اخبار داغ

در میزگرد با روسای اقشار بسیج استان ایلام مطرح شد؛

آغاز طرح محله به محله بسیج برای مقابله با کرونا/ تمهیدات بسیج اصناف برای مهار و کنترل قیمت ها

آغاز طرح محله به محله بسیج برای مقابله با کرونا/ تمهیدات بسیج اصناف برای مهار و کنترل قیمت ها
روسای اقشار بسیج در میزگرد تخخصی ایلام بیدار به موضوعات مهمی از جمله "اعتبار 580 میلیارد ریالی در حوزه پروژه های عمرانی"، "برخورداری روستاهای محروم از خدمات رایگان بهداشتی" و "نقاهتگاه سپاه و بسیج الگوی نمونه برای کشور" اشاره کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ایلام بیدار، در هفته مبارک بسیج قرار داریم، هفته ای که اهمیت آن بر کسی پوشیده نیست. امروزه ارزش بسیج برای همه جهانیان هم ثابت شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ایلام بیدا,

کارکرد بسیج بعنوان یکی از پدیده های مؤثر در حوزه های مختلف باعث شده تا ثمرات آن را در بخش های مختلف جامعه شاهد باشیم.

,

بسیج با ورود مناسب خود در مباحثی همچون سازندگی، محرومیت زدایی، گروه های جهادی، اقتصاد مقاومتی و اخیرا در موضوع کرونا توانسته به خوبی ورود کند.

,

در استان ایلام بعنوان یک استان کمتر توسعه یافته به علت درگیری مستقیم با جنگ تحمیلی این خدمات بیشتر نمایان کرده است، امروزه بالغ بر 10 هزار طرح محرومیت زدایی در این استان از سوی بسیج اجرا شده است.

,

در حوزه طرح های اقتصاد مقاومتی بیش از چهار هزار طرح زودبازده با اشتغالزایی حداقل 10 هزار نفر ایجاد شده است.

,

تمامی این خدمات در حالی است که بسیج در حال اجرای یک طرح ویژه همزمان با هفته بسیج برای مقابله با کرونا است.

,

در میزگرد ایلام بیدار با حضور روسای اقشار بسیج سازندگی، جامعه پزشکی و اصناف استان ایلام به بررسی خدمات برجسته بسیج در حوزه استان ایلام بررسی شد.

, ایلام بیدار,

, ,

 

,

مشروح کامل این میزگرد را با هم در زیر می خوانیم

, مشروح کامل این میزگرد را با هم در زیر می خوانیم, مشروح کامل این میزگرد را با هم در زیر می خوانیم,

"علی ملک زاده"، مسئول بسیج سازندگی سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام در این میزگرد با تشریح اقدامات بسیج سازندگی در استان ایلام گفت: فلسفه بسیج سازندگی و ساختار اصلی آن بر اساس گروه های جهادی است و ما در عرصه های مختلف قرار گرفتیم عرصه های فرهنگی، اقتصادی، پزشکی گروه های جهادی کار می کنند و فعال هستند.

,

در سطح استان ایلام نزدیک به ۸۰۰ گروه جهادی و همان طوری که مستحضر هستید این گروهای جهادی در دو قالب جغرافیا محور و محله محور تقسیم بندی می شوند که هر پایگاه مقاومت ما یک گروه جهادی دارد و در سطح کلان تر گروه های جهادی از یک روزه تا ده روزه تقسیم بندی می شود و در مناطق محروم و یا کم برخوردار در سطح شهرستان این گروه ها فعالیت های گوناگونی از جمله احداث مسکن مددجویان، احداث چشمه، احداث خانه عالم و در عرصه های آبرسانی احداث قنوات، مخازن آب لایه های کشاورزی فعالیت های گسترده دارند.

,

بسیج با توجه به اینکه از پشتوانه مردمی و از ظرفیت ها و پتانسیل های زیادی برخوردار است توانسته در همه عرصه ها ورود موفقی نماید.

,

از زمانی که بسیج تخصصی شد می توان گفت که بسیج در جهت وظایف محوله و ماموریت هایی که برعهده داشت، هوشمند شد بدین معنا در اقشار مختلف که در بسیج وجود دارد هرکدام وظایف خاصی را با توجه به نیازمندی های جامعه بر عهده دارند.

,

پس از آنکه جهاد سازندگی منحل شد بسیج سازندگی به فرمان امام (ره) تشکیل شد که فلسفه آن بر خدمات رسانی است و نزدیک به دو دهه است که از تاسیس آن می گذارد و تاکنون منشا خدمات زیادی بوده است.

,

بسیج سازندگی در یک حدی شروع به رشد کردن کرده و هم اکنون به عنوان یک بازوی قدرتمند در سطح جامعه توانسته است با نهادهای مختلف هم گرایی داشته باشد.

,

بسبج سازندگی درعرصه های مختلف عمرانی همچون تأمین خانه های محرومان ۱۰۴۹باب، ساخت و تعمییر مساجد۳۵۶ باب و تامین جهیزیه در بین بسیجیان توزیع شده است.

,

اعتبار 580 میلیارد ریالی در حوزه پروژه های عمرانی

,

این در حالی است که در حوزه آبرسانی و احداث کانال ورود کرده و توفیقات خوبی را کسب کرده است. یکی از مشکلات موجود مهاجرت روستاییان به شهرها بود که بسیج سازندگی استان به این موضوع ورود کرده که نمونه آن را می توان به روستای ملک آباد ملکشاهی اشاره کرد.

,

در این زمینه توانستیم نزدیک به ۱۳۰ هکتار از زمین های این منطقه به صورت قطره ای آبیاری کنیم که نتیجه آن جلوگیری از مهاجرت بود.

,

در حوزه پروژه های عمرانی پنج هزار و 600 پروژه با اعتیاری بالغ بر۵۸میلیاردتومان درسطح استان اجرایی شده است. در حوزه تهیه وتوزیع سبد معیشتی به تعداد۷۰هزار بسته معیشتی در قالب کمک مومنانه در بین قشرهای آسیب پذیر توزیع شد. همچنین ۲۰ کارگاه در راستای تولید ماسک درسطح استان دایر شد که تاکنون پنج میلیون ماسک تولید و در سطح جامعه توزیع شده است.

,

, ,

 

,

اجرای بیش از چهار هزار طرح اقتصاد مقاومتی در استان ایلام

, اجرای بیش از چهار هزار طرح اقتصاد مقاومتی در استان ایلام, اجرای بیش از چهار هزار طرح اقتصاد مقاومتی در استان ایلام,

در راستای طرح های اقتصاد مقاومتی تعداد چهار هزار و ۱۹۴ طرح  با اعتبار بیش از 400 میلیارد ریال مربوط به از قبیل مرغ، شتر مرغ، بلدرچین، ماهی، صنایع تبدیلی، صنایع دستی ،مشاغل خانگی و... اجرایی شده که  بالغ بر ۱۲ هزار نفر مشغول به کار شدند.

,

یکی از اهداف بسیج سازندگی حذف واسطه ها و ایجاد درآمد و ثبات اقتصادی برای اقشار محروم است که در قالب وام و تسهیلات برای صنوف و آسیب‌دیده در نظر گرفته شده است. علاوه بر طرح های اقتصاد مقاومتی تعداد ۸۶۰  واحد تبدیلی در سطح استان دایر و فعال شده است.

,

تشریح اقدامات بسیج اصناف در استان ایلام

, تشریح اقدامات بسیج اصناف در استان ایلام, تشریح اقدامات بسیج اصناف در استان ایلام,

"احمد محمدی"، مسئول بسیج اصناف استان ایلام در تشریح اقدامات این حوزه در استان ایلام گفت: بسیج در واقع کمک کننده است یعنی هیچ وقت نبوده که ما بگوئیم بسیج این مسئولیت را صفر تا صد برعهده گرفته باشد. اما هر جا لازم است ممکن است نیاز به کمک داشته باشند بسیج این آمادگی را دارد که به این دستگاه ها کمک کند.

,

پس ما نقش بسیج را در جامعه و آنچه که اتفاق می افتد کمک کننده می دانیم. حتی ما می بینیم که در بعضی اوقات، بعضی ماموریت ها به طور کامل به بسیج واگذار می شود.بسیج اصناف در تاریخ جامعه اسلامی نقش مهمی داشته است یعنی ما سه گزینه داشتیم که نگه دارند جوامع اسلامی بود،مسجد و بازار در حوزه اقتصاد و فرهنگ و مسائل دیگر نقش آفرین بوده است.

,

بسیج هم در کنار اداره صمت، اتاق اصناف، تعزیرات و نیروی انتظامی جهت کنترل قیمت ها دارد نقش آفرینی می کند و در قالب طرح همیاران بازرسی این همکاری شکل می گیرد. روز به روز هم این همکاری منسجم تر و مدون این همکاری اتفاق می افتد و امروز دستگاه دولتی از جمله دستگاه های اجرایی و نظارتی به این امر پی بردند که کمک بسیج گره گشا، روحیه بخش باشد و امیدآفرین باشد و خوشبختانه در این زمینه هم توفیقاتی حاصل شد.

,

مشارکت بسیج اصناف در کنترل قیمت ها

, مشارکت بسیج اصناف در کنترل قیمت ها, مشارکت بسیج اصناف در کنترل قیمت ها,

در رابطه با کنترل قیمت ها در حال حاضر100نفر از بسیجیان قشر اصناف در قالب طرح همیاران کار بازرسی از صنف های مختلف را برعهده دارند.

,

در بحث تامین کالاهای اساسی همچون روغن هماهنگی هایی با کارخانه نازگل کرمانشاه صورت گرفته که قرار شد 100 تن روغن در اختیار استان قرار بگیرد که سعی شده است در چندین مرکز توزیع شود که پروتکل های بهداشتی هم رعایت شده باشد.

,

در راستای سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر تامین نیازها و اقلام ضروری مردم کارهای خوبی صورت گرفته است که انشالله طی روزهای آینده شاهد توزیع اقلام ضروری درسطح جامعه خواهیم بود.

,

اصناف بیشترین زیان از ویروس کرونا دیده اند که اقدام خاصی از سوی دولت برای حمایت از آنها صورت نگرفته است. از طریق اتحادیه اصناف زیاندیده شناسایی شده و کمک های مومنانه به دست این عزیزان رسیده است، از طریق پرداخت وام و تسهیلات، عوارض و مالیات کمک‌هایی به اصناف صورت خواهد گرفت.

,

, ,

 

,

تشریح اقدامات بسیج جامعه پزشکی در استان ایلام

, تشریح اقدامات بسیج جامعه پزشکی در استان ایلام, تشریح اقدامات بسیج جامعه پزشکی در استان ایلام,

"علی مریدی"، مسئول بسیج جامعه پزشکی استان ایلام در این میزگرد با تشریح اقدامات این حوزه گفت: این بحران چند وجهی کرونا که به وجود آمده هم بحران پیش رونده و هم تهدید کننده است و به نوعی ابعاد امنیتی و اقتصادی را هم تحت تاثیر قرار داده است.

,

حال در بحث کمک به نیازمندان تقریبا یک سری بیماران هستند که بیماران خاص محسوب می شوند که هم از لحاظ تامین درمان و هم از لحاظ مالی و معیشتی در تنگنا هستند، حال علاوه بر بحث تامین دارو و درمان در بحث بسته های معیشتی بیماران خاص کلیوی تقریبا ۳۷۰ بسته برای آنها فراهم کردیم که انشالله در هفته بسیج این بسته ها توزیع خواهند شد.

,

در بحث سایر کمک های مومنانه برای پرسنل زحمت کش خود بیمارستان مصطفی خمینی و بیمارستان امام (ره) که عمدا خدماتی بودند هم تقریبا ۳۵۰ بسته معیشتی توزیع کردیم و این امر سبب تقویت روحی و روانی آنها نیز شد؛همچنین دوشادوش سایر اقشار و با هماهنگی بسیج سازندگی ما هم در بحث رزمایش کمک مومنانه تقریبا ۱۵۰۰بسته معیشتی را در کانون های کل استان هزینه آن را متقبل شدیم که در سایر اقشار و محلات توزیع شدند.

,

برخورداری روستاهای محروم از خدمات رایگان بهداشتی در طرح شهید رهنمود

, برخورداری روستاهای محروم از خدمات رایگان بهداشتی در طرح شهید رهنمود, برخورداری روستاهای محروم از خدمات رایگان بهداشتی در طرح شهید رهنمود,

در طرح شهید دکتر رهنمود که سه سال پیش شروع شده و یکی از طرح های تعالی بسیج است،  روستاهای محروم مشخص شده و این روستاها عمدا به لحاظ بهداشتی محروم هستند که باید هم از لحاظ بهداشتی و هم از لحاظ غربالگری و بیماری ارتقا پیدا کنند و درمان در آنجا شروع شود تا به یک سطح قابل قبولی از لحاظ بهداشت و درمان برسند.

,

120 تیم گروه های جهادی دکتر رهنمود که شامل خدمات بهداشت، آموزش بهداشت و پزشکی است به روستاها اعزام کردیم و ماهی یکبار به روستاها و مناطق محروم خدمات پزشکی ارائه می دهند.

,

در بحث هفته دفاع مقدس امسال ما یک عمل خیلی  بزرگ انجام دادیم که در این سالیان بسیار کم نظیر بوده است، تیم های چند تخصصی که تقریبا هشت تا متخصص در تیم های ما بودند را به هفت منطقه محروم استان را که شناسایی شده بودند اعزام کردیم و با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی شروع به غربالگری این مناطق کردیم که این غربالگری در سطح مقدماتی و سطح ۱،۲،۳ را انجام دادیم و در ادامه تقریبا در بحث بهداشت، بحث کلینیکی و در بحث پاراکلینیکی خدماتی را نیز ارائه دادیم.

,

در بحث کلینیکی ما هشت متخصص به همراه داشتیم که در این هفت منطقه محرم به مناسبت هفته دفاع مقدس هر روز یک منطقه از قبل شناسایی شده را پوشش دادیم که متخصصان ما عمدا متخصص مغز و اعصاب، گوش حلق بینی،چشم پزشکی، قلب، داخلی،زنان و پزشک عمومی بوده است.

,

در بحث پاراکلینیکی یک آزمایشگاه کامل با ۱۲ پرسنل همراه ما بود همچنین یک داروخانه کامل نیز به همراه داشتیم. در بحث پزشکان متخصص و فوق تخصص در مناطق محروم ما ۳۳ پزشک متخصص و فوق تخصص را در هفته بسیج بکارگیری شد و تقریبا با دیگر عوامل پزشکان، پرستاران و کادر درمان و بهداشت ۳۳۰ نفر را بکارگیری کردیم و همچنین در این هفت منطقه محروم ۵۲۷۰ نفر را ویزیت رایگان داشتیم و حدود ۴۶۳ میلیون در بحث بسته های بهداشتی و بحث دارو و درمان هزینه کردیم و اگر بخواهیم ویزیت پزشکان را لحاظ کنیم تقریبا یک میلیارد تومان در هفته دفاع مقدس در مناطق محروم خدمت ارائه شد.

,

نقاهتگاه سپاه و بسیج در دوران کرونا الگوی نمونه برای کشور

, نقاهتگاه سپاه و بسیج در دوران کرونا الگوی نمونه برای کشور, نقاهتگاه سپاه و بسیج در دوران کرونا الگوی نمونه برای کشور,

کاهش برخی ایلام دارویی در سطح رسانه ها منتشر شده و با بررسی هایی که انجام دادیم متاسفانه صحت داشته است و آنچه که صاحبان داروخانه ها اعلام کردند گفتند مردم به جای یک بسته دارو، پنج یا شش بسته درخواست می کنند و همین باعث کمبود دارو می شود. از زمان شروع کرونا تا الان زیر ساخت ها خیلی تقویت شده اند، بیمارستان شهید مصطفی خمینی دو دستگاه اکسیژن ساز نصب کرده اند و بیمارستان حضرت امام (ره) هم همینطور و الان در حال اضافه کردن دستگاه دیگری هستند.

,

در زمینه اضافه کردن تجهیزات و تخت های آی سی یو را تقریبا به وضعت مطلوبی رسانده ایم گرچه در استان اوضاع بحرانی و پیش رونده است و کادر درمان را خسته کرده است منتها وضعیت در سطح قابل قبولی است و سپاه هم در این زمینه ورود پیدا کرده است و یک نقاهتگاه را راه اندازی کرده و ظرفیت آن ۱۰۰ تخت برای بیماران کرونایی است و این عمل بار بستری بیماران را از دوش بیمارستانهای شهید مصطفی خمینی و امام (ره) شهر ایلام کم خواهد کرد و بسیج جهاد پزشکی در مورد این نقاهتگاه تقریبا برای تامین تجهیزات کمک های فراوانی از خیرین استان جمع آوری کرده و تحویل این نقاهتگاه شده است و حتی می تواند الگوی موفقی برای سایر دستگاه ها در سطح کشور شود.

,

طرح تکمیلی بسیج برای مقابله با کرونا با نام قاسم سلیمانی

, طرح تکمیلی بسیج برای مقابله با کرونا با نام قاسم سلیمانی, طرح تکمیلی بسیج برای مقابله با کرونا با نام قاسم سلیمانی,

طرحی که بسیج جامعه پزشکی در راستای کنترل بیماری کرونا دارد، طرح جدیدی است که طرح سپهبد "قاسم سلیمانی" نامگذاری شده است. این طرح، طرح تکمیلی مقابله با ویروس کرونا است و این طرح عمدا شامل رهگیری، پیگیری و مراقبت از بیماران کرونایی قبل و بعد از بیمارستان است یعنی ما به بیمارستان ورود نمی کنیم.

,

گروه های جهادی ما به صورت محله محور و با محوریت گروه های پزشک محور در سطح تمام محلات این کار را انجام خواهند داد، در اجرای این طرح کسانی که با سامانه ۴۰۳۰ تماس می گیرند و شرح وضعیت خود را اعلام می کنند، کسانی که تست می دهند و کرونای آنها مثبت اعلام می شود و کسانی که در ارتباط با خانواده این بیماران به نوعی ارتباط داشته اند مورد پیگیری قرار می گیرند.

,

گروه های پرریسک ما مثل بیماران زمینه ای، افراد بالای 60 و 50 سال باید شناسایی و در چترهای حمایتی این گروه ۱۵ نفره پزشک محور قرار بگیرند تا بتوانیم به این بیماران در قرنطینه خانگی خدمات ارائه بدهیم و نیاز نباشد که از منزل خارج شود، چون که در صورت خروج از منزل به طور میانگین با ۶/۴ نفر می تواند در ارتباط باشد و عمدا ۳۰ درصد این افرادی که دچار بیماری کرونا می شوند از همین طریق مبتلا می شوند.

,

, ,

 

,

توزیع 17 هزار بسته بهداشتی بهداشتی در مناطق محروم

, توزیع 17 هزار بسته بهداشتی بهداشتی در مناطق محروم, توزیع 17 هزار بسته بهداشتی بهداشتی در مناطق محروم,

بسیج جامعه پزشکی خدمات زیادی را برای مقابله با ویروس کرونا ارائه کرده که نمود آن در رزمایش بیولوژیک مشاهده می شود، تقریبا حدود ۱۰۰ تیم بسیج جامعه پزشکی در سطح استان ساماندهی شده که کار گندزدایی سطوح در دو مرحله انجام شد.

,

در زمان کمبود ماسک در چهار مرحله ۱۰۰ هزار تایی ماسک با قیمت مصوب در داروخانه‌ها توزیع شد و همچنین کارگاه‌های ماسک تاییدیه بهداشتی دریافت کردند. از ابتدای  شروع کرونا تاکنون حدود ۱۷ هزار بسته بهداشتی در مناطق مردم توزیع شده است در مورد دوم کمک‌های مومنانه در دو مرحله در مرحله اول توزیع هزار بسته معیشتی و در مرحله دوم ۴۹۰ بسته معیشتی، ۵۰۰ بسته پروتئینی ۴۰۵، ۴۲۶ کیلو گوشت گرم در عید قربان در بین مردم توزیع شد.

,

همچنین در مرحله دوم با ۲۴ واحد نانوایی هماهنگ شد که ۴۰ هزار قرص نان در روز تاسوعا و عاشورا در بین مردم توزیع شد. هفت هزار عدد ماسک در قالب کمک‌های مومنانه در بین مردم و اقشار محروم جامعه توزیع شده است.

,

در قالب مبارزه با ویروس کرونا ۲۷ گروه جهادی در بحث ضدعفونی و گندزدایی ساماندهی و فعالیت کرده اند، ۲۰ مورد میادین میوه و تره بار و مجتمع های تجاری ضدعفونی شد و ۲۵۰ لیتر مواد گندزدا و ضدعفونی کننده استفاده شد.

,

در همین زمینه نیز پنج هزار عدد لباس یکبار مصرف تولید شد، دو هزار جفت دستکش وارد استان شد، ۱۶ هزار لیتر الکل توسط  واحدهای اصناف و داروخانه‌ها در اختیار مردم قرار گرفت.

,

۲۰ کارگاه تولید ماسک در سطح استان راه‌اندازی شده که یک میلیون و ۹۰۰ هزار متر پارچه《اس ام اس بایکو》در دو مرحله خریداری شده که تاکنون چهار میلیون ماسک تولید شد و محموله سوم پارچه وارد استان شده است.

,

توصیه جدی به مردم برای رعایت پروتکل ها

, توصیه جدی به مردم برای رعایت پروتکل ها, توصیه جدی به مردم برای رعایت پروتکل ها,

این ویروس یک ویروس سرکش است که فوران کرده است و بصورت سریع در حال پیش روی است. اگر مردم بعنوان بازیگران این صحنه خوب بازیگری نکنند اتفاق خیلی بدی در این زمینه خواهد افتاد همه چیز بستگی به رعایت مردم دارد.

,

مردم توصیه های پزشکی و بهداشتی را رعایت کنند، ماسک بزنند، در خانه بمانند و رفتارهای پر خطر را انجام ندهند در زمینه این ویروس منحوس و واقعا جدی بگیرند.

,

ان شاءالله بتوانیم با تلفات کمتر این ویروس را اول مهار کنیم و بعد کم کم این ویروس را ریشه کن کنیم و همه چیز بستگی به رفتار مردم است.

,

 

,

انتهای پیام/س

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه