اخبار داغ

یک کارشناس اقتصادی در گفت‌و‌گو با دانا:

دولت، خودروسازان را به حال خود رها کرده است/ بی‌تدبیری در بازارها موج می‌زند

دولت، خودروسازان را به حال خود رها کرده است/ بی‌تدبیری در بازارها موج می‌زند
یک کارشناس اقتصاد با بیان اینکه دولت خودروسازان را به حال خود رها کرده و نظارتی ندارد، گفت: وضعیت خودرو در کشور حاصل ناکارآمدی دولت است.
[

امرالله امینی کارشناس اقتصادی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در خصوص بازار و قیمت خودرو اظهار کرد: رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو خبر از کاهش قیمت خودرو در هفته آتی داد؛ یعنی به گفته او قرار است خودرو‌هایی که 300 درصد افزایش قیمت داشتند، الان 5درصد ارزان شود، و این موضوع درست نیست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, .,

وی افزود: مثلاً قیمت پراید که زمانی 7 میلیون بود و طی چند ماه اخیر حتی به 150 میلیون رسیده است با کم شدن فقط 20 میلیون تومان از قیمت آن، اسمش کاهش قیمت نیست.

,

این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: دولت و خودروسازان باید تحلیل هزینه‌هایشان را بررسی کنند و نحوه قیمت‌گذاری مشخص شود. سود پراید 150 میلیونی به جیب چه کسانی می‌رود که این نشانه‌ی ناکارآمدی دولت در صنعت خودروسازی است.

,

امینی ادامه داد: شاهد به بی‌تدبیری و نبود برنامه در ساماندهی قیمت‌ها و بازارها مانند بورس هستیم که دولت کسری بودجه خود را از طریق بورس تأمین کرد و در انتها مردم ضرر کردند و در حال حاضر هم دولت بورس را رها کرده و آقای روحانی پاسخگو نیستند.

,

وی در رابطه با نبود نظارت در بازار خودرو گفت: متأسفانه دولت خودروسازان را به حال خود رها کرده و چراغ سبز برای گرانی و افزایش قیمت خودرو را نشان داد، زیرا خودروساز از دولت درخواست‌های مالی دارند.

, .,

این کارشناس اقتصاد اضافه کرد: زمانی دولت، خودروسازان را مجبور به سرمایه‌گذاری در کشورهای سنگاپور، سنگان و آذربایجان سرمایه‌گذاری کرده بود که باعث ضرر آنها شد و برای همین علت دولت به قیمت‌های بالای خودرو ورود نمی‌کند و سکوت اختیار کرده است.

,

امینی در مورد اینکه راهکار چیست؟ تأکید کرد: دو اقدام اساسی باید انجام شود که نخست مشکلات خود را حل کنیم و به ثبات اقتصادی برسیم که نیازمند مدیریت قوی و شفاف است و دوم هم دولتمردان قوی، پاک و متعهد باید روی کار بیایند تا از این رکود خارج شویم.

,

انتهای پیام/

,

 

,

گفتگو از علی کرمی

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه