اخبار داغ

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با خاورستان:

370 پروژه محرومیت‌زدایی افتتاح می‌شود/ امدادرسانی به بیماران کرونایی در طرح "شهید سلیمانی"

370 پروژه محرومیت‌زدایی افتتاح می‌شود/ امدادرسانی به بیماران کرونایی در طرح "شهید سلیمانی"
هنری گفت: در استان خراسان‌جنوبی در راستای محرومیت زدایی 450 پروژه کوچک، زودبازده و عام المنفعه با 220 میلیارد ریال اعتبار در حال اجرا داریم که طی هفته بسیج 370 پروژه با 173 میلیارد تومان افتتاح می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی هنری مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با خاورستان، ضمن تبریک هفته بسیج اظهار کرد: بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی طی هفته بسیج برنامه‌های زیادی دارد که این برنامه‌ها شامل افتتاح پروژه‌های محرومیت زدایی، افتتاح کارگاه‌های اشتغال، اعزام گروه‌های جهادی محله محور، اجرای پویش سلیمانی‌ها، اجرای گام سوم نهضت کمک مومنانه، اهدای جهزیه، آزادی زندانیان جرایم غیر عمد و بسیاری برنامه های دیگر می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان، ,

افتتاح 370 پروژه محرومیت‌زدایی و 452 کارگاه اشتغال

, افتتاح 370 پروژه محرومیت‌زدایی و 452 کارگاه اشتغال, افتتاح 370 پروژه محرومیت‌زدایی و 452 کارگاه اشتغال,

وی افزود: در استان خراسان‌جنوبی در راستای محرومیت زدایی 450 پروژه کوچک، زودبازده و عام المنفعه با 220 میلیارد ریال اعتبار در حال اجرا داریم که طی هفته بسیج 370 پروژه با 173 میلیارد تومان افتتاح می‌شود.

,

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی بیان کرد: یکی دیگر از برنامه‌های بسیج سازندگی طی هفته بسیج، افتتاح کارگاه‌های اشتغال در نقاط مختلف استان است؛ این کارگاه‌ها با هدف اشتغال پایدار برای نقاط مختلف روستایی استان ایجاد شده که از 600 کارگاه در دست اجرا پیش‌بینی شده 452 کارگاه طی هفته بسیج افتتاح شود.

,

انواع گروه‌های جهادی فعال در استان

, انواع گروه‌های جهادی فعال در استان, انواع گروه‌های جهادی فعال در استان,

هنری به فعالیت‌های گروه‌های جهادی استان اشاره کرد و گفت: گروه‌های جهادی خراسان‌جنوبی شامل جغرافیا محور، محله محور و گروه‌های جهادی تخصصی می‌شود.

,

وی اظهار کرد: گروه‌های جهادی جغرافیا محور یک منطقه از استان را انتخاب کرده و برای مدت زمان حداقل 5 سال در منطقه مشخص شده فعالیت دارند؛ گروه‌های جهادی جغرافیا محور قبل از آغاز به کار در منطقه مشخص شده برای بررسی شرایط منطقه، ظرفیت‌ها، مشکلات، نیازها و ... با مردم منطقه صحبت کرده و با تدوین و تهیه برنامه جامع در تمامی زمینه‌های فعالیت خود را آغاز و به طور مستمر برای پیشبرد برنامه‌های تعیین شده در منطقه مورد هدف حاضر می‌شوند.

,

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی گفت: معمولا گروه‌های جهادی جغرافیا محور گروه‌های جهادی مهمان هستند.

,

هنری در خصوص گروه‌های جهادی محله محور نیز توضیح داد: گروه‌های جهادی محله محور با همکاری پایگاه بسیج و مسجد محله نیاز و مشکلات محله خود را احصا کرده و با برنامه‌ریزی و همکاری دستگاه‌های مربوطه برای رفع مشکلات محلات اقدام می‌کنند.

,

وی ادامه داد: گروه‌های جهادی محله محور در زمینه اجرای برنامه‌های عمرانی، اشتغال، فرهنگی، ورزشی، علمی، آموزشی، بهداشتی، کمک به نیازمندان و ... فعالیت دارند.

,

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی بیان کرد: گروه‌های جهادی تخصصی شامل افردی می‌شود که در حرفه‌ای تخصص دارند؛ حرفه تخصصی شامل کارهای بنایی، جوشکاری، نجاری، برق کاری، مهندسی و ... می‌شود.

,

هنری گفت: در هفته بسیج نیز پیش‌بینی شده از ظرفیت گروه های جهادی به ویژه گروه‌های جهادی محله محور برای اجرای فعالیت‌های مورد نیاز محلات استفاده شود.

,

اجرای طرح شهید سلیمانی

, اجرای طرح شهید سلیمانی, اجرای طرح شهید سلیمانی,

وی به اجرای طرح "شهید سلیمانی" در استان اشاره کرد و گفت: هدف از اجرای این طرح شناسایی افرادی که در محلات شهر به کرونا مبتلا هستند است و فعالیت جهادگران شامل کمک به آغاز سریع درمان، ضدعفونی منازل مبتلایان، تهیه مواد غذایی برای خانواده‌هایی که بیمار کرونایی دارند، تهیه دارو و سایر خدمات مورد نیاز است.

,

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی اظهار کرد: در این طرح جهادگران و بسیجیان با محوریت مسجد محل و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی به افراد مبتلا به کرونا و خانواده‌های آنها خدمات‌رسانی خواهد داشت.

,

هنری خاطرنشان کرد: پیش‌بینی شده در این طرح در هر محله و مسجد 15 نفر فعالیت داشته باشند که این تعداد شامل 10 جهادگر، 4 بهورز و یک پزشک می‌شود.

,

آغاز گام سوم نهضت کمک مومنانه

, آغاز گام سوم نهضت کمک مومنانه, آغاز گام سوم نهضت کمک مومنانه,

وی به اجرای گام سوم نهضت کمک مومنانه در هفته بسیج اشاره کرد و افزود: نهضت کمک مومنانه رزمایشی است که در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری در ماه مبارک شعبان برای کمک به اقشار آسیب پذیر، افراد آسیب دیده از کرونا، اصناف متضرر، مستاجران کم درآمد و... مطرح شد.

,

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی با بیان این‌که دبیرخانه نهضت کمک مومنانه بسیج سازندگی است، گفت: در این رزمایش بسته‌های غذایی و معیشتی، کارت هدیه، لوازم التحریر، اهدای جهیزیه و ... در اختیار اقشار ضعیف و آسیب دیده از کرونا که با همکاری جهادگران شناسایی شدند قرار داده شده است.

,

هنری تصریح کرد: در نهضت کمک مومنانه علاوه بر تهیه بسته‌های غذایی به مستاجرانی که توانایی پرداخت اجرا بها نداشتند کمک شده است، بسیاری از صاحب خانه‌ها نیز در این راستا با مستاجران همکاری داشتند، به اصناف متضرر از کرونا کمک شده و تسهیلات در اختیار واجدین شرایط قرار گرفته است.

,

وی با بیان این‌که گام سوم کمک مومنانه تا پایان سال ادامه دارد، افزود: در گام سوم نهضت کمک مومنانه برنامه‌ریزی شده علاوه بر انجام تمامی اقداماتی که در گام‌های قبلی اجرا شده از تهیه بسته غذایی گرفته تا کارت هدیه و لوازم التحریر و ... در بحث آزاد سازی زندانیان جرایم غیر عمد نیز اقدام شود.

,

جهادگران در میدان مقابله با کرونا

, جهادگران در میدان مقابله با کرونا, جهادگران در میدان مقابله با کرونا,

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی به فعالیت جهادگران در بحث شیوع کرونا و مقابله با آن اشاره کرد و گفت: از ابتدای شیوع کرونا جهادگران در بحث ضدعفونی معابر، اماکن، مساجد، مدرسه های و ... همکاری داشتند.

,

هنری ادامه داد: با همکاری جهادگران به ویژه بانوان بسیجی 40 کارگاه تولید ماسک، شیلد، گان، دستکش و اقلام بهداشتی در استان راه‌اندازی شد و در حال حاضر نیز با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری طی هفته‌های گذشته تعدادی از کارگاه‌های تولید ماسک و اقلام بهداشتی در استان مجدد فعال شده است.

,

وی خاطرنشان کرد: کار توزیع ماسک، دستکش، گان، شیلد و اقلام بهداشتی بین مردم و مراکز درمانی نیز بر عهده جهادگران بوده و همچنان ادامه دارد.

,

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی در هفته بسیج یاد و خاطره جهادگران آسمانی استان را گرامی داشت.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه