اخبار داغ

مسئول گروه جهادی شهید احمد جوان بوشهر خبر داد؛

شناسایی و حمایت از 700 خانواده نیازمند بوشهری توسط گروه جهادی

شناسایی و حمایت از 700 خانواده نیازمند بوشهری توسط گروه جهادی
فلاحی گفت: تاکنون قریب به ۷۰۰۰ خانوار شناسایی شده و تعداد ۵۰۰۰ خانوار کمک‌های مومنانه دریافت کرده‌اند؛ در تلاش هستیم تا پایان سال، ۷۰۰۰ خانوار تحت پوشش قرار بگیرند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سپاس؛ خیرین در استان بوشهر از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا کنون در کنار جهادگران بسیجی بوده و در حوزه های مختلف دست نیازمندان را گرفته‌اند. با تقویت روحیه جهادی در جامعه، امروز شاهد افزایش حضور خیرین بسیجی در همه حوزه‌ها هستیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس؛,

به مناسبت هفته بسیج با یکی از مدیران جهادی استان بوشهر به گفت و گو نشستیم تا از نزدیک شاهد فعالیت جهادگران بسیجی باشیم.

,

علی فلاحی مسئول گروه جهادی شهید احمدی جوان شهرستان بوشهر در گفت و گوی صمیمی با پایگاه خبری تحلیلی سپاس از حضور خیرین بدون نام تا بسیجیان حامی نیازمندان توضیح می‌هد و از جانفشانی آنها می گوید.

,

لطفا خودتان را معرفی بفرمائید
علی فلاحی؛ اهل شهر بوشهر و مسئول گروه جهادی شهید احمدی جوان که بیش از سه سال است در حال فعالیت در قالب گروه جهادی در حوزه‌های مختلف هستم.

, لطفا خودتان را معرفی بفرمائید,
,

, ,

بسیج و بسیجی را با دیدگاه خود توصیف کنید
بسیجی یعنی فردی که همیشه در تمامی لحظات در صحنه حضور دارد. حوادث طبیعی، مراسمات مذهبی، خدمات رسانی، راهپیمایی، کمک به مردم از قیبل اهدا خون. بسیجی خستگی ندارد. بچه بسیجی تلاش می کند که وقتی شب به خانه می رود، همسایه او دغدغه‌ای نداشته باشد.
بسیجی شب با خستگی جسمی و شادابی روحی به خواب می‌رود. بسیجی یک فرد مطالبه گر است که از مسولین خواسته های بحق را مطالبه و از کسی نمی‌ترسد.
به نظر من برای رفع همه مشکلات در محلات باید از ظرفیت بسیج و بسیجی استفاده شود.

, بسیج و بسیجی را با دیدگاه خود توصیف کنید,
,
,
,

بیشتر در چه حوزه ای فعالیت می‌کنید؟
بیشترین فعالیت در حوزه اقتصاد مقاومتی و کمک مومنانه است. البته گروه جهادی در همه بخش ها فعالیت می‌کند.

, بیشتر در چه حوزه ای فعالیت می‌کنید؟,
,

اقداماتی که انجام دادید، چگونه پشتیبانی می شد؟
بستگی به نوع فعالیت دارد. معمولا با همکاری خیّرین و برخی دستگاه های انقلابی نیازها تامین و خدمات به نیازمندان ارائه می‌شود.

, اقداماتی که انجام دادید، چگونه پشتیبانی می شد؟,
,

, ,

از ابتدای سال جاری کشور دچار بحران جدی به واسطه بیماری کرونا شد، چه اقدامی در همان ابتدا انجام دادید؟
گروه جهادی شهید احمدی جوان با همکاری یکی از خیّرین در شهرستان بوشهر که یکی از صادر کننده‌گان محصولات خرما و دارای بزرگترین کارگاه بسته بندی محصولات خرما در جنوب کشور است، تعداد ۲۵ نفر بانوی بی سرپرست، بدسرپرست و نیازمند را تحت پوشش خود قرار داد.
این خیّر بسیجی از ابتدای شروع بیماری با تعطیل شدن کارگاه‌ها و بیکار شدن پرسنل با هماهنگی بسیج سازندگی شهرستان بوشهر، حقوق ۴ ماه کارگران را پرداخت کرد.
همچنین در زلزله کرمانشاه و سیل‌های اخیر با روحیه جهادی و بسیجی، ١۵٠ بسته معیشتی بین نیازمندان تهیه و توزیع کرد.
رضا خوش اخلاق یکی از خیّرین بوشهری که از بزرگترین معدن داران جنوب کشور است، در اقدامی با تعامل بسیج سازندگی شهرستان بوشهر، کرایه سه ماه از ۶ باب مغازه و ۴ باب منزل را با هدف مشارکت در طرح کمک مومنانه بخشید.
این خیّر عضو گروه جهادی شهید احمدی جوان بوشهر همچنین با هدف مقالبه با شیوع ویروس کرونا، بیش از ۱۵۰ بسته معیشتی شامل گوشت و مرغ بین ۱۵۰ خانوار نیازمند که توسط گروه‌های جهادیِ بسیج شناسایی شده بودند، توزیع کرد.

, از ابتدای سال جاری کشور دچار بحران جدی به واسطه بیماری کرونا شد، چه اقدامی در همان ابتدا انجام دادید؟,
,
,
,
,
,

, ,

توزیع بسته‌های کمک معیشتی متفاوت‌تر از جاهای دیگر داشته‌اید؟
بله، در اقدامی ابتکاری، گروه جهادی بسیج و آقای قلی‌پور مسول صنایع تبدیلی استان بوشهر و کارشناس میگو بسیج سازندگی شهرستان بوشهر، مواد غذایی از قبیل ماهی، میگو ، گوشت، مرغ و برنج را با همکاری گروه‌های جهادی شهرستان بوشهر میان ۵٠ خانواده از نیازمندان مانند بچه های کار و کارگران خدماتی شهرداری بوشهر توزیع شد که این بسته‌ها متفاوت‌تر از سایر بسته‌ها در سراسر استان یا شاید کشور بوده است.

, توزیع بسته‌های کمک معیشتی متفاوت‌تر از جاهای دیگر داشته‌اید؟,
,

در ابتدای آغاز سال تحصیلی ٩٩، بسیاری از دانش آموزان نیازمند به واسطه برگزاری کلاس‌های آنلاین دچار مشکل شدند، در این خصوص اقدامی کرده‌اید؟
بعداز اینکه وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد به دلیل شیوع بیماری کرونا، کلاس‎‌های مدارس به صورت آنلاین برگزار می‌شود، بسیاری از دانش آموزان با مشکلات جدی مواجه شدند. اما خیّرین در این حوزه ورود کردند تا مشکلات خانواده نیازمندان کاهش دهند.
علیرضا گرمسیری، محسن خضری، مهدی میرشکاری، داریوش کشتکار ، مهدی کشتکار و سید محسن هاشمی از خیّرین بسیجی در اقدامی تعاملی با برخی ادارات، ۳۰۰ خانواده‌ی آسیب دیده از کرونا را شناسایی و با همکاری گروه‌های جهادی، در اولین روزهای آغاز سال تحصیلی نوشت افزار، تبلت، گوشی موبایل و غیره توزیع کردند.

, در ابتدای آغاز سال تحصیلی ٩٩، بسیاری از دانش آموزان نیازمند به واسطه برگزاری کلاس‌های آنلاین دچار مشکل شدند، در این خصوص اقدامی کرده‌اید؟ ,
,
,

در فصل بازگشایی مدارس، اقدام دیگری کرده‌اید؟
منصور گرگی پور رئیس ناشنوایان استان بوشهر و از خیرین بسیج سازندگی شهرستان بوشهر در اقدامی از ابتدایِ شیوع ویروس کرونا تا کنون ۲۰۰ بسته معیشتی، بهداشتی، گوشت، نوشت افزار، کیف، کفش و جهیزیه میان نیازمندان توزیع کرده است.
گرگین پور در بهسازی و نوسازی منزل نیازمند، ساخت سرویس بهداشتی و حمام در سطح شهرستان مشارکت داشته است و در کنار تیم گروه جهادی فعالیت می‌کند.

, در فصل بازگشایی مدارس، اقدام دیگری کرده‌اید؟,
,
,

, ,

به غیر از مجموعه بسیج، چه نهادهای عملکردی نزدیک به فعالیت بسیج دارند؟(منظور این است که در همه صحنه ها حضور داشته باشند)

, به غیر از مجموعه بسیج، چه نهادهای عملکردی نزدیک به فعالیت بسیج دارند؟(منظور این است که در همه صحنه ها حضور داشته باشند),

گروه جهادی شهید احمدی جوان بوشهر با استفاده از ظرفیت برخی ادارات و مساجد، ستاد اجرایی فرمان امام، خیریه آبشار عاطفه ها، کمیته امداد، اوقاف، بنیاد مستضعفان و آستان قدس رضوی توانست به نیازمندان یاری برساند.
شهرداری و سپاه فرودگاه بوشهر علی الخصوص شهردار منطقه دو مهندس آرمین پژمان و مدیر سازمان بازنشستگی آقای کشتکار نیز حضور خوبی در برنامه مبارزه با بیماری کرونا ومحرومیت زدایی و خدمات رسانی به محرومان داشته اند.

,
,

عملکرد گروه جهادی شهید احمدی جوان در کمک های مومنانه و گروه های جهادی را چگونه ارزیابی می کنید؟
خانواده های نیازمند از ظرفیت گروههای جهادی جهت توزیع اقلام غذایی رضایت خوبی دارند. گروه‌ جهادی معمولا توزیع بسته های حمایتی را در ساعات خلوت و آخر شب انجام می‌دهند تا همسایه ها متوجه نشوند.
تاکنون قریب به ۷۰۰۰ خانوار شناسایی شده و تعداد ۵۰۰۰ خانوار کمک های مومنانه دریافت کرده‌اند. در تلاش هستیم تا پایان سال، ۷۰۰۰ خانوار تحت پوشش قرار بگیرند.

, عملکرد گروه جهادی شهید احمدی جوان در کمک های مومنانه و گروه های جهادی را چگونه ارزیابی می کنید؟,
,
,

گروه جهادی چه اقدامات شاخصی انجام داده است؟
از کارهای شاخص می‌توان، به راه اندازی کارگاه بسته بندی الکل بهداشتی توسط گروه جهادی خادم الحسین، ساخت دستگاه تولید دستکش توسط گروه جهادی امام موسی کاظم (ع) شهرستان بوشهر، راه اندازی کارگاههای تولید ماسک، گان و شیلد در مسجد ولایت و هیئت رایت العباس و تبدیل پایگاه‌های بسیج به کارگاه‌های تولید ماسک اشاره کرد.

, گروه جهادی چه اقدامات شاخصی انجام داده است؟,
,

, ,

در حوزه اقتصاد مقاومتی و کمک به نیازمند، چه اقداماتی شده است؟
می توان به یکی از شاخص‌ترین اقدامات توسط آقای سجادی، جهادگر بسیجی در حوزه اقتصاد مقاومتی اشاره کرد.
این بسیجی دارای بزرگترین مزرعه آلوورا در آبطویل و دارای کارخانه شهد آوران بابل است. وی از خیرین کشور است که در ایام کرونا ١٠٠ بسته کمک معیشتی را بین خانواده‌های نیازمند در روستا توزیع کرده است.
این خیّر با همکاری گروه جهادی بسیج تا کنون خانه سه نیازمند را بهسازی و نوسازی کرده است.

, در حوزه اقتصاد مقاومتی و کمک به نیازمند، چه اقداماتی شده است؟,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه