اخبار داغ

استاد دانشگاه البرزی مطرح کرد؛

بسیج؛ ظرفیتی بزرگ برای مقابله با تهاجم فرهنگیِ دشمن علیه جوانان/ استکبار خبری غرب "ارزش‌ها" را سیبل حملات قرار داده است

بسیج؛ ظرفیتی بزرگ برای مقابله با تهاجم فرهنگیِ دشمن علیه جوانان/ استکبار خبری غرب "ارزش‌ها" را سیبل حملات قرار داده است
علی روشنی گفت: بسیج با انجام اقدامات فرهنگی توانسته است سالیانه چند میلیون جوان را که بیش از همه آماج تهاجم فرهنگی اند، تحت پوشش قرار دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ استاد دانشگاه البرزی در گفتگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی ایران، دنیای غرب از راهبردها، فنون و شگردهای متنوع و متعددی بهره جست تا هم از گسترش دامنه نفوذ انقلاب در بین الملل دیگر جلوگیری کند، و هم زمینه را برای سلب هویت اسلامی و انقلابی قشرهای مختلف، به ویژه قشر جوان و مسخ باورها و ارزش های بنیادی جامعه مهیا سازد لذا برای تحقق هدف اخیر به ویژه در سالهای پس از پایان تهاجم نظامی عراق، با برخورداری از حمایت غرب، از روش پراثری به نام "تهاجم فرهنگی"سود جست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,

علی روشنی ادامه داد: غرب در تهاجم فرهنگی خود علیه ایران، تلاش کرد تا با اقدامات از پیش تعیین شده و منظم "نظام فرهنگی" برخاسته از انقلاب اسلامی را تضعیف و به جای آن "نظام فرهنگی حاکم بر جهان غرب" را جایگزین نماید.

,

وی افزود: برای تحقق این هدف کلان، با بهره گیری از روش‌های متعدد، آموزشی، تبلیغی، تهییجی و انتشاراتی، برای تضعیف ارزش های دینی مردم ایران ، تغییر نگرش جوانان نسبت به دنیای غرب و تحقیر فرهنگی تلاش ها و اقدامات گسترده ای طرحی و اجرا کرد.

,

این مدرس دانشگاه تصریح کرد: غرب به دلیل بهره گیری از ابزارها و رسانه های مختلف نظیر شبکه های ماهواره ای، فیلم ها، تصاویر و محصولات صوتی مختلف و مغایر با فرهنگ اسلامی، خبرگزاری های جهانی (استکبار خبری) و رادیوها، و برنامه ریزی حساب شده برای اوقات فراغت نوجوانان و جوانان توانسته است حجم وسیعی از نوجوانان و جوانان کشورمان را مخاطب قرار دهد و بر ارزش ها، هنجارها و نگرش های آنان تاثیر بگذارد.

,

روشنی گفت: در مقابل نیروی مقاومت بسیج نیز با فعالیت ها و اقدامات فرهنگی و آموزشی خود به مقابله با تهاجم فرهنگی غرب پرداخته است. این نیرو برای مقابله با تهاجم فرهنگی از راهبردها، فنون و روش های مختلفی استفاده نموده است.

,

وی ادامه داد: از جمله راهبردها و  فنون مورد استفاده بسیج می توان راهبرد "ایمن سازی"، "مبارزه مستقیم فرهنگی"،. از میان فنون به "تقویت بنیه فرهنگی، "رعایت بهداشت فرهنگی"، "تقویت عزت نفس و خودباوری"، "غنی ساختن اوقات فراغت"، "ممانعت از ترویج ابزارهای ضد فرهنگی" و .. اشاره کرد.

,

این مدرس استانی افزود: نیروی مقاومت بسیج برای مقابله با تهاجم فرهنگی و افزایش طراز و غنای فرهنگی جوانان از روش های مختلفی نظیر آموزش، اردو، تبلیغات و ... استفاده نموده است.

,

روشنی تاکید کرد: بسیج با انجام اقداماتت فرهنگی توانست سالیانه چند میلیون جوان را که بیش از همه آماج تهاجم فرهنگی اند، تحت پوشش قرار دهد و هریک را به فراخور استعدادها، نیازها، علایق و ... در یک یا چند مقوله فرهنگی، هنری، عقیدتی، سیاسی، علمی و ... تحت آموزش قرار دهد.

,

وی ادامه داد: بسیج در تمام این فعالیت ها درصدد آن بود تا ارزش های دینی را در جوانان تقویت کند، هنجارهای مختلف را به آنان بیاموزد، اعتماد به نفس آنان را نیرومند سازد، پیوند آنان را با رهبری نیرومند سازد و روحیه سلحشوری ومبارزه با استکبار را در آنان ایجاد کند.

,

این مدرس دانشگاه  گفت: اقدامات بسیج در مقابله با تهاجم فرهنگی غرب قابل توجه بوده است اما کافی نیست و باید بتواند با بروز رسانی برنامه های فرهنگی متناسب با نیاز مخاطب در این زمینه فعالیت کند.

,

روشنی افزود: برای مثال جوان و نوجوان امروز با تکنولوژی عجین است و باید بسیج سمت طراحی اپلکیشن، بازی های موبایلی، تولید نرم افزار و شبکه های اجتماعی در این زمینه رفته و متناسب با نیاز جوان محتوای فرهنگی کند و جوانان علاقه مند در این زمنیه را شناسایی و استعدادهای آنها را شکوفا و به پویایی برساند.

,

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: بحث فرهنگ آنقدر اهمیت دارد که مقام معظم رهبری فرمان آتش به اختیار به مسئولان داد لذا باید بیش از پیش به این حوزه اهمیت داده شود زیرا فرهنگ مادر و مولد در یک جامعه است و اگر غنی و پربار در جامعه تبیین شود ناخودآگاه بر سایر بخش های جامعه تاثیر گذاشته جامعه را به پویایی می رساند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه