اخبار داغ

مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر خراسان شمالی:

۵۸ هزار نفر زیر چتر صندوق بیمه روستایی و عشایری/۲۴۵۰ بیمه شده مستمری بگیر هستند

۵۸ هزار نفر زیر چتر صندوق بیمه روستایی و عشایری/۲۴۵۰ بیمه شده مستمری بگیر هستند
محمدرضا غلام زاده با بیان اینکه در استان خراسان شمالی 179 هزار نفر می توانند مشمول عضویت در صندوق بیمه کشاورزی، روستایی و عشایری بشوند، گفت: تا به کنون 58 هزار و 500 نفر از این مشمولان تحت پوشش بیمه ای این صندوق قرار گرفته اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  عصر اترک، محمدرضا غلام زاده، مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان شمالی ظهر امروز در نشست خبری اظهار کرد: در استان خراسان شمالی 179 هزار نفر از روستاییان، عشایر همچنین ساکنان شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت در مشاغل هدف می توانند مشمول عضویت در صندوق بیمه کشاورزی، روستایی و عشایری بشوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  , عصر اترک,

غلام زاده گفت: تا به کنون 58 هزار و 500 نفر از این اقشار تحت پوشش بیمه ای این صندوق قرار گرفته اند.

,

وی در ادامه با اشاره به اینکه در راستای افزایش ضریب پوشش جامعه هدف در این صندوق، در سال گذشته ستاد صندوق بیمه روستایی و عشایری با حمایت استانداری خراسان شمالی و همراهی فرمانداران در استان تشکیل شد، اعلام کرد: با تشکیل این ستاد و تشویق جامعه هدف به عضویت در این ستاد، طی 10 ماهه گذشته 10 هزار نفر به عضویت این صندوق وارد شده اند.

,

وی افزود: عضویت این تعداد بیمه شده در این صندوق سه برابر سال های گذشته بوده است.

,

غلام زاده همچنین اعلام کرد: در حال حاضر استان خراسان شمالی به لحاظ تعداد بیمه شدگان این صندوق بالاتر از میانگین کشوری است.

,

وی افزود: در خراسان شمالی 33 درصد از جمعیت مشمول تا به کنون بیمه شده این صندوق شده اند و این در حالی است که در سطح کشور میانگین این پوشش به 21 درصد رسیده است.

,

وی خاطر نشان کرد: تا به کنون در خراسان شمالی 24 درصد از اعضای بیمه شده این صندوق حق بیمه خود را به طور مستمر پرداخت کرده اند و این در حالی است که این پرداخت در میانگین کشوری 13 درصد است.

,

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان شمالی تصریح کرد: در حال حاضر خراسان شمالی در زمینه پرداخت حق بیمه از سوی بیمه شدگان به این صندوق رتبه چهارم کشوری را دارا است.

,

وی در ادامه خاطر نشان کرد: با این وجود، پنج هزار نفر از مجموع بیمه شدگان این صندوق از ابتدای امسال تا به کنون پرداخت حق بیمه خود را انجام نداده اند.

,

وی وضعیت درآمدی و معیشت خانوار همچنین تبلیغات منفی نسبت به این صندوق را از علل اصلی عدم تمایل به پرداخت حق بیمه از سوی عده ای از بیمه شدگان این صندوق عنوان کرد.

,

غلام زاده خواستار شد: بیمه شدگان این صندوق، حق بیمه خود را طور مستمر بپردازند تا بتوانند از خدمات مستمری این صندوق بهره مند شوند.

,

وی به طرح دولت در زمینه پوشش بیمه یک میلیون و 400 هزار نفری سرپرستان خانوار روستایی کشور که فاقد هر گونه پوشش بیمه اجتماعی هستند، اشاره کرد و گفت: طی یک ماه گذشته فهرست سرپرستان خانوار روستایی استان که فاقد هرگونه پوشش بیمه اجتماعی هستند که البته مددجوی کمیته امداد و بهزیستی هستند، در حال آماده سازی است.

,

وی افزود: این فهرست به ستاد مرکزی این صندوق ارسال خواهد شد تا تعیین تکلیف شوند.

,

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان شمالی افزود: اسامی قالی بافان استان که فاقد هرگونه پوشش بیمه ای هستند نیز در دست تهیه است تا برای عضویت در این صندوق پایش شوند.

,

وی در بخش دیگری از سخن خود درباره بازنشستگان عضو این صندوق بیمه ای نیز اظهار کرد: امسال پانزدهمین سالگرد تاسیس این صندوق بیمه ای است که این صندوق در سال جاری اولین تعهدات بلند مدت خود را نسبت به بیمه شدگان آغاز کرد.

,

وی گفت: امسال اولین گروه از بازنشستگان این صندوق با 15 سال سابقه پرداخت حق بیمه بازنشست شدند که حقوق مستمری دریافت می کنند.

,

غلام زاده افزود: این در حالی است که در تعهدات کوتاه مدت این صندوق، عده ای از بیمه شدگان این صندوق که پیش از موعد 15 سال پرداخت حق بیمه به این صندوق بازنشست شدند، مستمری دریافت می کنند.

,

وی بیان کرد: تا به کنون دو هزار و 400 نفر از بیمه شدگان این صندوق به دلیل بازنشستگی پیش از موعد از خدمات کوتاه مدت این صندوق بهره مند شدند و 50 نفر دیگر از بیمه شدگان این صندوق که 15 سال سابقه پرداخت حق بیمه داشته اند نیز مشمول خدمات بلند مدت این صندوق شده اند و مستمری ماهیانه خود را دریافت می کنند.

,

وی خاطر نشان کرد: از هفته گذشته نیز مستمری بگیران این صندوق مشمول اجرای طرح همسان سازی حقوق مستمری شده اند.

,

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان شمالی در خاتمه به بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: بیمه شدگان این صندوق در صورتیکه مبتلا به بیماری کرونا شوند می توانند با ارسال عدد 5 به سامانه 300027 از کمک معیشت این صندوق بهره مند شوند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه