اخبار داغ

قائم‌مقام موسسه تخقیقات ژنتیک میبد:

ادعای تأثیر ژن در ابتلا به کرونا مبنای علمی ندارد

ادعای تأثیر ژن در ابتلا به کرونا مبنای علمی ندارد
کمال بیکی گفت: این سخن که در کرونا ژن خاصی بیشتر تأثیر دارد، گرچه امکان چنین چیزی دور از ذهن نیست، اما هیچ مطالعه علمی در مورد آن ‌انجام نشده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، کمال بیکی ده‌آبادی قائم‌مقام موسسه تخقیقات ژنتیک میبد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا پیرامون جهش ویروس کرونا گفت: در ایران حدود 23 جهش ژنوم ویروس کرونا را مشاهده و گزارش کرده‌ایم که چهار نوع از جهش‌های مشاهده شده خاص ایران است؛ یعنی چهار نمونه ویروسی داریم که در سایر کشورها موجود نیست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

وی ادامه داد: البته اکثر جهش‌های ویروس کوید۱۹ نقطه‌ای است اما ساختار  ویروس همان است که در ووهان چین شروع شد.

,

قائم‌مقام موسسه تخقیقات ژنتیک میبد پیرامون این ادعای برخی مسئولین دانشگاه علوم پزشکی یزد مبنی بر نقش ژن مردم یزد در افزایش تعداد مبتلایان به کرونا، بیان کرد: در مورد این سخن که  کوید۱۹روی  ژن  خاصی  مثلا  یزدی‌ها  بیشتر  تأثیر  دارد، گرچه امکان چنین چیزی دور از ذهن  نیست، اما تاکنون  هیچ مطالعه  علمی  در مورد آن ‌انجام  نشده و نتیجه‌ای  بیرون نیامده است لذا چنین ادعایی نه قابل تأیید است و  نه قابل انکار و البته وجود اینگونه مباحث در محافل علمی بیشتر به  مزاح شبیه است  تا یک گزاره علمی.

,

بیکی اظهار داشت: در حال حاضر نسبت به گذشته اطلاعات علمی ما پیرامون ویروس کوید‌۱۹ بیشتر  شده اما هنوز کامل  نیست.

,

وی عنوان کرد: سال گذشته و در ابتدای شیوع ویروس، با اتکا به رفتارشناسی ویروس‌ها در گذشته، انتظار داشتیم کرونا در گرمای تابستان فروکش کند اما این اتفاق نیفتاد و حتی شاهد پیک کرونا در فصل گرما بودیم.

,

بیکی تأکید کرد: در مورد بیماری‌های نوظهور دانش ما اندک است و بر اساس مطالعات تجربی می‌توانیم رفتارشناسی کنیم.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه