اخبار داغ

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس:

سازمان شیلات جایگزینی برای صید ترال بومیان داشته باشد

سازمان شیلات جایگزینی برای صید ترال بومیان داشته باشد
رفیعی گفت: باید همه از ذخایر دریایی به صورت پایدار بهره برداری کنند و نباید به صیادان غیر بومی و افرادی که از رانت استفاده کردند و همچنین خارجی ها اجازه فعالیت داده شود؛ اینجا سازمان شیلات باید با توجه به مخرب‌بودن صید ترال برای صیادان بومی طرح جایگزین داشته باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ اعضای فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس شورای اسلامی روز گذشته به همراه جمعی از مسئولان استانی از اسکله چند منظوره بندر سیریک، مجتمع اقامتی تفریحی گردشگری ، تالاب بین المللی خور آذینی و مجتمع سردخانه و بسته بندی ماهی و میگوی صادراتی شهرستان سیریک بازدید  و از نزدیک در جریان مشکلات و مسائل مردم، ملوانان و صیادان قرار گرفتند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس گفت: سازمان شیلات با توجه به ممنوعیت صید ترال باید برای صیادان بومی فانوس ماهی برنامه داشته باشد و نباید به صیادان غیر بومی و افرادی که از رانت استفاده کردند و همچنین خارجی ها اجازه فعالیت داده شود.

,

سمیه رفیعی، رئیس فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس شورای افزود: آسیب های صید ترال جبران ناپذیر است و سازمان شیلات باید برای صیادان بومی برنامه داشته باشد و ما این موضوع را بررسی خواهیم کرد.

,

سازمان شیلات جایگزینی برای صید ترال برای بومیان داشته باشد

, سازمان شیلات جایگزینی برای صید ترال برای بومیان داشته باشد,

وی گفت:  باید همه از ذخایر دریایی به صورت پایدار بهره برداری کنند و نباید به صیادان غیر بومی و افرادی که از رانت استفاده کردند و همچنین خارجی ها اجازه فعالیت داده شود و سازمان شیلات باید با توجه به مخرب بودن صید ترال برای صیادان بومی طرح جایگزین داشته باشد.

,

همچنین در ادامه جلال رشیدی کوچی، عضو فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی افزود: برخی در ۸ مایلی دریا صید می کنند و در حالی که مجوز صید میانی را دارند متاسفانه کف دریا را جارو می کنند و زمانی که نیروی های دریایی و مرزبانی به آنها اخطار می دهند به سمت قایق های کوچک منور می اندازند،  منور جزو سلاح جنگی نیست و آنها با علم به این قضیه این کار را انجام می دهند بنابراین نیاز است که منور جز  سلاح جنگی محسوب شود.

,

نماینده مردم مرودشت در مجلس یازدهم یادآور شد: اگر قرار است بومی ها به فعالیت خود ادامه دهند باید برای متخلفین جرایم سخت گیرانه اعمال و در صورت تخلف کشتی شان به نفع دولت مصادره شود.

,

نماینده شرق استان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: هدف ما از این سرکشی ها و آمدن اعضای فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس شورای اسلامی به شهرستان سیریک  در دو بخش صید و صیادی و مباحث آبزی پروری و تقویت آن و بخش دوم گردشگری و تقویت زیر ساخت های گردشگری در منطقه سواحل مکران بویژه شهرستان سیریک است.

,

 حسین رئیسی، نماینده شرق استان در مجلس شورای اسلامی افزود:  در بخش صید و صیادی  هم بحث حفظ ذخایر آبزیان و تقویت صیادان بومی و حفظ مشاغلی که در این حوزه وجود دارد  و در بخش گردشگری هم توجه به زیر ساخت های  صنعت توریسم و گردشگری است.

,

وی همچنین در این بازدید بر ضرورت اشتغال زایی برمبنای جذب توریست با محوریت عدم تخریب و احیای جنگل های حرا و حفظ ذخایر آبزریان دریایی و تقویت صیادان بومی منطقه و مقابل با روش های صید آبزیان دریایی بویژه صنعتی تاکید شد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه