اخبار داغ

ناگفته‌هایی از اولین فرمانده بسیج شهید کرمان؛

فرمانده شهیدی که پایگاه‌های مقاومت را سفارتخانه امام زمان(عج) می‌دانست

فرمانده شهیدی که پایگاه‌های مقاومت را سفارتخانه امام زمان(عج) می‌دانست
محمدعلی نظری گفت: شهید عبدالمهدی مغفوری یکی از اولین فرماندهان بسیج در شهر کرمان بود که تفکرش مدیریتی‌اش برکات زیادی برای بسیج استان کرمان داشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد علی نظری در گفتگو با راه آرمان؛ ضمن گرامیداشت هفته بسیج با بیان اینکه بسیج نهاد مردمی و مبنای شجره طیبه است، گفت: سازمان بسیج در پنجم آذر ماه سال 1359 با پیام امام راحل مبنی بر تشکیل بسیج مردمی و با تأیید و تصویب شورای انقلاب تشکیل شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

جانشین فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان ادامه داد: بر اساس قانون مجلس شورای اسلامی، بسیج به سپاه پاسداران به منظور سازماندهی، آموزش و انجام مأموریت در تمام عرصه ها الحاق شد و تا پایان دوران دفاع مقدس به عنوان یکی از واحدهای سپاه قلمداد می شد.

,

وی با اشاره به اینکه در سال 1369 واحد بسیج  به نیروی مقاومت بسیج به فرمان مقام معظم رهبری به عنوان یکی از نیروهای پنج گانه با مأوریت های جدید معرفی شد، بیان کرد: بسیج در دوران دفاع مقدس مأموریت های خاص خود را داشت که بیشتر اقدامات این واحد پشتیبانی از جنگ، دفاع از شهرها و کمک به کمیته های انقلاب اسلامی، مقابله با اغتشاشات و ...بود.

,

سرهنگ نظری اظهار کرد: از سال 69 به مرور زمان اقشار مختلف بسیج جداسازی شد و دلیل این امر آن بود که بتوانیم تخصصی، بهتر و مؤثرتر در بسیج عمل کنیم و هم اکنون بیست و یک قشر داریم که تحت فرماندهی واحد مأموریت های خود را انجام می دهند.

,

جانشین فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه بر کسی پوشیده نیست که در دوران دفاع مقدس مردم، نیروهای مردمی و بسیج نقش اساسی داشتند، ابراز کرد: هر زمان که عملیات بود، 70 درصد نیروها از طریق نیروهای مردمی تکمیل می شد و بیشترین آمار شهید، جانباز، اسرا و ایثارگران در زمان دفاع مقدس از بسیجیان و نیروهای مردمی است.

,

وی اظهار کرد: کمک رسانی به پشت جبهه ها، ایجاد امنیت اجتماعی، مقابله با ضد انقلاب و منافقین، کمک به کمیته های انقلاب اسلامی و ایست بازرسی توسط نیرهای مردمی و بسیج انجام می گرفت.

,

این مقام مسئول ادامه داد: زمانی که امام راحل فرمودند مساجد سنگر هستند؛ بسیجیان و نیروهای مردمی در مساجد مستقر شدند و دفاع از محله ها را آغاز کردند و با هر گونه ناهنجاری های اجتماعی و اخلاقی مقابله کردند.

,

سرهنگ نظری با اشاره به راه اندازی جهاد سازندگی عنوان کرد: کرمان پشتیبان شهرستان بُستان پس از دوران دفاع مقدس بود و این شهر را در آن زمان با کمک بسیجیان و جهاد سازندگی بازسازی کردیم.

,

جانشین فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با تأکید بر اینکه در زمینه های آبادانی، عمران، راه سازی، سدسازی، دامپروری، بهداشتی، فلج اطفال، آبرسانی نهادهای بسیج اقدامات عظیمی را انجام داده اند، تصریح کرد: در زمینه مباحث اقتصاد مقاومتی، حضور در مناطق سیل زده، کمک به ساخت منازل مددجویان و محرومین در حاشیه های شهر، در اختیار قرار دادن تسهیلات برای اشتغالزایی توسط بسیج انجام شده است.

,

این مقام مسئول با اشاره به شیوع کرونا گفت: خدمات کمک های مؤمنانه، بهداشت، کمک به دانشگاه های علوم پزشکی، خانه های بهداشت از جمله اقداماتی بوده است که در این ایام انجام شده است.

,

وی ابراز کرد: شهید عبدالمهدی مغفوری یکی از اولین فرماندهان بسیج در شهر کرمان بوده اند که خط و مشی ای که ایشان در بسیج ریل گذاری است برکاتش برای بسیج ماندگار شده است؛ این شهید بزرگوار فرموده بود که پایگاه های مقاومت، سفارتخانه های امام زمان(عج) هستند که این مسئله خود نشان از پاکی کار ارزشمند بسیج دارد که این ریل گذاری تا الان هم ادامه دارد و سپاه کرمان در زمینه بسیج یکی از سپاه ها و رده های موفق در کشور است.

,

سرهنگ نظری در پایان خاطر نشان کرد: یکی از اولین مکان های که پس از پیروزی انقلاب بسیج کرمان در آن مستقر شد، ساختمانی است که در نزدیکی حسینیه ثارالله و همچنین ساختمانی واقع در چهار راه امام جمعه بود و البته سپاه منطقه هفتم در مهمانسرای بزرگ کرمان واقع در بلوار جمهوری بود؛ اما بسیج در دو مکان یاد شده، مستقر شد.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه