اخبار داغ

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی البرز؛

50 درصد تخت‌‎های بیمارستان‌های البرز با بیماران کرونایی پر شده است/ افزایش 76 درصدی استفاده از ماسک در استان

50 درصد تخت‌‎های بیمارستان‌های البرز با بیماران کرونایی پر شده است/ افزایش 76 درصدی استفاده از ماسک در استان
محمد فتحی گفت: میزان رعایت پروتکل‌ها و استفاده از ماسک که بعد از موج اول کرونا در البرز تا 50 درصد کاهش پیدا کرده بود تا 76 درصد افزایش پیدا کرده است و این نکته مثبتی برای مقابله با کرونا خواهد بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سرپرست دانشگاه علوم پزشکی البرز با اشاره به اینکه همزمان با شیوع موج اول کرونا، بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی و ترس مردم از بیماری میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم به 80 درصد رسید، در گفت‌وگو با خبرنگار تیتریک گفت: آن زمان کرونا سیر نزولی پیدا کرد و عوامل ابتلا به کرونا مهار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
محمد فتحی افزود: در 1 ماه اخیر با توجه به موضوعیت های آموزشی در حوزه بهداشت و درمان و استفاده از رسانه‌ها، صدا و سیما و خبرنگاران میزان رعایت پروتکل‌ها و استفاده از ماسک که بعد از موج اول کرونا تا 50 درصد کاهش پیدا کرده بود تا 76 درصد افزایش پیدا کرده است و این نکته مثبتی برای مقابله با کرونا خواهد بود.
,
 
,
وی اظهار داشت: طی یک کاه اخیر در فاز ثابن کرونا قرار گرفته ایم و البرز جز استان های موفق در رعایت استانداردها و پروتکل ها بوده است، همچنین علاوه بر اینکه افزایش بیماری را شاهد نبوده ایم دارای شیب نزولی هستیم در نتیجه این روند نشان می دهد که اطلاع رسانی ها و همکاری مردم موثر واقع شده است.
,
 
,
فتحی با اشاره به اینکه استان البرز در حال حاضر نیازی به بیمارستان صحرایی و نقاهتگاه برای کرونا ندارد، تصریح کرد: بر اساس استانداردهای ابلاغ شده با دستگاه ها و ادارات هماهنگ شد تا از مهمان سراها و هتل‌ها برای افرادی که توان قرتطینه در منزل را ندارند، استفاده کنیم.
,
 
,
وی گفت: با توجه به محدودیت‌های 2 هفته ای که از 1 آذر ماه آغاز شده ست طی دو هفته آینده وضعیت مناسبی را از نظر کرونا در البرز خواهیم داشت، البته طی ماه های اخیر تنها مشکل اصلی ما کمبود دستگاه اکسیژن بود اما در حال حاضر 3 بیمارستان مجهز شده و 4 دستگاه دیگر نیز خریداری شده اند تا نیاز به این دستگاه مرتفع شود، لذا در زمینه تجهیزات مشکل خاصی نداریم.
,
 
,
فتحی با تاکید بر اینکه اطلاع رسانی برای حضور خیرین می تواند ما در ابعاد مختلف کمک کند، افزود: البرز برای رسیدن به وضعیت استاندارد بیمارستانی 2 هزار تخت کم دارد، در حال حاضر با هماهنگی معاونت درمان داشنگاه علوم پزشکی 50 تخت آی سی یو به بیمارستان ها اضافه کرده ایم و قریب به 50 درصد تخت های بیمارستان با بیماران کرونایی پر شده است.
,
 
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه