اخبار داغ

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جاجرم خبر داد؛

فعالیت ۳۶ دامداری صنعتی در جاجرم/ جذب ۲۵۰۰ تن نهاده دامی یارانه طی سال جاری تاکنون

فعالیت ۳۶ دامداری صنعتی در جاجرم/ جذب ۲۵۰۰ تن نهاده دامی یارانه طی سال جاری تاکنون
ابوالفضل عباسیان با بیان اینکه در حال حاضر در جاجرم ۳۶ دامداری صنعتی گوسفند و گاو فعال است، گفت: جهاد کشاورزی شهرستان ضمن پیگیری های مکرر در سال جاری توانسته جهت رفاه حال دامداران و کمک به تولید مقدار 2500 تن نهاده دامی را جذب و به صورت یارانه ای در اختیار دامداران قرار دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ابوالفضل عباسیان مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جاجرم در گفتگو با خبرنگار عصراترک در جاجرم با بیان اینکه شغل بسیاری از جمعیت روستایی و شهری شهرستان فعالیت در حوزه دامداری است، گفت: از آنجایی که فاصله شهرستان از نظر بعد مسافت با سایر شهرستان های استان زیاد است منطقه از نظر شیوع بیماریهای دام ایمن تر است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  , عصراترک ,

وی با اشاره به اینکه در شهرستان جاجرم در حال حاضر ۳۶ دامداری صنعتی گوسفند و گاو فعال است، اظهارکرد: یکی از دامداری های اصلاح نژاد دام سبک  استان در منطقه شوقان با 7 هزار راس گوسفند داشتی در حال فعالیت است که از این مقدار سالانه یک هزار و 125 تن گوشت قرمز وارد چرخه مصرف می شود.

,

عباسیان گفت: همچنین صنعت تولید گوشت سفید در شهرستان جاجرم از جمله صنایع درآمدزا و شکوفا در منطقه بوده که با وجود دو مرغداری صنعتی و دو واحد پرورش بوقلمون سالانه  ۸۰۰ تن گوشت سفید در این شهرستان تولید می شود.

,

وی افزود: جهاد کشاورزی شهرستان ضمن پیگیری های مکرر در سال جاری توانسته جهت رفاه حال دامداران و کمک به تولید مقدار 2 هزار و 500 تن نهاده دامی از جمله سبوس ،سویا،ذرت، جو  را جذب و به صورت یارانه ای در اختیار دامداران قرار دهد.

,

وی اظهار داشت: طی یک سال گذشته سازمان جهاد کشاورزی شهرستان با همت همکاران بخش دام مبلغ۴ میلیارد اعتبار و تسهیلات را در اختیار دامداران صنعتی و سنتی برای ایجاد تاسیسات و خرید دام از طریق بانک کشاورزی و پست بانک قرار داده است.

,

مدیر جهاد کشاوری گفت: در حال حاضر و طی ماههای آینده مبلغی معادل ۳/۵میلیارد تسهیلات از طریق بانک کشاورزی از محل اعتبارات ماده۵۲ طرح توسعه ملی جهت احداث دامداری های صنعتی و یک هزار قطعه ای بوقلمون اعطا خواهد شد. 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه