خاطرنشان کرد: مواضع کشور باید در چهارچوب کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی کارشناسی شود و امیداوریم به‌زودی این موضوع در مجلس نهایی شود.

,

وی تصریح کرد: این طرح اگر در مجلس و شورای نگهبان تأیید شود، دولت مکلف به اجرای این قانون است.

,

سروسامان دادن اقتصاد کشور ارتباطی به تحریم، ترامپ و بایدن ندارد

, سروسامان دادن اقتصاد کشور ارتباطی به تحریم، ترامپ و بایدن ندارد, سروسامان دادن اقتصاد کشور ارتباطی به تحریم، ترامپ و بایدن ندارد,

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی ضمن تأکید بر این‌که سروسامان دادن اقتصاد کشور ارتباطی به تحریم‌ها ندارد، گفت: این طرح برای برگشت اوضاع اقتصادی نیست بلکه مقابله با بدعهدی‌های 1+5 است و می‌خواهد عظمت و شکوه ایران را نشان بدهد.

,

اسحاقی ضمن تصریح این‌که وضعیت اقتصادی ربطی به ترامپ، بایدن و برجام ندارد، گفت: ما فقط باید به مواضع مدیریتی در کشور بپردازیم که اگر به این مواضع توجه شود، قطعا وضعیت اقتصاد کشور بهتر خواهد شد.

,

وی یادآور شد: نمی‌توان گفت تحریم‌ها هیچ تأثیری بر اقتصاد ندارد اما این‌که تعهدات خود را کم کنیم تا طرف مقابل را مجاب کنیم که برای مذاکره با ما حاضر شود، درست نیست.

,

تا زمانی که غربی‌ها به تعهدات خود عمل نکنند مذاکره ای در کار نیست

, تا زمانی که غربی‌ها به تعهدات خود عمل نکنند مذاکره ای در کار نیست, تا زمانی که غربی‌ها به تعهدات خود عمل نکنند مذاکره ای در کار نیست,

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: ما نمی‌خواهیم کشورهای غربی و 1+5 به میز مذاکره برگردند بلکه می‌خواهیم آن‌ها تعهدات خود را انجام دهند؛ تا زمانی که طرف‌های غربی تعهدات خود را انجام نداده‌اند، مذاکره‌ای در کار نخواهد بود.

,

اسحاقی بیان کرد: طرحی که در مجلس شورای اسلامی تصویب می‌شود در راستای این است که 1+5 تعهدات خود را انجام دهد و امروز شاهد این هستیم که آمریکا در برجام نیست و امروز یکی از اصلی‌ترین موضوعات این است که آمریکا تنها کشوری است که نقش چشم‌گیری در ایجاد بدعهدی‌ها دارد.

,

وی با بیان این‌که آمریکا به دلیل خروج از برجام، هیچ‌تعهدی راه قبول ندارد افزود: در شورای امنیت سازمان ملل این افتضاح را دیدیم که هیچ کشوری آمریکا را همراهی نکرد.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه