اخبار داغ

شیفت‌های ایثار و همدلی پابرجاست؛

پرستارانی که از جان مایه گذاشتند/ شکست کرونا در برابر بسیج مردمی

پرستارانی که از جان مایه گذاشتند/ شکست کرونا در برابر بسیج مردمی
در روزهای سخت کرونایی، پرستاران برای نجات جان هموطنانشان شجاعانه ایستادند و مدافع سلامت شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیر افلاک، وقتی کتاب تاریخ ایران اسلامی را ورق می‌زنیم با حقایقی از انسان‌های آزاده روبه‌رو می‌شویم که شبیه به افسانه‌هاست؛ افسانه‌هایی که جز حقیقت نیست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر افلاک,

چه انسان‌هایی که مَردانه ایستادند و مردانه‌تر جان دادند تا یک نسل با آزادگی و سربلندی زندگی کنند، حوادث گوناگون در تاریخ ملت‌ها نشان داده است که شجاعت و جوانمردی انسان‌ها در کشاکش بلاها و روزهای سخت نمایان می‌شود.

,

قطع به‌یقین دریکی از فصل‌های کتاب تاریخ کشورمان وقایع روزهای ورود کرونا ویروس به کشور از تاریخ دو اسفند ۹۸ به بعد ثبت خواهد شد، روزهایی که حتی بسیاری از افراد از پرستاری کردن اعضای خانواده خود ابا داشتند و عده‌ای شجاعانه ایستادند و مدافع سلامت شدند.

,

, ,

پرستارانی که از جان مایه گذاشتند

, پرستارانی که از جان مایه گذاشتند, پرستارانی که از جان مایه گذاشتند,

شاید برای آیندگان هم فصل ایثارگری، شجاعت و خطرپذیری پرستاران بخش مراقبت‌های ویژه از بیماران کرونایی شبیه افسانه‌ها باشد؛ افسانه‌ای پُر از اسطوره‌های واقعی …

,

سحر طهماسبی، پرستار بسیجی بخش مراقبت از بیماران مبتلا به کرونا در گفت‌وگو با خبرنگار سفیرافلاک اظهار داشت: روزهای ابتدایی ابلاغ و اعلام دستورالعمل‌ها به بیمارستان‌ها، جدای ترس ناشی از واگیردار بودن بیماری، تصور پوشیدن لباس و کاورهای مخصوص حین کار تا حدودی سخت و ملال‌آور به نظر می‌رسید اما برای حفظ نه‌فقط جان خود بلکه حفظ سلامت هم نوعانمان باید لباس‌ها را می‌پوشیدیم.

,

, ,

ایستادگی مدافعان سلامت

, ایستادگی مدافعان سلامت, ایستادگی مدافعان سلامت,

وی با اشاره به فعالیت چهارساله خود در بخش نورولوژی بیمارستان شهدای عشایر خرم‌آباد افزود: بیماران مبتلا به کرونا به‌واسطه قدرت سرایت بالای بیماری، شخصی به‌عنوان همراه نداشتند و همین امر فعالیت ما را نسبت به قبل از بیماری متفاوت کرده بود و سوای پرستار بودن باید مثل یک عضو خانواده‌شان همراهی دلسوز برایشان می‌شدیم.

,

این پرستار عنوان کرد: ماقبل از شروع هر نوع درمان باید زمینه آرامش روحی بیماران را فراهم می‌کردیم چراکه بسیاری از بیماران مبتلابه کرونا بشدت دچار اضطراب و دلهره می‌شدند؛ استرسی که می‌توانست سیستم ایمنی بدنشان را ضعیف کند.

,

شیفت های همدلی و ایثار

, شیفت های همدلی و ایثار, شیفت های همدلی و ایثار,

طهماسبی با اشاره به پذیرش بیماران کرونایی کل استان در روزها و ماه‌های ابتدایی بیماری در بیمارستان شهدای عشایر خرم‌آباد خاطرنشان کرد: با مبتلا شدن بسیاری از همکارانمان به بیماری و ضرورت پر کردن خلأشان، باید شیفت‌های کاری‌مان چند برابر می‌شد، نوبت‌های کاری که حتی فرصتی برای خسته شدن هم نبود و در این جابه‌جایی‌ها شیفت‌های همدلی و ایثار پابرجا بود.

,

,

, ,

وی فوت روزانه همشهری‌ها و هم استانی‌هایش را رنج‌آور دانست و بیان کرد: مدتی قبل پدر و مادر یکی از همکارانمان به‌واسطه کرونا و به فاصله یک ساعت فوت شدند، این نوع مرگ‌ها و از دست دادن عزیزان، روزها و لحظه‌ها را برایمان بسیار سخت و دردآور کرده است و در مقابل بهبودی و برگشت بیمارانی با اوضاعی وخیم باعث شادی و امیدواری ما می‌شود.

,

وی گفت: کرونا در برابر این نوع از بسیج مردمی شکست‌خورده است؛ مردم ما در بخش‌های متفاوت خدماتی، درمانی، پیش‌گیری، کنترل و درمان باهم بسیج شده‌اند و به‌زودی شاهد موفقیت بسیج ملی در مقابل این ویروس خواهیم بود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه