اخبار داغ

نایب‌رئیس کمیسیون بهداشت و درمان:

طرح محدودیت‌های جدید مقابله با کرونا کامل نیست

طرح محدودیت‌های جدید مقابله با کرونا کامل نیست
علی‌اصغر باقرزاده گفت: محدودیت‌های جدید برای مقابله با کرونا که از روز گذشته آغزاز شده چنانچه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی همراه باشد تاثیرگذار خواهد بود، هر چند این طرح طرحی کامل نیست و مشکلات خود را دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی‌اصغر باقرزاده در گفت و گو با بلاغ، با بیان اینکه نظر کارشناسان بهداشت، مسؤولان بیمارستانی و نمایندگان مجلس بر تعطیلی قطعی 2 هفته‌ای تهران و برخی شهرهای با وضعیت شدید کرونایی است، افزود: کادر درمان بسیار خسته است و شیوع ویروس طوری است که روز‌به‌روز بر آمار جان‌باختگان و بستری‌شدگان افزوده می‌شود، بنابراین تنها راه قطع زنجیره انتقال این ویروس فقط قرنطینه دو هفته‌ای در برخی شهرهاست.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه موضوع اقتصاد و معیشت مردم در روزهای تداوم شیوع کرونا در اولویت قرار دارد و سلامت در رده بعدی است، این دوگانگی قدرت تصمیم‌گیری درست و اصولی را برای مقابله با این بیماری از مسؤولان اجرایی گرفته است.

باقرزاده به شلوغی جادها و رفتن مردم به سفر در چند روز گذشته، قبل از اعمال محدودیت‌های جدید اشاره کرد و افزود: کم‌توجهی به دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری‌های اجتماعی بی‌تردید به منزله استقبال از مرگ است، البته باید به این نکته توجه داشت که تاب‌آوری مردم به دلیل برنامه‌های ضعیف دولت در مقابله با کرونا کاهش یافته و اعتماد خیلی‌ها به دولت در این زمینه سلب شده است.

نایب‌رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اضافه کرد: اعضای این کمیسیون معتقدند برای قطع زنجیره ویروس کرونا تهران و برخی شهرها باید قرنطینه کامل شود و درکنار آن معیشت دهک‌های پایین درآمدی نیز مدنظر قرار گیرد.

باقرزاده تصریح کرد: هر چند طرح جدید مقابله با کرونا در این شرایط سخت ضروری است اما کامل نیست، بنابراین دولت و تصمیم‌گیران باید همچنان درصدد برنامه‌ریزی دقیق‌تر برای مهار این بیماری برآیند، چرا که معلوم نیست ویروس کرونا کی از بین می‌رود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,



انتهای پیام/

,
,
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه