اخبار داغ

رئیس مرکز تحقیقاتی درمانی دیابت یزد:

50 درصد دیابتی‌های هیچ علامتی ندارند/ وجود 100 هزار دیابتی در یزد

50 درصد دیابتی‌های هیچ علامتی ندارند/ وجود 100 هزار دیابتی در یزد
آقایی میبدی رئیس مرکز تحقیقاتی درمانی دیابت یزد تعداد دیابتی‌های استان را 100 هزار نفر اعلام کرد و گفت: 50 درصد دیابتی‌های هیچ علامتی ندارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، سید محمدرضا آقایی میبدی رئیس مرکز تحقیقاتی درمانی دیابت یزد دقایقی قبل در نشست خبری با اصحاب رسانه تعداد بیماران دیابتی در استان یزد را 100 هزار نفر اعلام کرد و گفت: متأسفانه در مدت اخیر دیابت حاملگی در استان یزد آمار بالایی را نشان می‌دهد که خطرناک بوده و خانواده‌ها باید نسبت به این مسئله دقت نظر داشته باشند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

وی با بیان اینکه برنامه‌های هفته ملی دیابت به‌صورت مجازی برگزار شد، افزود: امسال باوجود بیماری کرونا سال ویژه‌ای به شمار می‌رود که به همین دلیل برنامه‌های هفته ملی دیابت به‌صورت مجازی برگزار و برخی دیگر از برنامه‌ها نیز برگزار خواهد شد.

,

رئیس مرکز تحقیقاتی درمانی دیابت یزد با اشاره به اینکه در این شرایط ویژه‌ راه‌اندازی فعالیت‌های مجازی مؤثر است، افزود: در این هفته خط آنلاین مشاوره و آموزش دیابت با عنوان "دیابت سلام" و با شماره 3728332 در استان راه‌اندازی و شهروندان می‌توانند با تماس با این شماره آموزش‌های لازم را در خصوص دیابت از طریق مشاورین ما دریافت کنند.

,

آقایی میبدی خاطرنشان کرد: تفاهم‌نامه‌ای در استان یزد برای تربیت پرستار مشاور و پرستار مراقب به امضا خواهد رسید که در آن پرستاران آموزش‌ها را دریافت خواهند کرد و در مراکز مختلف فعالیت‌های لازم را انجام خواهند داد.

,

 

,

فقط دارو برای درمان دیابت مؤثر نیست

, فقط دارو برای درمان دیابت مؤثر نیست, فقط دارو برای درمان دیابت مؤثر نیست,

وی با تأکید بر اینکه در زمینه درمان دیابت فقط دارو مؤثر نیست اضافه کرد: تحرک بدنی، ورزش، تغذیه صحیح و سالم، خودمراقبتی، بهداشت و روان و دیگر موارد در بخش درمان دیابت مؤثر است.

,

آقایی میبدی به راه‌اندازی مرکز مشاوره و تحرک بدنی در استان اشاره و ادامه داد: در زمینه ورزش با همکاری هیئت پزشکی استان، هیئت ورزشی یزد، سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری و مجموعه ورزشی رفاهی کارگران استان، مرکزی با عنوان مشاوره و تحرک بدنی راه‌اندازی خواهیم کرد تا شهروندان مشاوره و نسخه ورزشی را در این مرکز دریافت و در طول سال از آن استفاده کنند.

,

رئیس مرکز تحقیقاتی درمانی دیابت یزد با اشاره به آینده دیابت، اظهار داشت: متأسفانه ممکن است که یک سونامی و یا یک طوفان دیابت را در آینده نزدیک داشته باشیم چون با یک نسل چاق و بی‌تحرک روبه‌رو هستیم که در این راستا آموزش‌وپرورش برای جلوگیری از افزایش آمار در این خصوص، اجرای طرح کوچ را در دستور کار خود قرار داده است.

,

وی با بیان اینکه 50 درصد دیابت‌های هیچ علامتی ندارند، خاطرنشان کرد: شهروندان ابتدا باید به مراکز سلامت جامعه مراجعه کنند تا بتوانند اگر این‌چنین مشکلی دارند درمان کنند و در این مورد هم هیچ ترسی وجود ندارد.

,

آقایی میبدی با اشاره به اینکه اگر تشخیص درمان با انسولین شد باید با نظر پزشک شروع شود، گفت: افرادی که دارای بیماری دیابت هستند باید با نظر پزشک نسبت به استفاده از داروها اقدام کنند.

,

رئیس مرکز تحقیقاتی درمانی دیابت یزد اذعان داشت: برای اولین بار کلینیک طب سنتی ایرانی دیابت را در استان یزد راه‌اندازی کردیم که از امروز به‌صورت تمام‌وقت در استان فعالیت می‌کند و خدمات مشاوره‌ای تغذیه و روانشناسی راه به شهروندان ارائه می‌دهد.

,

انتهای پیام/
 

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه