اخبار داغ

جزئیات جلسه شورای شهر تبریز؛

مدیریت مالی در شهرداری تبریز ضعیف است/ یک بام و دوهوا در کمک به اصناف

مدیریت مالی در شهرداری تبریز ضعیف است/ یک بام و دوهوا در کمک به اصناف
جلسه امروز شورای شهر تبریز به دلیل وضعیت کرونا به صورت علنی اما غیرحضوری برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج،  شهرام دبیری رییس شورای شهر تبریز در جلسه امروز شورا ضمن گرامیداشت هفته بسیج اظهار داشت: بسیج یک تفکر و مفهوم متعالی است و در تمامی زمینه ها می تواند عامل پیشرفت جامعه و کشور باشد. تفکر بسیج بر اداره امور بر پایه صداقت و تعهد است و امید که ما نیز کارهایمان را با این تفکر پیش ببریم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

وی با بیان اینکه به دلیل رعایت پروتکل های بهداشتی این جلسه به صورت غیر حضوری برگزار می‌شود، گفت: بنا بر دستور ستاد ملی کرونا، کارمندان نیز به صورت شیفتی در اداره حضور می‌یابند. اما متاسفانه برخی از مدیران شهرداری بنا بر سلیقه خود موجب حضورکارمندان تا ساعت ۴ بعداز ظهر در اداره می‌شوند.

,

شیفت‌بندی شهرداری استاندارد نیست

, شیفت‌بندی شهرداری استاندارد نیست,

عبداله تقی پور در خصوص صحت این مساله عنوان کرد: شیفت بندی انجام شده در شهرداری تبریز علی الخصوص در حوزه شهرسازی متاسفانه براساس استانداردها نیست و امروز حجم مراجعه به بخش‌های درآمد زای شهرداری بالا است و با شیفتی شدن ادارات مراجعات با مشکل روبرو می‌شود.

,

وی با اشاره به اینکه می‌توانیم با رعایت پروتکل‌ها و کنترل مراجعات از فشار به کارمندان شهرداری و گسترش شیوع کرونا جلوگیری کنیم، یادآور شد: با نوبت دهی به مراجعان، همچون بانک‌ها طی حداقل دو هفته اخیر می‌توانیم این امر را جا بندازیم.

,

در ادامه دستور نخست جلسه علنی شورای اسلامی شهر تبریز مبنی بر گزارش حسابرسی شهرداری و سازمان های وابسته در دستور کار قرار گرفت که محمدباقر بهشتی در این خصوص توضیح داد: امروز پانزدهمین جلسه حسابرسی است که گزارش حسابرسی مرتبط با سال ۹۶ و ۹۷ است، گزارش حسابرسی سال ۹۶ سازمان حمل و نقل بار مردود اعلام شده است که با لحاظ برخی شروط پذیرفته شده است.

,

فرج محمد ‌قلی زاده با درخواست اصلاح حساب‌های مالی گفت: از شهردار و از رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار می‌خواهیم حساب‌های مالی این سازمان را اکنون که دو سال است ایجاد شده اصلاح کنند تا سالیان سال این سازمان با مشکل ادامه ندهد و اصلاحات لازم انجام شود.

,

وی ادامه داد: حسابرسی که مردود اعلام شده را نمی‌توانیم بگوییم مشروط است یا مطلوب، ما وضعیت موجود را تایید کنیم اما تکالیفی برای اصلاح تعیین شود تا در سال آینده انجام شود.

,

ضعف مدیریت مالی در شهرداری

, ضعف مدیریت مالی در شهرداری,

سونیا اندیش با بیان اینکه شهرداری در خصوص حسابرسی‌های انجام شده در دو سال گذشته گزارشی ارائه کند، عنوان کرد: در تمامی موارد شاهد مشکلات بودیم و اکثرا مشروط و اصلاح شده اند آیا این نشان دهنده ضعف مدیریت مالی در مجموعه شهرداری نیست؟

,

وی ادامه داد: معاونت‌های مالی و اداری در نظارت بر سازمان‌ها و شرکت‌ها دچار ضعف هستند که لازم است شهرداری در این خصوص توضیح دهد.

,

غلامحسین مسعودی ریحان هم در این خصوص اظهار داشت: بارها عرض کرده‌ام که حسابرسی بررسی گذشته است که تا اشتباهات گذشته در آینده اصلاح شود اگر در گذشته اشتباه وجود دارد باید ذی‌حساب تعیین شود تا درآمد و هزینه هر روز شهرداری حساب شود.

,

وی با اشاره به اینکه در بودجه سال آینده حداقل ذی حساب را تعیین کنیم تا حساب هر روز را حساب کنند، گفت: چرا که تا زمانی که ذیحساب تعیین نشود این مشکلات وجود خواهد داشت.

,

اندیش با بیان اینکه کلیه اقدامات انجام شده نمی‌تواند ضعف نظارت مالی شهرداری را توجیه کند، عنوان کرد: باید سازوکاری در سیستم شهرداری ایجاد شود تا این مشکلات را بررسی و حل کند.

,

وی با اشاره به اینکه یک ساختار مدون برای نظارت بر عملکرد مالی نیاز است، یادآور شد: امروز شهرداری باید به صورت منظم به عملکرد مالی سازمان ها و شرکت‌های خود رسیدگی کند.

,

در پایان گزارش حسابرسی سال ۹۶ و ۹۷ سازمان حمل ونقل و مدیریت بار به صورت مشروط و با اعمال نظرات اصلاحی تصویب شد.

,

اعتراض به لایحه غیرقانونی

, اعتراض به لایحه غیرقانونی,

در ادامه لایحه شهرداری تبریز درخصوص اختصاص مبلغ ۲۰ میلیارد ریال ازمحل اعتبارات کمک به بخش عمومی جهت تکمیل پروژه احداث بنیاد زائر امام رضا (ع) استان آذربایجان شرقی‌با قید یک فوریت مورد بررسی قرار گرفت.

,

بهشتی با بیان اینکه پروژه تکمیل زائر سرا در جزو پروژه‌های سال ۹۹ بود که تصویب نشده و این لایحه امروز غیرقانونی است، توضیح داد: کمیسیون فرهنگی باید پاسخگو باشد که آیا این موضوع در کمیسیون بررسی شده است یا خیر.

,

وی با اشاره به اینکه به هیچ وجه این پروژه جزو وظایف شهرداری نیست، یادآور شد: شهرداری نیازمندی‌های بسیاری در سطح شهر دارد که بهتر است به آنها بپردازد. این پروژه مبهم است و مشخص نیست این کمک به چه شخص حقیقی یا حقوقی می شود و معلوم‌ نیست آینده آن چگونه است،شهرداری و شورای شهر نباید به موضوع هتل داری وارد شوند.

,

شکور اکبرنژاد، رئیس کمیسیون فرهنگی در پاسخ به سخنان بهشتی گفت: در گذشته اقداماتی انجام شده که امروز نمی‌توانیم این کار‌هارا رها کنیم چراکه هزینه شده است. این کار به نفع شهروندان است و با رای دادن به این لایحه متضرر نمی‌شوید.

,

اندیش با بیان اینکه بسیاری از شهروندان فوت می‌کنند و عمده حسرت آنها نرفتن به زیارت مشهد و ندیدن حرم‌امام رضا است، عنوان کرد: امروز این موضوع را از این دید بررسی کنیم که بسیاری از شهروندان آرزوی دیدن حرم امام رضا را دارند، امروز خییرین برای تکمیل این پروژه به پای کار آمده‌اند با این هزینه اندک می‌توانیم آرزوی بسیاری از شهروندان را با هزینه کم برآورده کنیم.

,

لایحه شهرداری تبریز درخصوص اختصاص مبلغ ۲۰ میلیارد ریال ازمحل اعتبارات کمک به بخش عمومی جهت تکمیل پروژه احداث بنیاد زایر امام رضا (ع) استان آذربایجان شرقی‌با قید یک فوریت به تصویب رسید.

,

تصویب دو لایحه بدون مخالف

, تصویب دو لایحه بدون مخالف,

دستور سوم شورای اسلامی شهر تبریز مبنی بر تجویز تـامین اعتبار ۱۵ میلیاردتومان برای تملک سـهام باقی مانده مشاعی قطعات ۹ و۱۱و ۱۵ و ۱۶ و ۲۴ تفکیکی از پلاک ثبتی ۴۹ فرعی از ۳ اصلی واقع در بخش ۱۰ تبریز در محدود آپارتمان های موسوم به پروژه شهید باکری به تصویب اعضای شورای شهر رسید.

,

در ادامه دستور چهارم جلسه علنی شورای اسلامی شهر تبریز با موضوع لایحه شهرداری تبریز درخصوص تسویه حساب بدهی انجمن حمایت از زندانیان تبریز مالک پلاک ثبتی ۵۰۱۸ فرعی یک بخش ۴ تبریز واقع در شمس تبریزی جنب درمانگاه موسی‌ بن جعفر مطرح شده و پس از بحث و بررسی به تصویب اعضای شورای شهر رسید.

,

دستور پنجم در خصوص تجویز عدم افزایش اجاره بهاء در قراردادهای جدید سازمان پایانه مسافربری با شرکت‌های مسافربری به مدت یکسال به دلیل شیوع کرونا بود که بهشتی در این خصوص توضیح داد: شیوع ویروس کرونا در درآمد اقشار مختلف جامعه تاثیر گذاشته که به جهت حمایت از مستاجرین پایانه‌های مسافر‌بری مقرر شده اجاره بها افزایش نیابد تا از این افراد حمایت شود.

,

اندیش با انتقاد از اینکه لوایح شهرداری که مربوط به کمیسیون حمل ونقل است به این کمیسیون ارجاع داده نشده است، گفت: از ریاست شورای شهر می‌خواهیم لوایح را به کمیسیون‌های تخصصی ارجاع دهند. با توجه به مصوبات ستاد مقابله با کرونا پارک ائل گولی تعطیل شده که لازم‌است به کسب و کار های فعال در این پارک نیز توجه شود.

,

مسعودی ریحان با اشاره به ضررهای گذشته این شرکت‌ها یادآور شد: اگر تخفیفاتی برای آینده در نظر می‌گیریم به یاد داشته باشیم که در ۹ ماه گذشته نیز این شرکت‌های مسافربری متضرر شده‌اند که باید آن نیز جبران شود.

,

وی اضافه کرد: شهرداری در جلسه آینده گزارشی از هزینه‌ کرد ۱۰ میلیارد تومان بودجه مصوب کرونا ارائه کنند تا اگر نیاز باشد این مبلغ را افزایش دهیم.

,

یک بام و دوهوای شهرداری در کمک به اصناف

, یک بام و دوهوای شهرداری در کمک به اصناف,

محرم محمدزاده هم با انتقاد از نحوه برخورد شهرداری با صنوف گفت: شهرداری باید با تمامی صنوف به صورت یکسان عمل کند متاسفانه شاهد هستیم برخی صنوف به دلیل فشار بر مدیران تخفیفات کرونایی را دریافت می‌کنند اما بسیاری دیگر نه.

,

وی با بیان اینکه لایحه کمک به غرفه های ائل گولی، پارکینگ ها و بسیاری دیگر چرا به شورا ارائه نمی‌شود، اظهار داشت: باید برای این موضوع به صورت عادلانه رفتار کرد و همه را به یک دید مورد توجه قرار داد.

,

دبیری، رئیس شورای شهر از شهرداری درخواست کرد تا در جلسه آینده گزارشی از هزینه کرد بودجه کرونایی مصوب و تخفیفات ارائه شده برای صنوف مرتبط با شهرداری و متضرر شده از شیوع ویروس کرونا ارائه کند.

,

لایحه شهرداری تبریز درخصوص تجویز عـدم افزایش اجاره بهاء درقراردادهای جدید سازمان پایانه مسافربری با شـرکت های مسافربری برای مدت یکسال به دلیل شیوع بیماری کرونا به تصویب رسید.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه