اخبار داغ

جانشین سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان‌جنوبی:

خراسان‌جنوبی رتبه نخست جشنواره بین‌المللی کتابخوانی رضوی را کسب کرد/ بیش از 58 هزار نفر در استان عضو کتابخانه‌های عمومی هستند

خراسان‌جنوبی رتبه نخست جشنواره بین‌المللی کتابخوانی رضوی را کسب کرد/ بیش از 58 هزار نفر در استان عضو کتابخانه‌های عمومی هستند
حاجی به برگزاری جشنواره‌های کتابخوانی اشاره کرد و گفت: در آخرین جشنواره کتابخوانی رضوی که جشنواره بین المللی است و نهاد کتابخانه‌های کشور متولی برگزاری مسابقه کتابخوانی بود استان خراسان‌جنوبی در این مسابقه فرهنگی رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، حاجی جانشین سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان خراسان‌جنوبی صبح امروز در دیدار با آیت الله عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی و امام جمعه بیرجند، اظهار کرد: کتابخانه‌های عومی استان با 77 باب کتابخانه به حدود 58 هزار نفر از مردم خراسان‌جنوبی که عضو کتابخانه‌ها هستند خدمات‌رسانی می‌کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان،,

کتابخانه روستای خوانشرف بزرگترین کتابخانه روستایی کشور

, کتابخانه روستای خوانشرف بزرگترین کتابخانه روستایی کشور, کتابخانه روستای خوانشرف بزرگترین کتابخانه روستایی کشور,

وی افزود: 950 هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های عمومی استان داریم و مفتخر هستیم به این‌که بزرگترین کتابخانه روستایی کشور در روستای خوانشرف نهبندان زیر نظر کتابخانه‌های عمومی استان است.

,

جانشین سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی بیان کرد: این کتابخانه به لحاظ منابع موجود بزرگترین کتابخانه روستایی در کشور است.

,

24 باب کتابخانه روستایی

, 24 باب کتابخانه روستایی, 24 باب کتابخانه روستایی,

حاجی اظهار کرد: 24 باب کتابخانه روستایی در استان داریم و 136 پرسنل در مجموع در کتابخانه های استان و ستاد اداره کل کتابخانه‌ها مشغول فعالیت هستند.

,

وی با بیان این‌که در 5 سال اخیر در خصوص ایجاد کتابخانه‌های جدید به ویژه در مناطق روستایی رشد و جهش قابل ملاحظه‌ای داشتیم، اظهار کرد: در بحث فعالیت‌های فرهنگی نیز شاهد رشد قابل توجهی بودیم.

,

جانشین سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی گفت: طی حداقل 5 سال گذشته بیشتر کتابخانه‌های استان به لحاظ شاداب سازی، بهسازی، نوسازی و تجمیع اموال به روز رسانی شده و به حد مطلوبی رسیدند.

,

حاجی با بیان این‌که رشد و افزایش اعضای کتابخانه‌ها این امر را تایید می‌کند، افزود: توجه به مناطق روستایی و کمتر برخوردار در دستور کار قرار گرفت و خوشبختانه با ایجاد 24 باب کتابخانه امروز می‌توانیم ادعا کنیم که بیشتر روستاهای بیش از 2500 نفر جمعیت در استان از نعمت کتابخانه برخوردار هستند.

,

وی عنوان کرد: در بسیاری از شاخص‌های فرهنگی نیز استان خراسان‌جنوبی نشان داده استانی فرهنگی است.

,

کسب رتبه نخست در جشنواره بین المللی کتاب‌خوانی رضوی

, کسب رتبه نخست در جشنواره بین المللی کتاب‌خوانی رضوی, کسب رتبه نخست در جشنواره بین المللی کتاب‌خوانی رضوی,

جانشین سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان‌جنوبی به برگزاری جشنواره‌های کتابخوانی اشاره کرد و گفت: در آخرین جشنواره کتابخوانی رضوی که جشنواره بین المللی است و نهاد کتابخانه‌های کشور متولی برگزاری مسابقه کتابخوانی بود استان خراسان‌جنوبی در این مسابقه فرهنگی رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داد.

,

حاجی اظهار کرد: در بحث امر به معروف و نهی از منکر نیز استان خراسان‌جنوبی رتبه نخست کشوری را در زمینه میزان مشارکت مردم به خود اختصاص داده است.

,

کتابخانه‌ها می‌توانند کانون‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی باشند

, کتابخانه‌ها می‌توانند کانون‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی باشند, کتابخانه‌ها می‌توانند کانون‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی باشند,

وی خاطرنشان کرد: با توجه به صحبت مقام رهبری که فرمودند:"دغدغه فرهنگ و اقتصاد دو دغدغه مهم است"، نهاد کتابخانه‌های استان خراسان‌جنوبی نیز تلاش می‌کند بتواند تمام کتابخانه‌های استان را به کانون‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی تبدیل کند و اثبات کنیم که کتابخانه فقط برای امانت دادن کتاب نیست بلکه کتابدار ما می‌تواند در بسیاری از مناطق روستایی استان با کمک ادارات مختلف کمک‌رسان مسائل اقتصادی باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه