اخبار داغ

معاون اقتصادی استاندار خراسان رضوی خبر داد؛

پرداخت 570 میلیارد تومان به مشاغل زیان دیده از کرونا/ منطقه ثامن مشهد بیشترین آسیب اقتصادی را دید

پرداخت 570 میلیارد تومان به مشاغل زیان دیده از کرونا/ منطقه ثامن مشهد بیشترین آسیب اقتصادی را دید
رسولیان گفت: دولت برای مشاغلی که از کرونا آسیب دیده‌اند منابعی را جهت تأمین هزینه‌های جاری و پرسنلی‌شان در نظر گرفت که در این بخش خراسان رضوی با پرداخت 570 میلیارد تومان دومین استان برتر در این خصوص شناخته شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی رسولیان، معاون اقتصادی استاندار خراسان رضوی در گفت‌وگو با صبح توس، اظهار کرد: طی تصمیماتی که در ستاد ملی مقابله با کرونا و استانداری خراسان رضوی گرفته شد، دو نوع حمایت از مشاغلی که از کرونا آسیب دیده‌اند انجام می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی افزود: قسمتی از حمایت‌ها که به صورت ملی انجام می‌شود و دولت برای اقشار ضعیف این حمایت‌های مالی را پرداخت کرد، همچنین دولت برای مشاغلی که از کرونا آسیب دیده‌اند منابعی را جهت تأمین هزینه‌های جاری و پرسنلی‌شان در نظر گرفت که در این بخش خراسان رضوی با پرداخت 570 میلیارد تومان دومین استان برتر در این خصوص شناخته شد.

,

رسولیان با اشاره به اینکه خراسان رضوی در بحث صنعت، چهارمین استان برتر کشور است، گفت: علاوه بر بحث کشوری، ما در استانداری خراسان رضوی طی جلساتی که با شهرداری مشهد، شورای شهر، آستان قدس رضوی و بخش ورزشی استان داشتیم این ارگان‌ها پای‌کار آمدند و با کمک و همیاری اداره برق، گاز، آب، تأمین اجتماعی، بانک‌ها و اداره مالیاتی فرصت‌های بیشتری به بنگاه‌ها و مشاغل آسیب دیده از کرونا مخصوصاً در منطقه ثامن داده شد.

,

معاون اقتصادی استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: تا کنون برآورد دقیقی از میزان آسیب وارده به اقتصاد خراسان رضوی از زمان شیوع ویروس کرونا انجام نشده است اما چیزی که مشخص است با توجه به اینکه خراسان رضوی و مشهد سالیانه میزبان 30 میلیون زائر از سراسر دنیا و کشور بوده و با شیوع این ویروس منحوس این سفرها به شدت کاهش یافته‌اند لذا به اقتصاد استان آسیب شدیدی وارد شد.

,

وی با اشاره به اینکه منطقه ثامن مشهد بیشترین آسیب اقتصادی را دیده است، بیان کرد: پیش از این هر زائر در خراسان رضوی حداقل حدود یک میلیون تومان هزینه می‌کرد که با احتساب 30 میلیون زائری که به مشهد می‌آمدند، مبلغ بسیار زیادی بود که وارد چرخه اقتصادی استان می‌شد، از طرف دیگر با شیوع ویروس کرونا میزان مبادلات مالی بین جمعیت 6 میلیون و پانصد هزار نفری خراسان رضوی نیز کاهش یافته است که این موضوع نیز مشکل‌ساز شده است.

,

رسولیان در خصوص عملکرد معین‌های اقتصادی در خراسان رضوی، خاطر نشان شد: تا کنون 171 معین فرهنگی اقتصادی برای استان در نظر گرفته و بیش از 230 تفاهم‌نامه امضا شده است و در ابتدای شروع این طرح نیز انتظار نداشتیم که تمامی معین‌ها به همه تعهداتشان عمل کنند و ما بر این باور بودیم که اگر بتوانیم یک فضای همیاری در استان ایجاد کنیم، خود این امر مؤثر خواهد بود.

,

معاون اقتصادی استاندار خراسان رضوی گفت: مردم رضایت نسبی از اجرای طرح مثلث اقتصادی در استان دارند اما جلب رضایت تمام افراد کار بسیار دشواری است و قطعاً به زودی در مناطقی مانند سرخس و کلات که معین‌های اقتصادی آن‌ها عملکرد قابل قبولی نداشته‌اند، به زودی شاهد اتفاقات خوبی نیز در این مناطق خواهیم بود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه