اخبار داغ

در گفت‌وگوی تفصیلی رئیس سازمان بسیج سازندگی خراسان رضوی مطرح شد؛

امتداد جهاد بسیجیان از سیل و زلزله تا کرونا/ بسیج، خودکفایی در تولید و صادرات ماسک را کلید زد

امتداد جهاد بسیجیان از سیل و زلزله تا کرونا/ بسیج، خودکفایی در تولید و صادرات ماسک را کلید زد
روحانی گفت: با شیوع ویروس کرونا اقدامات جهادی بسیج پس از کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان و جبران خسارات ناشی از سیل ادامه دارد و بسیجیان تا شکست کامل این ویروس در صحنه خواهند ماند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد روحانی، رئیس سازمان بسیج سازندگی خراسان رضوی در گفت‌وگو با صبح توس، اظهار کرد: در مجموعه گروه های جهادی در سطح استان خراسان رضوی بیش از ۳۸۰۰ گروه جهادی در سامانه افراد جهادی ثبت و اعلام آمادگی کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

 

,

.

, ., ,

کمک‌رسانی جهادگران بسیجی در سیل و زلزله تا مقابله با کرونا

, کمک‌رسانی جهادگران بسیجی در سیل و زلزله تا مقابله با کرونا, کمک‌رسانی جهادگران بسیجی در سیل و زلزله تا مقابله با کرونا,

وی افزود: پرونده اقدامات جهادگران بسیجی استان در این چند ساله درخشان است و سرمایه انسانی به عنوان با ارزشترین بخش اقدامات مهمی را در عرصه کمک رسانی در زلزله فریمان، کرمانشاه، سیل های گلستان، لرستان، خوزستان و خراسان و در مقابله با کرونا صورت داده اند و حجم بالایی از اقدامات جهادی را در خراسان رضوی شاهد هستیم.

,

رئیس سازمان بسیج سازندگی خراسان رضوی گفت: امروز نیز پروژه های مختلف را در استان فعال داریم و در هفته بسیج نیز مقرر شد هر گروه جهادی حداقل یک فعالیت جهادی در عرصه های مختلف و مسائل تعریف شده در سطح استان داشته باشند.

,

وی افزود: یک سری پروژه هایی به نام طرح کرامت در حاشیه شهرهای استان خراسان رضوی داریم که جهادگران بسیجی برای تکمیل آن کمک رسانی دارند و علاوه بر بسیجیان جهادگر در پروژه های طرح شهید همدانی که ویژه آبرسانی و اشتغالزایی است فعالیت دارند.

,

روحانی ادامه داد: تفاهم نامه ای با سازمان جهاد کشاورزی با اعتباری حدود ۴۰۰ میلیارد تومان در عرصه آب و اشتغال ایجاد شده است و جهادگران بسیجی در بخش انتقال آب، بهسازی قنوات و ساخت استخر ذخیره آب می توانند فعالیت داشته باشند.

,

, ,

از تکمیل واحدهای مسکونی مددجویان تا احیای یکصد قنات به همت جهادگران

, از تکمیل واحدهای مسکونی مددجویان تا احیای یکصد قنات به همت جهادگران, از تکمیل واحدهای مسکونی مددجویان تا احیای یکصد قنات به همت جهادگران,

وی با بیان اینکه تفاهم نامه ای با قرارگاه محرومیت زدایی سپاه منعقد شده که بر اساس آن از یکصد قنات با حضور فعال گروه های جهادی بسیج حمایت خواهد شد افزود: قراردادی با کمته امداد در راستای تکمیل احداث ۳ هزار واحد مسکونی ویژه مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) منعقد و ابلاغ شده که در هفته بسیج، بسیجیان به منظور پیشرفت این مجموعه کمک رسانی و حضور فعال داشته باشند.

,

رئیس سازمان بسیج سازندگی خراسان رضوی تصریح کرد: در هفته بسیج حداقل هر گروه جهادی در خراسان رضوی باید یک فعالیت جهادی را برنامه‌ریزی و اجرا کند که در این راستا عرصه های مختلف زمینه‌سازی و اماده فعالیت جهادگران است.

,

وی با اشاره به اجرای پروژه های طرح کرامت، با هدف اشتغال در مناطق حاشیه شهر مشهد افزود: بسیجیان جهادگر برای تکمیل سالن اشتغال از جمله دیوارچینی و احداث از قبل از هفته بسیج فعالیت های جهادی خودشان را آغاز کردند.

,

, ,

اشتغالزایی، احداث خانه و مدرسه در روستاهای محروم

, اشتغالزایی، احداث خانه و مدرسه در روستاهای محروم , اشتغالزایی، احداث خانه و مدرسه در روستاهای محروم ,

روحانی خاطرنشان کرد: در پروژه طرح شهید همدانی یک سری از اعتبارات است که بخشی از آن را قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه و بسیج سازندگی کشور پرداخت کردند و بخشی از آن را هم دستگاه های اجرایی تکمیل می کنند که در مناطق و دهستان های محروم با ضریب ۷ و ۸ تعریف شده است و اکثرا در آن پروژه های آب‌رسانی، اشتغال و مسکن محرومان وجود دارد.

,

وی افزود: تفاهم نامه ای با جهاد کشاورزی خراسان رضوی داریم که طی ۴۰۰ میلیارد تومان پروژه تعریف شده است که در این عرصه نیز با همکاری جهاد کشاورزی مشکلات انتقال آب، احیای قنوات و استخرهای ذخیره آب نیز برطرف می شود و بسیج نیز با نیروهای جهادی و با خودیاری مردمی در این پروژه ها تیز مشارکت دارد.

,

رئیس سازمان بسیج سازندگی خراسان رضوی گفت: آمار ۱۱ عرصه فعالیت گروه های جهادی بسیج از جمله احیای یک صد قنات با همکاری قرارگاه محرومیت زدایی سپاه، ایجاد ۳ هزار واحد مسکونی مددجویان کمیته امداد، پروژه احداث ۶۰ واحد مسکونی مددجویان بهزیستی با مشارکت قرارگاه خاتم الانبیا، پروژه قرارگاه شهید برونسی در حاشیه شهر مشهد در سطح استان بسیار چشم گیر و گسترده است.

,

وی با اشاره به اینکه در پروژه قرارگاه شهید برونسی در حاشیه شهر مشهد احداث خانه و مدرسه در دستور کار بوده است افزود: قرارگاه جهادی زعفران در خراسان رضوی ایجاد شده که به کشاورزان استان در راستای جمع آوری و فرآیند بهره‌برداری از این محصول کمک‌رسانی دارند.

,

, ,

کمک‌رسانی جهادگران بسیجی در اجرای مطلوب قرنطینه خانگی

, کمک‌رسانی جهادگران بسیجی در اجرای مطلوب قرنطینه خانگی, کمک‌رسانی جهادگران بسیجی در اجرای مطلوب قرنطینه خانگی,

روحانی با بیان اینکه در زمینه تولید ماسک به صورت جدی بسیج ورود داشته است اظهار کرد: طی تفاهم نامه ای با جهاد کشاورزی با حضور جهادگران بسیجی بر توزیع نهاده های دامی که با ارز دولتی تهیه می شوند نظارت صورت خواهد گرفت تا در اختیار کشاورزان قرار بگیرد و بسیج نیز در این راستای رسیدن نهاده های دامی به افراد ذی حق کمک رسانی خواهد داشت تا از دلال بازی جلوگیری به عمل آید.

,

وی افزود: جهادگران بسیجی در طرح «مسجد سنگر سلامت»، به بیماران کرونایی در راستای اجرای قرنطینه خانگی کمک رسانی دارند و جهادگران به بیماران و خانواده های آنان خدمات ارائه می دهند و برای کمک به تسریع روند درمان بیماران نیازمند نیز بسته‌های معیشتی در نظر گرفته شده است.

,

رئیس سازمان بسیج سازندگی خراسان رضوی  ادامه داد: بیش از سه هزار گروه شناسنامه دار جهادی در استان خراسان رضوی فعالیت دارند و معمولا در گروه های ۵ تا ۱۵ نفره تقسیم شدند که البته در استان خراسان رضوی گروه های ۱۰۰ نفره نیز هستند و هر سال در حال افزایش هستند.

,

وی با اشاره به اینکه گروه های جهادی در عرصه های عمرانی، پزشکی، اقتصاد مقاومتی، فرهنگی و رسانه ای فعال هستند افزود: برای پوشش و محرومیت زدایی در روستاهای محروم اطراف مشهد در قالب قرارگاه شهید برونسی اقدامات داوطلبانه جهادی صورت می گیرد و در هفته بسیج نیز این اقدامات ادامه خواهد داشت.

,

روحانی تصریح کرد: در هفته بسیج حدود ۲۰ هزار سبد معیشتی مخصوص بیماران کرونایی نیازمند و اقشار محروم توسط نواحی و اقشار بسیج در سطح خراسان رضوی توزیع خواهد شد و ۲ هزار گروه جهادی در مساجد استان که شامل گروه های ۵ تا ۱۰ نفری است فعالیت دارند که در راستای کمک به قرنطینه خانگی از جمله ارائه خدمات غیرپزشکی غیرتخصصی و انجام خرید ضروری منازل و تأمین هزینه‌های خرید ضروری بیماران کرونایی در صحنه آماده هستند.

,

, ,

از تولید روزانه ۴ میلیون ماسک تا تأمین بسته معیشتی بیماران نیازمند کرونایی

, از تولید روزانه ۴ میلیون ماسک تا تأمین بسته معیشتی بیماران نیازمند کرونایی, از تولید روزانه ۴ میلیون ماسک تا تأمین بسته معیشتی بیماران نیازمند کرونایی,

وی با اعلام توزیع ۲۰ هزار بسته معیشتی به مبلغ هر کدام ۴۰۰ هزار تومان با اولویت بیماران نیازمند کرونایی در هفته بسیج افزود: تعداد ۳۲۰ هزار بسته معیشتی تا قبل از هفته بسیج در خراسان رضوی توزیع شده است.

,

رئیس سازمان بسیج سازندگی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: تعداد ۳۸۰ کارگاه تولید ماسک با ظرفیت تولید ۴ میلیون ماسک در روز در خراسان رضوی فعال است که قیمت هر ماسک ۸۰۰ تا ۱۳۰۰ تومان است.

,

وی با اشاره به این مطلب که امکان تأمین ماسک سایر استان‌ها و همچنین صادرات ماسک به کشورهای همسایه وجود دارد افزود: بالای ۲ میلیون غذای گرم بین بیماران نیازمند کرونایی توزیع شده است.

,

, ,

تعمیر و تأمین اجاره بهای منازل محرومان

, تعمیر و تأمین اجاره بهای منازل محرومان , تعمیر و تأمین اجاره بهای منازل محرومان ,

روحانی به توزیع ۱۰ هزار بسته بهداشتی شامل ماسک، الکل و دستکش بهداشتی در مناطق محروم اشاره کرد و گفت: اقداماتی از جمله تخفیف اجاره بهای مغازه های اطراف حرم مطهر رضوی به میزان ۷۰۰ میلون تومان، تأمین اجاره بهای ۱۰۰۰ واحد مسکونی نیازمندان تا مبلغ ۵ میلیون تا ۱۰ میلیون تومان و همچنین تعمیر ۱۰۰۰ واحد مسکونی نیازمندان از دیگر اقدامات بارز گروه‌های جهادی بسیج در ایام شیوع کرونا است.

,

وی افزود: از هفته بسیج سال گذشته تا کنون ۵۵۰۰ سری جهیزیه، هر کدام حداقل به مبلغ ۵ میلیون تومان برای نوعروسان نیازمند در سطح خراسان رضوی توزیع شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه