اخبار داغ

برخی هیات های ورزشی در تذکر کم کاری می کنند

هیاتی که در برگزاری یک مسابقه هنجارشکنانه و غیر قانونی به بیانیه اکتفا کرد!

هیاتی که در برگزاری یک مسابقه هنجارشکنانه و غیر قانونی به بیانیه اکتفا کرد!
چند روز قبل در اصفهان یک پیج اینستاگرام اقدام به برگزاری مسابقه ای تحت عنوان بدن برتر کرد و عکس های نیمه برهنه بانوان را منتشر کرد که متاسفانه افراد شرکت کننده در این مسابقه نیز تک شده که نشان دهنده ارسال از خود افراد است؛ برخی از این افراد خود را ورزشکار و مربی فعال در این رشته معرفی کردند؛ خیلی زود این اتفاق بازتاب گسترده ای در اصفهان پیدا کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ عدم نظارت در فضای مجازی، که مدت هاست دغدغه بسیاری از مردم و مسئولان است هر روز یک اتفاق و هنجار شکنی و رفتارهای غیر قانونی، عرفی و دینی را به همراه می آورد و بستری مناسب برای جنگ دشمن تبدیل شده است که جای خالی این نظارت و کنترل در این فضا هر روز بیش تر از دیروز حس می شود و متاسفانه اثرات آن در جامعه به شکل های مختلف ظاهر می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

چند روز قبل در اصفهان یک پیج اینستاگرام اقدام به برگزاری مسابقه ای تحت عنوان بدن برتر کرد و عکس های نیمه برهنه بانوان را منتشر کرد که متاسفانه افراد شرکت کننده در این مسابقه نیز تگ شده که نشان دهنده ارسال از خود افراد است؛ برخی از این افراد خود را ورزشکار و مربی فعال در این رشته معرفی کردند؛ خیلی زود این اتفاق بازتاب گسترده ای در اصفهان پیدا کرد.

,

 

,

سید محمد طباطبایی مدیرکل ورزش و جوانان با این اتفاق واکنش داد و در بیانیه ی گفت:

,

*نشر این تصاویرناهنجار از لحاظ شرعی و قانونی خلاف است/ اگر افراد خاطی دارای مدرک مربی گری، داوری یا مجوز فنی باشگاه باشد، باطل می شود

, *نشر این تصاویرناهنجار از لحاظ شرعی و قانونی خلاف است/ اگر افراد خاطی دارای مدرک مربی گری، داوری یا مجوز فنی باشگاه باشد، باطل می شود, *نشر این تصاویرناهنجار از لحاظ شرعی و قانونی خلاف است/ اگر افراد خاطی دارای مدرک مربی گری، داوری یا مجوز فنی باشگاه باشد، باطل می شود,

 

,

, ,

 

,

*برخی هیات های ورزشی در تذکر کم کاری می کنند

, *برخی هیات های ورزشی در تذکر کم کاری می کنند, *برخی هیات های ورزشی در تذکر کم کاری می کنند,

حجت السلام احمد عبدالهی نژاد در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز اظهار کرد: این اتفاق به اداره ورزش و جوانان منتقل شده است و این اداره نیز به دادستان گزارشی داده  و منتظر دستور دادستان هستیم.

,

دبیر احیای امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان تصریح کرد: متاسفانه فضای مجازی لجام گسیخته است و مواردی که در توان این ستاد باشد به افراد تذکر داده و بیش از 95 درصد این اتفاقات با تذکر لسانی مشکل حل می شود و اصلا نیاز به دستگاه قضایی و پلیس نیست.

,

وی افزود: هیات های ورزشی و مسئول هیات برخی از این افراد را می شناسد چرا که برخی این افراد هنجار شکن اسم و رسم دارند و شماره های آن ها و یا تابلوهای موسسه مشخص است و اگر هیات ها تذکر به این افراد بدهند برخی از این مشکلات حل خواهد شد.

,

عبدالهی نژاد با اشاره به سخن مقام معظم رهبری که تذکر لسانی معجزه می کند، گفت: متاسفانه این افراد کم کاری  و رها کردند که آسیب این اتفاق نیز  به بچه های خودمان می رسد؛ این قبیل مشکلات با نظارت و تذکر و اقدام قانونی حل می شود.

,

علی رغم پیگیری در این زمینه که با رئیس هیات بدنسازی اصفهان مصاحبه کنیم اما وی در این زمینه تا زمان انتشار این گزارش پاسخ گو نبوده و بعد از واسطه قرار دادن روابط عمومی هیات، روابط عمومی انتقال دادند که رئیس هیات گفته است همان بیانیه در اختیار ما قرار گیرد و چون  عکس های منتشر شده از تمام رشته هاست و تعدادکمی از از رشته بدن سازی است موضوع از  اداره ورزش و جوانان دنبال شود.

,

, ,

, ,

 

,

البته خبرنگار پایگاه خبری صاحب نیوز این موضوع را بررسی که ظاهراً  عمده این ورزشکاران مربوط به رشته بدن سازی و پرورش اندام هستند، یکی از استوری های این پیج را در زیر مشاهده ی کنید:

,

 

,

, ,

به طور کلی با گسترش دسترسی به فضای مجازی و رسانه های اجتماعی مختلف مرزهای ارتباطات اجتماعی عملا دیگر محدود در جغرافیای فیزیکی نماند و این دوربین ها بودند که با کاربردی فراتر از همیشه نقش ابزار اصلی دوران امواج اینترنت را بازی میکنند به ویژه بعد از پاندمی کرونا که حتی دیدار رو در رو را به چالش بدل کرد تا همه چیز به لنز دوربین ها سپرده شود

,

وابستگی به تصویر در دوران فاصله های اجتماعی در فضای مجازی بسیار پررنگ شده واقعیتی انکار ناپذیر که شاید باعث میشود این دوربین ها گاهی فراتر از مرزهای اجتماعی معمول حرکت کنند و شاهد برخی رفتارهای غیر معمول که قبلا سابقه نداشته باشیم؛ اما این رفتار نباید در جامعه به قانون شکنی و هنجار شکنی تبدیل و عادت شود
در جدیدترین نمونه که در اینستاگرام مسابقه ای تحت عنوان بدن برتر اصفهان برگزار شده  که موضوع از جایی سوال برانگیز میشود که گویا این صفحه اینستاگرامی با انتشار عکس هایی ازخانم هایی که تحت عنوان مربی یا ورزشکار رشته بدنسازی با عکس های غیر معمول و غیر متعارف در این مسابقه ی اینستاگرامی شرکت کرده اند.

,
,

*چرا یک مربی بدن ساز به درجه ای نرسیده که در رفتار حرفه ای داشته باشد؟ 

, *چرا یک مربی بدن ساز به درجه ای نرسیده که در رفتار حرفه ای داشته باشد؟ , *چرا یک مربی بدن ساز به درجه ای نرسیده که در رفتار حرفه ای داشته باشد؟ ,

سوالی که ذهن هر مخاطبی را برمی انگیزد اینکه هیات بدنسازی اصفهان در کجای این داستان شو غیر متعارف قرار دارد و چطور یک خانم مربی بدنساز نسبت به شناخت هنجارهای اجتماعی انچنان که انتظار می رود اگاهانه و مسئولانه عمل نمی کند ایا کلاس های مربیگری مربی آینده را در این بخش نیز حرفه ای تحویل می دهند آنچه قطعا از یک مربی حرفه ای انتظار می رود.

,

هیات بدنسازی به عنوان ناظر اصلی بر عملکرد مربیان و سالن های بدنسازی است، این در حالیست که شکل گیری چنین شوهای غیرمتعارف و عجیب و غریب نظارت های حرفه ای بر سالن های بدنسازی را نیز زیر سوال می برد؛ البته قاعدتا همه این افراد اشخاض شناخته شده و دارای مدرک نیستند اما حضور تعداد کمی از کسانی که در این زمینه مدرک های دارند به این جو کمک خواهد کرد.

,

سمیه الماسی در گفتت و گو با خبرنگار صاحب نیوز گفت: حرفه مربیگری در کنار علم کافی در رشته مورد نظر درک اجتماعی بالایی را می طلبد چرا که هر مربی دستکم برای شاگردان و ورزشکاران خود ناخوداگاه نقش الگو را بازی می کند.

,

کارشناس حوزه ورزش تصریح کرد: مربی باید با هوشیاری و آگاهی آینده نگرانه بر هیجانات موجود کنترل داشته باشد و با رفتار خود این را نهادینه کند.

,

وی افزود: این انتظار جامعه از یک مربی است که نگاهی فراتر از فرد عادی داشته باشد و صرفا بدون توجه به هنجارهای جامعه با هر حرکتی من جمله آنچه این روزها بشدت در فضای اینستاگرام برای کسب فالور بیشتر انجام میشود همراهی نکند.

,

این اتفاق در اصفهان باعث واکنش مجمع نمایندگان شهرستان اصفهان نیز شد:

,

, ,

 

,

به نظر می رسد آسیب ها در فضای مجازی و اینستاگرام در حوزه ورزش جدی تر از تصور است و باید هر چه زودتر با نگاه آسیب شناسی به آن ورود کرد؛ همچنین بادی با علم فعالیت در فضای مجازی ورزشکاران در کنار ارتقا حرفه ای ورزشی ارتقا یابند تا کمتر در این دام ها گرفتار شوند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه