اخبار داغ

یزد، قلک مدیران بانک‌های خصوصی پایتخت!

سرنوشت نامعلوم دوازده هزار میلیارد تومان سپرده شش ماهه یزدی ها در بانک های خصوصی!

سرنوشت نامعلوم دوازده هزار میلیارد تومان سپرده شش ماهه یزدی ها در بانک های خصوصی!
رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان یزد گفت: بانک های خصوصی در شش ماهه اول سال جاری بیش از 13 هزار و 600میلیارد تومان جذب سپرده از مردم یزد داشتند اما کمتر از ده درصد تسهیلات به یزدی ها پرداخت کردند!
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیدعلی اکبر کلانتر رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، در خصوص فاصله قابل تامیل میزان سپرده ها در بانک های خصوصی یزد و میزان تسهیلات اظهار داشت: طبق گزارش های استانداری یزد بانک های خصوصی حاضر در شش ماهه اول سال جاری بیش از سیزده هزار و ششصد میلیارد تومان جذب سپرده از مردم یزد داشتند اما تنها هزار و چهارصد میلیارد تومان یعنی کمتر از ده درصد تسهیلات به یزدی ها پرداخت کردند که معلوم نیست همین تسهیلات ناچیز هم چه میزانش سهم بخش مولد و چقدر سهم بخش های تجاری و واسطه گری و دلالی و معاملات املاک و مستغلات شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

***یزد، قلک مدیران بانکهای خصوصی پایتخت

, ***یزد، قلک مدیران بانکهای خصوصی پایتخت, ***یزد، قلک مدیران بانکهای خصوصی پایتخت,

کلانتر با اشاره به اینکه اعتقاد دارم برخی سیاستها و خط مشی ها در پایتخت طراحی و ابلاغ می شود، خاطرنشان کرد: مسلما اینکه یکی از همین بانکها ظرف شش ماه امسال هزار و ششصد تا دو هزار تومان سپرده استان را جذب کرده ولی سقف اختیار اعطای تسهیلات او یک میلیارد تومان است بیانگر این است که یزد قلک مدیران بانکهای خصوصی پایتخت شده است!

,

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان یزد گفت: ورودی و خروجی بانکها پول است و چون اکنون از بنگاه داری هم منع شده اند لذا عمده ترین کارکرد آنها جذب سپرده های مردم و پرداخت تسهیلات است. من مطمئن هستم که بانکهای یزد این سپرده ها را دپو نکرده اند و تسهیلات دادند مهم این است که این تسهیلات به کدام اشخاص و حوزه ها پرداخت شده است؟ و چرا به فعالین اقتصادی استان یزد یعنی چهارمین استان صنعتی و دومین استان معدنی کشور که با مشکل نقدینگی مواجه هستند پرداخت نشده؟ و چرا در همین شش ماه بیش از دوازده هزار میلیارد تومان سپرده یزدی ها توسط تنها ده بانک خصوصی از استان خارج شده است؟!

,

کلانترادامه داد:  بانکهای خصوصی به مردم، جوانان بیکار، بخش تولید، خدمات و تجارت استان یزد بدهکارند اما متاسفانه مدیران ارشد استان با آنها برخورد نمی کنند.

,

***مدیران بانکها لیست کامل پرداخت تسهیلات را اعلام کنند

, ***مدیران بانکها لیست کامل پرداخت تسهیلات را اعلام کنند, ***مدیران بانکها لیست کامل پرداخت تسهیلات را اعلام کنند,

کلانتر با خطاب قرار دادن دادستان و معاون اقتصادی استاندار یزد ابراز کرد:: چرا بند نوزدهم سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی در خصوص شفاف سازی اجرا نمی‌شود؟ و چرا از مدیران بانکها نمی خواهید لیست کامل پرداخت تسهیلات را اعلام کنند؟ چرا دستگاه های نظارتی و اطلاعاتی به تذکر ما و دیگر دلسوزان در خصوص افزایش دو هزار میلیارد تومانی پرداخت تسهیلات بانکهای خصوصی تقریبا کمی قبل و یا همزمان با جهش نرخ دلار و سکه در اواخر سال نود و شش و اوایل نود و هفت ورود نکردند؟

,

رئیس هیئت مدیره خانه صنعت و معدن استان یزد تصریح کرد: چطور کسی که به تشویق مسئولین تعدادی سکه خریداری کرده بود به عنوان سلطان سکه و اخلالگر اقتصادی محاکمه و اعدام می شود اما این عمل بانکها اخلال در نظام اقتصادی تلقی نمی شود؟

,

***بهره بالای بانکی، قاتل خاموش تولید

, ***بهره بالای بانکی، قاتل خاموش تولید, ***بهره بالای بانکی، قاتل خاموش تولید,

وی با اشاره به اینکه ما سال ها فریاد زدیم و عملکرد بانکها را نقد کردیم، تصریح کرد: در سفر اول رئیس دولت یازدهم به یزد طی سخنرانی در مراسم دیدار با فعالین اقتصادی، مسابقه افزایش بهره بانکی برای جذب بیشتر سپرده ها را بسیار خطرناک و بهره بالای بانکی را  قاتل خاموش تولید و نزول و بهره مرکب را اعلان جنگ به خدا نام گذاشتیم اما متاسفانه به آن توجه نشد.

,

***عدم اقبال بخش تولید به بانکهای خصوصی بهره بالای این بانک هاست

,

کلانتر ادامه داد: دلیل عدم اقبال بخش تولید به بعضی بانکهای خصوصی بهره با لاتر این بانکها بعضا تا 4 درصد نسبت به بانکهای دولتی است. که با توجه به تعداد کم شعب و پرسنل بانکهای خصوصی و به دنبال آن هزینه پایین تر آنها نباید قیمت تمام شده پول در این موسسات بالاتر از دولتی ها باشد.

,

وی به مدیران بانکهای خصوصی توصیه کرد با بکارگیری ایده های خلاقانه و نوآوری و ادغام با یکدیگر و استفاده از علوم روز بانکداری نسبت به کاستن از بهره بانکی و جذب مشتری بانکهای دولتی اقدام کنند.

,


انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه