اخبار داغ

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان مطرح کرد؛

عادی سازی کرونا کادر درمان را خسته تر و تلفات را بیشتر می کند/ غربالگری بیماران کرونایی به صورت منطقه محور با اجرای طرح شهید سلیمانی

عادی سازی کرونا کادر درمان را خسته تر و تلفات را بیشتر می کند/ غربالگری بیماران کرونایی به صورت منطقه محور با اجرای طرح شهید سلیمانی
سردار معروفی گفت: از مسئولان می خواهیم که به هیچ عنوان بیماری کرونا را عادی جلوه ندهند، باید این بیماری جدی گرفته شود چرا که عادی سازی فشار مضاعف به کادر درمان وارد کردن و افزایش تلفات را به دنبال دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان، صبح امروز سردار معروفی فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان برای افتتاح طرح های محرومیت زدایی، اشتغال زایی و طرح شهید سلیمانی که توسط سازمان بسیج مستضعفین و وزارت بهداشت به صورت مشترک اجرا می شود، در جنوب کرمان حضور پیدا کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  راه آرمان,

در ابتدای این سفر فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان در دیدار با رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: مجریان اصلی طرح شهید سلیمانی سازمان بسیج مستضعفین و وزارت بهداشت هستند، در این راه سایر ارگان ها همچون نیروی انتظامی و هلال احمر برای انجام بهتر این طرح وارد عمل شوند.

,

غربالگری بیماران کرونایی به صورت منطقه محور با اجرای طرح شهید سلیمانی

, غربالگری بیماران کرونایی به صورت منطقه محور با اجرای طرح شهید سلیمانی, غربالگری بیماران کرونایی به صورت منطقه محور با اجرای طرح شهید سلیمانی,

وی افزود: در این طرح برای قطع زنجیره انتقال ویروس به صورت محله محور یا پایگاه محور عمل می شود، در استان کرمان حدود ۲ هزار و ۴۰۰ پایگاه بسیج و حدود ۴ هزار پایگاه بسیج در سراسر کشور داریم که در محلات قرار دارند و این طرح نیز یک طرح محله محور است.

,

سردار معروفی بیان کرد: اصرار ما بر انجام دقیق و عملی این طرح است، اگر ما اجرای این طرح را با جدیت دنبال نکنیم و تنها به عنوان یک طرح فرمالیته در نظر گرفته شود، معلوم نیست که وضعیت کشور تا آخر آذر به چه صورت می شود.

,

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان ابراز کرد: ما باید با دیدگاه رسالت محوری به این طرح نگاه کنیم و نباید از مناطقی که بستری های کمتری دارند غافل شویم.

,

وی یادآور شد: واقعیت این است که به دلیل شرایط این ویروس تاکنون نتیجه علمی برای درمان حاصل نشده اما آنچه که همه در آن هم نظر هستند، پیشگیری از ابتلا به این بیماری است.

,

بسیج تامین کننده نیازمندی های بیماران کرونایی برای قطع زنجیره کرونا

, بسیج تامین کننده نیازمندی های بیماران کرونایی برای قطع زنجیره کرونا, بسیج تامین کننده نیازمندی های بیماران کرونایی برای قطع زنجیره کرونا,

سردار معروفی اظهار کرد: حوزه های علم آموزی، اطلاع رسانی شامل توجیه و آموزش افراد از مهم ترین ارکان این طرح هستند، یکی از مهم ترین وظایف بسیج در دوران قرنطینه کمک به تامین مخارج افراد بیمار است تا از جا به جایی آن ها و گسترش بیشتر بیماری جلوگیری شود.

,

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان تصریح کرد: غربالگری و شناسایی بیماران یکی از محورهای کلیدی در اجرای طرح شهید سلیمانی است، این محور در مرحله اول انجام شد اما در این مرحله به صورت منطقه ای انجام می شود.

,

وی ادامه داد: گاهی یک منطقه از نظر شیوع بیماری وضعیت مناسبی ندارد و بیش از ۷۰ درصد منطقه آلوده شده، بنابراین کنترل این منطقه به کنترل بیماری در سایر مناطق که بیماری در آن ها شیوع کمتری دارد، کمک می کند.

,

سردار معروفی تاکید کرد: در این طرح قرنطینه و کنترل بیماری به صورت منطقه ای انجام می شود و خود مردم برای کنترل بیماری به یک دیگر کمک می کنند.

,

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان اذعان کرد: در هر کجا که مشارکت مردمی در اولویت قرار داشته موفقیت بسیار بیشتر بوده است، به عنوان مثال در حوادث غیر مترقبه همچون سیل و زلزله که مردم پای کار آمده اند، موفقیت بیشتر است.

,

وی افزود: هیچ تحکمی در کار نیست، این اقدام به واسطه حضور نیروهای بسیجی و داوطلب انجام می شود، در حوزه تخصصی دانشگاه علوم پزشکی حاضر شده و حوزه تامین نیرو و مدیریت آن نیز بسیج یاری رسان خواهد بود.

,

سردار معروفی عنوان کرد: با توجه به گزارش رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت وضعیت اجرای این طرح در جنوب استان مطلوب تر از غرب و شمال استان است.

,

عادی سازی کرونا کادر درمان را خسته تر و تلفات را بیشتر می کند

, عادی سازی کرونا کادر درمان را خسته تر و تلفات را بیشتر می کند, عادی سازی کرونا کادر درمان را خسته تر و تلفات را بیشتر می کند,

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان متذکر شد: از مسئولان استانی و شهرستانی درخواست داریم که اجرای این طرح را جدی بگیرند، سپاه و بسیج نیز در این راه کمک می کنند.

,

وی یادآور شد: از مسئولان می خواهیم که به هیچ عنوان بیماری کرونا را عادی جلوه ندهند، باید این بیماری جدی گرفته شود چرا که عادی سازی فشار مضاعف به کادر درمان وارد کردن و افزایش تلفات را به دنبال دارد.

,

سردار معروفی گفت: هر چه قدر هم که کادر درمان ما مومن و متعهد باشد باز هم انسان هستند و تحلیل می روند، در این حالت خسارت این بیماری ۱۰ برابر می شود، از این رو باید فشار بر شبکه سلامت کاسته شود.

,

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان مطرح کرد: کادر درمان ما مدت زیادی است که از دیدار خانواده های خود محروم هستند و قطعا از نظر عاطفی فشار مضاعفی بر آن ها وارد می شود.

,

وی ادامه داد: در جلساتی که با حضور فرمانداران و روسای علوم پزشکی شمال و جنوب استان کرمان برگزار شد، تاکید کردیم که سپاه در کنار شما ایستاده و آماده هر گونه کمکی هستیم.

,

کادر درمان، جهادگران خط مقدم نبرد با ویروس کرونا

, کادر درمان، جهادگران خط مقدم نبرد با ویروس کرونا, کادر درمان، جهادگران خط مقدم نبرد با ویروس کرونا,

سردار معروفی تاکید کرد: فرماندهی مقابله با ویروس کرونا بر عهده دانشگاه علوم پزشکی است و ما به عنوان سپاه و بسیج یاری رسان آن ها هستیم، بدین منظور به همه پزشکان، پیرا پزشکان و بیماربران بسیجی خود اعلام کردیم که به صورت جهادی وارد میدان شوند.

,

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان تصریح کرد: این افراد تحت آموزش های تخصصی قرار می گیرند تا در صورت خستگی کادر درمان جایگزین آن ها شوند تا کادر درمان به مدت چند روز استراحت کرده و مجددا به محل کار خود باز گردند.

,

وی افزود: سپاه مرکز ورزشی خود با تعداد ۱۰۰۰ تخت را در اختیار دانشگاه علوم پزشکی در سراسر استان قرار داده تا در صورت سیاه شدن وضعیت، فشار را از بیمارستان ها کاسته و بیماران را به این مراکز انتقال دهیم.

,

سردار معروفی در پایان خاطرنشان کرد: در دوران ۸ ساله جنگ تحمیلی جوانان ما دفاع مقدس انجام می دادند و امروز کادر درمان ما جهاد مقدس انجام می دهد، مردم باید توجه داشته باشند موضوع کرونا جدی و خطرناک است.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه