اخبار داغ

مسئول سازمان بسیج سازندگی خراسان شمالی خبر داد؛

بهره‌برداری از ۵۲ پروژه عام‌المنفعه/ ساخت ۱۳ واحد مسکن مددجویان بهزیستی توسط بسیج

بهره‌برداری از ۵۲ پروژه عام‌المنفعه/ ساخت ۱۳ واحد مسکن مددجویان بهزیستی توسط بسیج
دانیال نقویان با اشاره به اینکه 52 پروژه عام المنفعه در استان خراسان شمالی در هفته بسیج به بهره برداری خواهد رسید، گفت: این تعداد پروژه با اعتباری بالغ بر 49 میلیارد و 500 میلیون ریال از محل قرارگاه محرومیت زدایی سپاه تامین اعتبار شده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دانیال نقویان، مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک اظهار داشت: طبق روال هر ساله از ابتدای سال 99 باتوجه به حوادث غیرمترقبه برنامه ریزی اقدامات بسیج سازندگی در دستور کار قرار گرفته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک,

وی با اشاره به اینکه اولویت برنامه سال جاری برای پیشگیری و مقابله با کرونا و ضدعفونی معابر بوده است، ادامه داد: گروه های جهادی در مناطق محروم براساس اطلس و بانک اطلاعاتی که دارند سازماندهی و برنامه ریزی شده اند.

,

نقویان اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون به صورت مداوم 125 هزار بسته بهداشتی شامل محلول ضدعفونی کننده، دستکش، ماسک و بروشورهای بهداشتی با کمک استانداری تهیه و تحویل خانواده های روستایی و مناطق حاشیه شهرها شده است.

,

این مقام مسئول یادآور شد: پیرو دستورات مقام معظم رهبری، قرارگاه مواسات و کمک مومنانه در استان تشکیل و در سه مرحله متناسب با مناسبت های مختلف طول سال این کمک ها به خانواده های آسیب دیده از کرونا و محروم انجام شد.

,

وی همچنین به کمک در پرداخت اجاره بهای منازل، واحدهای تجاری، کارهای رسانه ای، ترویجی و ارشادی در سطح استان در حوزه کرونا اشاره کرد و گفت: هفت هزار بسته معیشتی به ارزش ریالی هر بسته پنج میلیون ریال شامل برنج، روغن، ماکارونی، حبوبات، رب توسط بنیاد مستضعفان تحویل مجموعه بسیج سازندگی داده شده است که توزیع این بسته ها از هفته وحدت آغاز شده است و در هفته بسیج نیز ادامه دارد.

,

نقویان همچنین کمک های غیرنقدی، نذورات، پخت نان مهربانی به همت گروه های جهادی، پخت و توزیع غذای گرم را بخشی دیگر از خدمات بسیج سازندگی استان در ایام کرونا خواند.

,

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی خاطرنشان کرد: احداث 13 واحد مسکونی برای مددجویان بهزیستی خراسان شمالی که نیاز به مسکن داشته اند، برعهده بسیج سازندگی استان است که به مناسبت هفته بسیج کلنگ زنی می شود و عملیات اجرایی آن با هماهنگی هایی که با پیمانکاران شده است، در فاز ساخت قرار می گیرد.

,

وی میزان اعتبار در نظر گرفته شده برای ساخت هر واحد را 110 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: تحویل زمین از طریق مالکین و بهزیستی انجام شده است و مبلغ مورد نیاز برای ساخت این واحدها با مشارکت قرارگاه خاتم کشور در اختیار استان قرار داده می شود.

,

نقویان ادامه داد: علاوه بر این سه کارگاه خیاطی در شهرستان های رازو جرگلان، بجنورد و اسفراین فعال شد که برای هر کارگاه 90 میلیون تومان تجهیزات از محل قرارگاه خاتم کشور تامین و در اختیار آنها قرار داده شده است.

,

وی خاطرنشان کرد: این کارگاه ها در دو شیفت مشغول به فعالیت هستند که در مجموع برای  60 نفر به صورت مستقیم ایجاد اشتغال شده و در حال حاضر اولویت تولیدات بر مبنای تولید اقلام مورد نیاز بیمارستانی است.

,

نقویان با اشاره به اینکه 52 پروژه عام المنفعه در استان خراسان شمالی در هفته بسیج به بهره برداری خواهد رسید، اظهار داشت: این تعداد پروژه  با اعتباری بالغ بر 49 میلیارد و 500 میلیون ریال افتتاح می شوند که از محل قرارگاه محرومیت زدایی سپاه تامین اعتبار شده اند.

,

وی با بیان اینکه این پروژه ها با مشارکت مردم، دولت و سپاه به سرانجام رسیده اند، گفت:  6 مورد احیا و مرمت قنوات، پنج کانال انتقال آب، دو مورد استخر ذخیره آب، 6 مورد آبرسانی روستایی، 12 مورد احداث مسکن محرومان،  6 مورد تعمیر مسکن محرومان، چهار مورد احداث کارگاه اشتغال، تکمیل پنج مدرسه، یک مورد تکمیل حسینیه، یک مورد تکمیل یادمان شهدا، یک مورد احداث پارک ، یک مورد احداث پایگاه سلامت، یک مورد کانون فرهنگی و هنری، یک مورد آبشخور برای عشایر بوده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه