اخبار داغ

گزارشی از وضعیت تعطیلی بازار در دوران شیوع کرونا؛

عزم جدی اصناف برای تعطیلی مغازه ها ادامه دارد/ چهره نیمه تعطیل شهر سنندج

عزم جدی اصناف برای تعطیلی مغازه ها ادامه دارد/ چهره نیمه تعطیل شهر سنندج
هم اکنون در سطح شهر واحدهای صنفی عرضه کننده مواد غذایی، سوپرمارکت ها، داروخانه، نانوایی ها، میوه فروشی، طباخی، ساندویج فروشی ها همچنان مثل گذشته فعال هستند، اما بیش از ۹۰ درصد واحدهای صنفی در سنندج واحدهای خود را تعطیل کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کردتودی، تعطیلی واحدهای صنفی گروه های شغلی یاد شده سبب شده تردد شهروندان نیز در معابر بسیار کاهش پیدا کند و بیشتر واحدهای صنفی که در معابر سنندج هم اکنون مشغول فعالیت هستند شعب بانک‌ها هستند که آن هم با کاهش ۵۰ درصدی کارکنان، خدمات به مردم ارائه می دهند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کردتودی,

در این میان، اما شرایط آنگونه نیست که بتوان به موفقیت کامل چنین طرحی امیدوار بود؛ چرا که همچنان ویروس کرونا، در شهر نیمه تعطیل در حرکت است و مهم تر از آن، تصور بعد از دو هفته نیمه تعطیل است که باز شرایط را احتمالا پیچیده تر خواهد کرد.

,

هم اکنون در سطح شهر واحدهای صنفی عرضه کننده مواد غذایی، سوپرمارکت ها، داروخانه، نانوایی ها، میوه فروشی، طباخی، ساندویج فروشی ها همچنان مثل گذشته فعال هستند، اما بیش از ۹۰ درصد واحدهای صنفی در سنندج واحدهای خود را تعطیل کردند.

,

در اجرای مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا و در نخستین روز از تعطیلی واحدهای صنفی در گروه شغلی ۳ و ۴ بسیاری از اصناف و واحدهای خود  را تعطیل کرده اند و تنها واحدهای صنفی که مجاز به فعالیت هستند، چراغ های خود را روشن کرده اند.

,

, ,

 وام یک‌میلیون تومانی دولت بسیار مضحک به نظر می‌رسد

,  وام یک‌میلیون تومانی دولت بسیار مضحک به نظر می‌رسد,  وام یک‌میلیون تومانی دولت بسیار مضحک به نظر می‌رسد,

یکی از بازاریان سنندجی می گوید: دولت باید به موضوع ورود کرده و حتماً بسته حمایتی را در اختیار این اصناف قرار دهد.

,

وی بابیان اینکه شنیده‌شده که دولت قرار است وام یک‌میلیون تومانی بدهند که این موضوع بسیار مضحک به نظر می‌رسد، بیان کرد: امروز استان کردستان در شرایطی قرار دارد که در شهرهایی مثل سنندج، قروه و سقز دیگر مغازه‌ای نمی‌توان یافت که اجاره‌ای زیر یک‌میلیون تومان در ماه داشته باشد درنتیجه صحبت از این مبالغ خنده‌دار است.

,

, ,

ورشکستگی بیشتر اصناف

, ورشکستگی بیشتر اصناف, ورشکستگی بیشتر اصناف,

این فعال اصناف بابیان اینکه دولت باید برنامه اساسی را داشته باشد، بیان کرد: اگر دولت به این موضوع ورود نکند احتمال دارد که شاهد ورشکستگی بیشتر اصناف در همین یک ماه محدودیت‌های کرونایی در سطح استان کردستان باشیم زیرا اصناف یکبار ضربه خورده اند و تحمل دومی را ندارند.

,

حاج محمدی بابیان اینکه اصناف مانند درختی شده اند که روز به روز تنه اش باریک‌تر شده است، افزود: اصناف با یک باد ساده هم می‌شکنند در نتیجه باید فکری برایشان کرد وگرنه جز اسمی از مغازه‌ها چیز دیگری باقی نخواهد ماند.

,

, ,

تعطیلی دو هفته ای می‌تواند میخی بر تابوت نیمه جان بسیاری از اصناف استان باشد

, تعطیلی دو هفته ای می‌تواند میخی بر تابوت نیمه جان بسیاری از اصناف استان باشد, تعطیلی دو هفته ای می‌تواند میخی بر تابوت نیمه جان بسیاری از اصناف استان باشد,

یکی دیگر از بازاریان سنندج که اصرار بر باز کردن مغازه اش دارد بابیان اینکه چاره‌ای برای اصناف نمانده است، ابراز کرد: باید از اصناف حمایت کرد وگرنه این تعطیلی دو هفته ای می‌تواند میخی بر تابوت نیمه جان بسیاری از اصناف استان به خصوص نوپا و جوان ترها باشد که ریشه‌ای نیز در اقتصاد این استان هنوز ندوانده‌اند.

,

وی با بیان اینکه مسئولان و کارکنان دولت به دلیل اینکه سر ماه حقوق می‌گیرند اصلاً نمی‌توانند کسبه و اصناف را درک کنند، گفت: همین استانداری کردستان حاضر است یکماه حقوقشان پرداخت نشود؟ حاضر هستند ۱۵ روز دیرتر حقوق‌بگیرند؟ لذا تا زمانی که پشت میز نشینانی که تابستان زیر کولر گازی و زمستان کنار شوفاژ می‌نشینند، برای اصناف تصمیم‌گیری می‌کنند، شاهد هیچ تحول و تغییر مثبتی نخواهیم بود.

,

, ,

, ,

واحدهای صنفی گروه شغلی ۳ و۴ همچنان تعطیل هستند

, واحدهای صنفی گروه شغلی ۳ و۴ همچنان تعطیل هستند, واحدهای صنفی گروه شغلی ۳ و۴ همچنان تعطیل هستند,

در دستورالعمل ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، واحدهای صنفی که در گروه  ۳ و ۴ شغلی قرار دارند مجاز به فعالیت نیستند و همه واحدهای صنفی در این ۲ گروه باید فعالیت خود را تعطیل کنند.

,

گروهای شغلی از جمله باشگاه های ورزشی و ورزش های پربرخورد از جمله کشتی، باغ وحش، شهربازی، مراکز آبی، استخرهای سرپوشیده، باشگاه های ورزشی سالنی، پارکها و مراکز تفریحی تعطیل خواهند بود.

,

همچنین در این ۲ گروه شغلی پاساژهای سرباز و سربسته، بازارهای سرپوشیده، بازارهای موقت، مهد کودک، کافه تریا، تالارهای پذیرایی، رستورانها، آرایشگاه های زنانه و سالن های زیبایی، موزه‌ها، استخرهای سرپوشیده، سینما، تئاتر، باشگاه های ورزشی پربرخورد، چایخانه ها، قهوه‌خانه‌ها یا واحدهای صنفی عرضه مواد دخانی شبانه روز فعالیت آنها تعطیل خواهد شد.

,

, ,

گروه شغلی ۲  فقط تا ساعت ۱۸ مجاز به فعالیت

, گروه شغلی ۲  فقط تا ساعت ۱۸ مجاز به فعالیت, گروه شغلی ۲  فقط تا ساعت ۱۸ مجاز به فعالیت,

طبق دستورالعمل ستاد ملی مقابله با کرونا گروه شغلی دوم که شامل پاساژهای سرباز و سربسته، بازارهای سرپوشیده، مراکز خرید، مال ها، فروش مواد غذایی، باشگاه های ورزشی سالنی و بدنسازی، آرایشگاه‌های مردانه، بازار فروش خودرو، مراکز شماره گذاری اتومبیل، فروش فرش و گلیم، اسباب بازی فروشی ها، بازارهای موقت، فروش لوازم خانگی عمده فروشی و خرده فروشی بعد از ساعت ۱۸ هرشب باید واحدهیا صنفی خود را تعطیل کنند.

,

همچنین در این گروه شغلی ارائه خدمات چاپ دیجیتال، تزئینات داخلی ساختمانی، عمده فروش با خرده فروشی کالاهای تزیینی، ساختمانی، کادویی عمده فروشی و خرده فروشی، انواع پوشاک، پارچه فروشی،   پوشاک، عکاسی، آژانس مشاور املاک، پرده سراها، فروش مبلمان، فروش کیف و کفش، فروش لوازم التحریر، خیاطی، خرازی، لوازم آرایشی و بهداشتی نیز در این گروه شغلی باید از ساعت ۱۸ فعالیت خود را تعطیل کنند.

,

همچنین واحدهای صنفی قنادان و شیرینی فروشی ها، فروش‌ها آبمیوه، بستنی، تهیه و توزیع و طبخ غذا با پذیرش مشتری، پارکها و مراکز تفریحی، قهوه خانه ها و چایخانه ها بدون دخانیات به اضافه بیرون بر، باید از ساعت ۱۸ مغازه‌ها و واحدهای صنفی خود را تعطیل کنند تا اقدامات اساسی برای قطع زنجیره شیوع ویروس کرونا در سطح کشور انجام شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه