اخبار داغ

در شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت مطرح شد؛

لزوم برگزاری رزمایش فرهنگی فیلم مقاومت در جهان/ عزتمندی ایران برگرفته از فرهنگ جهاد است

لزوم برگزاری رزمایش فرهنگی فیلم مقاومت در جهان/ عزتمندی ایران برگرفته از فرهنگ جهاد است
عظیمی میرآبادی گفت: ضمن این که رزمایش های نظامی الزامی است اما پیشنهاد این است که “رزمایش فرهنگی فیلم مقاومت در جهان” نیز رخ دهد چرا که می تواند یک برگه برنده در سینمای مقاومت و انقلاب اسلامی باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ صبح امروز حسین معروفی فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان در مراسم شانزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت بخش سیدالشهدا مقاومت که در گلزار شهدای کرمان و در جوار مزار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار شد، گفت: حاج قاسم سلیمانی انسان بزرگی بود، او بارها می گفت اگر بخواهید مصونیت پیدا کنید باید الگوهای بزرگ داشته باشید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی با بیان این که سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی دارای شخصیتی جامع الاطراف و تربیت شده ی مکتب اهل بیت و عاشورا بود ، ادامه داد: حاج قاسم حقیقت انقلاب اسلامی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد ایشان به مکتب اشاره کردند.

,

معروفی عنوان کرد: صداقت ابوذر، امانت سلمان، خضوع و اقتدار مالک، بصیرت عمار، وفا و شجاعت حضرت عباس (ع)، ولایتمداری میثم تمار و انتقام جویی مختار همه در وجود حاج قاسم بود.

,

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با تاکید بر این که شهید سلیمانی خروجی بسیج است، عنوان کرد: بسیج یک سازمان نظامی نیست بلکه آرمان عاشورا است و شهید حاج قاسم سلیمانی یک بسیجی تمام معنایی بود که  هرگز به نشان های لباسش نگاه نکرد بلکه همه وجودش فرهنگ بسیجی بود.

,

معروفی ادامه داد: شهید سلیمانی به لباس و مکان نگاه نمی کرد و زمان او را متوقف نکرد، او همواره به رسالتش نگاه می کرد چرا که بسیجی و تربیت یافته مکتب امام (ره) و مقام معظم رهبری بود.

,

عزتمندی ایران برگرفته از فرهنگ جهاد است

, عزتمندی ایران برگرفته از فرهنگ جهاد است,

وی با بیان این که دشمن به دنبال این است که فرهنگ جهاد و شهادت را از مردم بگیرد، توضیح داد: اگر در هر مملکت اسلامی سه اصل جهاد، مقاومت و شهادت گرفته شود دیگر نیاز به تسخیر ندارد.

,

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان تاکید کرد: باید مراقب باشیم در پشت مشکلات فرهنگ و اقتصاد پنهان نشویم، چرا که فرهنگ جهاد کشور ما را مقتدر کرد و امروز از همین رو شاهد عزت و بزرگی هستیم.

,

معروفی با اشاره به این که جشنواره بین المللی فیلم مقاومت دارای خروجی به نام مقاومت است، اظهار کرد: ۴۱ سال بزرگ شده ایم چرا که اگر بزرگ نشده بودیم رئیس جمهور آمریکا جرئت نمی کرد بزرگترین شخصیت ایران را ترور کند.

,

تئاتر ملی سردار آسمانی  به عنوان جریان مهم و مستقل کار خود را آغاز کرده است

, تئاتر ملی سردار آسمانی  به عنوان جریان مهم و مستقل کار خود را آغاز کرده است,

در ادامه محمد رضا علیزاده مدیر کل اداره ارشاد و فرهنگ استان کرمان در این مراسم گفت: از حمایت و هدایت سردار معروفی نسبت به برنامه های فرهنگی که محور مقاومت دارند تشکر می کنم.

,

وی ادامه داد: استان کرمان سابقه برگزاری جشنواره بین المللی مقاومت را در کارنامه خود دارد.

,

علیزاده بیان کرد: ظرفیت هنر بسیار مهم و موثر است و این جشنواره استفاده  از ارزشمندترین ظرفیت که فیلم است توانسته ارزش های واقعی انقلاب را به نسل جدید انتقال دهد و آن را زنده نگه دارد.

,

مدیر کل اداره ارشاد و فرهنگ استان کرمان  با اشاره به برنامه های ستاد هماهنگی برنامه‌ها و ترویج مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی، عنوان کرد: در کمیته فرهنگی و هنری این ستاد  با همراهی کلیه مدیران ۳۲ برنامه تدوین و برنامه ریزی شده که ۱۷ برنامه مورد تایید ستاد هماهنگی برنامه‌ها و ترویج مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی قرار گرفته است.

,

وی با اشاره به رویداد ملی تئاتر ” سردار آسمانی” گفت: تئاتر ملی سردار آسمانی به عنوان یک جریان مهم و مستقل کار خود را آغاز کرده است و فراخوان جشنواره ارسال شده و تا کنون در بخش خیابانی ۱۹۹ اثر که ۷۴ اثر نهایی و  ۱۵ اثر  در این بخش برگزیده است.

,

علیزاده ادامه داد: در بخش تئاتر صحنه ای ۶۵ اثر که ۱۳ اثر نهایی و ۵ اثر انتخاب شده است و در بخش نمایشنامه نویسی آثار در حال ارسال هستند، بیش از ۲۴ استان در این جشنواره حضور پیدا کرده است.

,

لزوم برگزاری رزمایش فرهنگی فیلم مقاومت در جهان

, لزوم برگزاری رزمایش فرهنگی فیلم مقاومت در جهان,

در ادامه مهدی عظیمی میرآبادی دبیر جشنواره بین المللی فیلم مقاومت گفت:  بیش از ۱۰ هزار نفر از۳۰ استان و ۱۳۵ کشور آثار خود را به این جشنواره  کرده اند.

,

وی عنوان کرد: سینما و فیلم از سه زاویه قابل بحث است اول آنکه سینما یک هنر است، هنری که می تواند امثال شهید حاج قاسم سلیمانی را بپروراند اگر سینما را رسانه بدانیم در حوزه انتقال پیام موثر است و می تواند انسان کامل پرورش دهد.

,

دبیر جشنواره بین المللی فیلم مقاومت توضیح داد: همچنین سینما صنعت است، جمعیتی که در مراسم تشییع پیکر پاک شهید حاج قاسم سلیمانی بی نظیر در طول تاریخ و در وسعت جغرافیای جهان بود، این جمعیت اگر مخاطب باشند آنگاه نتیجه بزرگی در پی دارد.

,

عظیمی میرآبادی تاکید کرد: ضمن این که رزمایش های نظامی الزامی است اما پیشنهاد این است که  “رزمایش فرهنگی فیلم مقاومت در جهان” نیز رخ دهد چرا که می تواند یک برگه برنده در سینمای مقاومت و انقلاب اسلامی باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه