اخبار داغ

عضو شورای عالی کار در گفت‌گو با دانا مطرح کرد؛

درخواست بازنگری در حداقل دستمزد کارگران/ نمایندگان به‌جای اعتصاب غذا پیگیر معیشت کارگران باشند

درخواست بازنگری در حداقل دستمزد کارگران/ نمایندگان به‌جای اعتصاب غذا پیگیر معیشت کارگران باشند
نماینده کارگران در شورای‌عالی کار با بیان اینکه کارگران خواهان برگزاری جلسات شورای‌عالی کار و بازنگری در دستمزد سال جاری هستند، گفت: نمایندگان به برای معیشت کارگران قدم بردارند و قانون کار را اصلاح و از دولت مطالبه کنند نه اینکه بگویند اعتصاب غذا می‌کنم.
[

فرامرز توفیقی نماینده کارگران در شورای‌عالی کار در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا، در مورد درخواست کارگران برای بازنگری حداقل حقوق امسال ، اظهار کرد: نمایندگان کارگری در چند ماه گذشته چند نامه برای برگزاری جلسات شورای‌عالی کار نوشتند، اما تاکنون جلسه‌ای برگزار نشده است.

, شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا,

وی افزود: بر اساس قانون، شورای‌عالی کار هر ماه حداقل باید یک جلسه در مورد وظایفش برگزار کند، اما در سال جاری تاکنون فقط سه جلسه برگزار شد که در خصوص وظایف شورا نبوده است.

,

 

,

درخواست کارگران برای برگزاری جلسات شورای عالی کار/ وزیر کار قولش را یادش رفت

, درخواست کارگران برای برگزاری جلسات شورای عالی کار/ وزیر کار قولش را یادش رفت, درخواست کارگران برای برگزاری جلسات شورای عالی کار/ وزیر کار قولش را یادش رفت,

نمایندگان کارگران گفت: بارها درخواست برگزاری جلسات را دادیم و بر اساس قانون، دبیرخانه شورای‌عالی کار حداکثر تا یک هفته پس از دریافت درخواست باید نسبت به برگزاری آن اقدام می‌کرد که تا این لحظه هیچ اقدامی نشده و نگاهی به معیشت خانواده‌های کارگری نداشته و ندارد.

,

توفیقی با بیان اینکه آخرین درخواست کارگران در روزهای نخست آبان‌ماه ارائه شده بود، اضافه کرد: رئیس سازمان بازرسی کل کشور چند ماه پیش پس از جلسه با وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفته بود «آقای شریعتمداری اعلام کردند که در نیمه دوم امسال جلسه‌ای برای بازنگری دستمزد کارگران برگزار می‌کنیم» که تاکنون خبری در این مورد نشده و چیزی رخ نداده است.

,

وی ادامه داد: متأسفانه جلسات شورای‌عالی کار را به دلایل واهی برگزار نمی‌کنند و دبیر شورای‌عالی کار و معاون روابط کار وزارت کار می‌گوید صلاح نمی‌دانند که جلسه برگزار شود و بهانه بیماری کرونای وزیر کار هم بی‌ربط است زیرا الزامی برای حضور در تمام جلسات وجود ندارد و وزرا نماینده قانونی خود را می‌فرستند.

, معاون روابط کار وزارت کار می‌گوید صلاح نمی‌دانند که جلسه برگزار شود,

 

,

رقم سبد حداقلی معیشت کارگران به 8 میلیون و 150 هزار تومان رسید

, رقم سبد حداقلی معیشت کارگران به 8 میلیون و 150 هزار تومان رسید, رقم سبد حداقلی معیشت کارگران به 8 میلیون و 150 هزار تومان رسید,

رئیس کمیته دستمزد شورای عالی کار در خصوص آخرین رقم سبد معیشت کارگران گفت: رقم سبد معیشتی حداقلی کارگران در بهمن 98 برای سال 99 حدود 4 میلیون و 940 هزار تومان اعلام شد اما این عدد امروز بدون درنظرگرفتن افزایش 40 درصدی قیمت لبنیات در چند روز گذشته باتوجه‌به گرانی‌ها برای یک خانوار با بُعد 3.3 نفری 8 میلیون و 150 هزار تومان است.

,

توفیقی با اشاره به اینکه هر لحظه قیمت‌ها بالا می‌رود، گفت: مگر کسی به معیشت کارگران فکر هم می‌کند؛ امروز دستمزد کارگر در خوش‌بینانه‌ترین حالت حدود 3 میلیون و 200 هزار تومان است و تا 8 میلیون تومان، 5 میلیون تفاوت وجود دارد کسی نمی‌گوید کارگران این تفاوت را از کجا می‌آوردند.

,

وی تأکید کرد: از اردیبهشت‌ماه تا امروز قیمت مرغ، گوشت، لبنیات، مسکن، ایاب ذهاب و... چندبرابر شده و بالا می‌رود و کسی هم از کارفرما نمی‌پرسد حاشیه سودش چقدر است و آن را بررسی نمی‌کند و تا جایی که می‌توانند قیمت‌ها را اضافه می‌کنند.

,

 

,

بالا رفتن قیمت‌ها منطقی است اما افزایش حقوق کارگر نه/ تاثیر تعطیلی دو هفته بر معیشت 30 میلیون نفر

, بالا رفتن قیمت‌ها منطقی است اما افزایش حقوق کارگر نه/ تاثیر تعطیلی دو هفته بر معیشت 30 میلیون نفر, بالا رفتن قیمت‌ها منطقی است اما افزایش حقوق کارگر نه/ تاثیر تعطیلی دو هفته بر معیشت 30 میلیون نفر,

این نماینده کارگران تصریح کرد: و دستگاه‌های نظارتی هم مثلاً می‌گویند قیمت گوشت 130 هزارتومانی و برنج هندی 30 هزارتومانی و... منطقی است و همه می‌گویند معیشت کارگران خیلی سخت است، اما اگر حقوق کارگر بخواهد بالا برود، غیرمنطقی است.  

,

توفیقی در مورد تعطیلی دوهفته اخیر 150 شهر و تأثیر آن بر وضعیت معیشت کارگران، گفت: حدود 14 میلیون و 800 هزار کارگر بیمه شده داریم که بیش از 50 درصد این‌ها در مشاغل کوچک، پاساژها و... هستند حدود 7.5 میلیون خانوار (30 میلیون نفر) هستند که معیشت آنها دچار مشکل می‌شود.

,

 

,

آیا با 100 هزار تومان می‌توان ماسک و ضدعفونی‌کننده خرید؟

, آیا با 100 هزار تومان می‌توان ماسک و ضدعفونی‌کننده خرید؟, آیا با 100 هزار تومان می‌توان ماسک و ضدعفونی‌کننده خرید؟,

وی افزود: حالا دولت می‌خواهد نفری 100 هزار تومان به یک‌سوم ایرانی‌ها بدهد و بررسی کند این رقم اصل پول ماسک و ضدعفونی‌کننده آنها می‌شود؟ و خجالت نمی‌کشند که آن را اعلام می‌کنند.

,

رئیس کمیته دستمزد شورای عالی کار با اشاره به اینکه معیشت کارگران خیلی بد است و کسی هم رسیدگی نمی‌کند، بیان کرد: درخواست کارگران بازنگری حداقل دستمزد سال جاری است. امروز باید فکری به حال معیشت کارگران شود و فردا خیلی دیر است.

,

 

,

درخواست کارگران از مجلس انقلابی/ شهید مدرس اعتصاب غذا کرد یا مطالبه گر

, درخواست کارگران از مجلس انقلابی/ شهید مدرس اعتصاب غذا کرد یا مطالبه گر, درخواست کارگران از مجلس انقلابی/ شهید مدرس اعتصاب غذا کرد یا مطالبه گر,

توفیقی ادامه داد: نمایندگان مجلس انقلابی از خواب بیدار شوند و قدمی برای معیشت کارگران بردارند و قانون کار را اصلاح کنند. نمایندگان باید از دولت پرسش کنند نه اینکه بگویند اعتصاب غذا می‌کنم.

,

وی گفت: وظیفه نمایندگان مردم در مجلس مطالبه‌گری از دولت است نه اعتصاب غذا. شهدی مدرس الگو و اسوه است اما کجا ایشان آن هم در دوره رضاخان اعتصاب غذا کرد؟ و نشنیدیم بگویند مدرس اعتصاب غذا کرد ولی در آن زمان مطالبه‌گری کرد و اگر الگو شهید مدرس است باید مانند او رفتار و مطالبه‌گری کنیم.

, شهدی مدرس الگو و اسوه است اما کجا ایشان آن هم در دوره رضاخان اعتصاب غذا کرد؟ و نشنیدیم بگویند مدرس اعتصاب غذا کرد ولی در آن زمان مطالبه‌گری کرد و اگر الگو شهید مدرس است باید مانند او رفتار و مطالبه‌گری کنیم.,

انتهای پیام

,

 

,

گفتگو از علی کرمی

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه