اخبار داغ

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

طرح شفافیت آرا نباید فضای پوپولیستی در مجلس ایجاد کند

طرح شفافیت آرا نباید فضای پوپولیستی در مجلس ایجاد کند
زنگنه گفت: طرح شفافیت آرا نمایندگان مجلس در کمیسیون آئین نامه است و بزودی برای رای گیری وارد صحن مجلس می‌شود اما نباید فضای پوپولیستی در مجلس ایجاد شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ محسن زنگنه، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه تورم حال حاضر کشور دلیل اقتصادی ندارد، از تورم انتظاری، عدم نظارت و ناکارآمدی دولت در مهار گرانی ها و همچنین ارز ۴۲۰۰ تومانی بعنوان مهمترین دلایل تورم و گرانی های اخیر یاد کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی تصریح کرد: با وجود اینکه سهم دلار در تورم و گرانی های اخیر بسیار ناچیز و تقریبا ۴ درصد است، اما موج روانی بالا رفتن دلار تورم انتظاری را شکل می دهد، بگونه ای که مردم احساس می کنند کالاها چند برابر می شود و همین موضوع باعث شده تا تولیدکنندگان نیز قیمت کالاهای خود را افزایش دهند.

,

نماینده مردم تربت حیدریه، مه ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی عدم نظارت دولت را یکی دیگر از دلایل عمده تورم و گرانی عنوان کرد و گفت: خیلی از کالاهایی که پیش ران تورم هستند به دولت مرتبط است و بعنوان مثال وقتی دولت به صنایع خودرو سازی و فولاد اجازه داده هر چند ماه یکبار نرخ تولیدات خود را افزایش دهند، این تورم و گرانی دور از انتظار نیست.

,

زنگنه با بیان اینکه دولت قدرتمندی نیست تا این تورم و گرانی را مهار کند، خاطر نشان کرد: ناکارآمدی در بدنه دولت مشهود است و این در حالی است که از مجموع ۲۷ میلیارد دلاری که ارز به کشور برنگشته بخش عمده ای از آن مربوط به شرکت های دولتی و خصولتی است که سهم عمده ای از صادرات را بعهده دارند.

,

این نماینده مجلس تاکید کرد: ارز ۴۲۰۰ تومانی، دیگر دلیل تورم و گرانی ها اخیر است، چرا وقتی همه نسبت به این رویکرد مخالفند روی اصرار فقط یک نفر این نوع ارز ارائه شود، این خود یک نمونه بارز دیکتاتوری اقتصادی است.

,

وی در پاسخ به سوال خبرنگار مبنی بر اینکه نقش مجلس در مهار تورم و گرانی چیست؟ افزود: در شرایطی که دولت بر لجبازی و قفل کردن سیستم کشور بنا گذاشته، اما جریان انقلابی مجلس شورای اسلامی، چون انقلاب را از خود می دانند برای تطهیر خودشان قصد ندارد فضای تشنج و کشمکش در کشور راه بیندازند.

,

زنگنه تصریح کرد: نمایندگان مجلس با رویکرد تعامل و هماهنگی در حال فعالیت هستند، هرچند دولت قواعد را بر هم می زند و معیشت مردم را به گروگان گرفته اما نمایندگان مجلس با محوریت استفاده از ظرفیت بخش های میانی و پایینی دولت و همچنین ظرفیت های غیر رسمی به دنبال حل مشکلات موجود است که بخشی از ان در حوزه های مختلف رفع شده است.

,

مجوز اداره کل راه آهن تربت حیدریه در گرو سازمان استخدامی کشور

, مجوز اداره کل راه آهن تربت حیدریه در گرو سازمان استخدامی کشور,

نماینده مردم تربت حیدریه، مه ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی به موضوع اداره کل راه آهن اشاره کرد و بیان داشت: در حالی که در کشور و در خطوط ۹۰۰ کیلومتری شاهد احداث ۵ اداره کل هستیم اما شرق ایران با طول ریلی بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر تنها دو اداره کل دارد و این نکته ای است که رییس سازمان راه آهن کشور به آن اذعان دارد.

,

وی خاطر نشان کرد: تنها ایراد و یا اصلی ترین مانع بر سر راه، سازمان استخدامی کشور است که باید برای اینکه راه آهن تربت حیدریه بعنوان اداره کل معرفی شود مسوولیت بیشتری را واگذار کند و این در حالی است که اداره کل راه اهن طبس با ۱۰۶ پرسنل و راه آهن تربت حیدریه با ۱۰۰ پرسنل مشغول به کار هستند.

,

زنگنه اظهار داشت: توافق اولیه با سازمان استخدامی کشور انجام و قرار شده طرحی تدوین و ارسال شود تا مشکل مجوز اداره کل راه آهن تربت حیدریه برطرف شود.

,

ماهیت شورای ملی و اتحادیه صادرکنندگان زعفران برای مردم مشخص شده است

, ماهیت شورای ملی و اتحادیه صادرکنندگان زعفران برای مردم مشخص شده است,

نماینده مردم تربت حیدریه در پاسخ به سوال خبرنگار مبنی بر اینکه چرا در حوزه قیمت گذاری زعفران وحدت نظری حاصل نشد، گفت: ما در روزهای ابتدایی سال یعنی ۶ ماه مانده به فصل برداشت با چند نفر از این افراد که در قیمت گذاری زعفران نقش دارند جلسه گذاشتیم و آنها اعلام کردند که چرا دولت در حوزه خرید ورود می کند و اینکه تعرفه صادرات را کاهش دهیم و تسهیلاتی برای خرید در اختیار آنان قرار دهیم.

,

زنگنه اظهار کرد: با وجود اینکه آنها اعلام کردند اگر این سه مشکل برطرف شود یقینا زعفران را به ۲۰ میلیون تومان می خرند، در گام نخست خرید زعفران را از بخش دولتی به بخش خصوصی واگذار کردیم و تعرفه صادراتی را تا ۵۰ درصد کاهش دادیم و قدم اخر هم تسهیلات ۱۰۰۰ میلیارد تومانی با منابع بانکی مشخص و نرخ ۱۵ درصد برایشان فراهم کردیم اما آنها به وعده خود عمل نکردند.

,

وی با بیان اینکه ماهیت اصلی شورای ملی زعفران و اتحادیه صادرکنندگان برای مردم و نمایندگان مجلس مشخص شده و آنها نمی توانند نمایندگی زعفران را در کشور بعهده بگیرند، گفت: در حال حاضر بخش خصوصی را فعال کردیم و چند تا مجموعه جدید در حوزه خرید وارد شدند و زعفران را با قیمت های خوب خریداری می کنند.

,

زنگنه در خصوص بازار گل زعفران گفت: برخی افراد در گروههای مجازی و شبکه های اجتماعی حتی با ارائه شماره غرفه به دروغ قیمت زعفران را پایین اعلام می کردند و این در حالی بود که ما در بازار بودیم و قیمت گل فراتر از آن قیمت های کاذب در گروههای مجازی بود.

,

وی در خصوص قرارگاه همیاری زعفران خاطر نشان کرد: انتظار داشتیم در ایام فصل برداشت زعفران که مدارس، مساجد و دانشگاهها تعطیل هستند و نهادهایی هم که نیروی انسانی خوبی دارند پای کار باشند، اما این اتفاق نیفتاد، چرا که همکاری همه جانبه باعث می شد که گل زعفران اصلا به بازار نرود و مردم بتوانند با کمک قرارگاه، زعفران خود را فرآوری و خشک کنند.

,

طرح شفافیت آرا نبابد فضای پوپولیستی را در مجلس ایجاد کند

, طرح شفافیت آرا نبابد فضای پوپولیستی را در مجلس ایجاد کند,

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار که چرا طرح شفافیت آرا را ادامه ندادید، اطهار داشت: طرح شفافیت ارا نمایندگان مجلس در کمیسیون آئین نامه است و بزودی برای رای گیری وارد صحن می شود اما نکته مهم و اساسی وجود دارد که باید مراقب باشیم تا فضای پوپولیستی در مجلس ایجاد نشود.

,

استخدامی ها در تربت حیدریه زیر پوستی و ناعادلانه است

, استخدامی ها در تربت حیدریه زیر پوستی و ناعادلانه است,

نماینده مردم تربت حیدریه در ادامه به نحوه استخدامی ها در دوایر دولتی اشاره کرد و افزود: در برخی از ادارات نیروهای ناکارآمد مشعول به کار هستند و این بدان خاطر است که استخدامی ها در این شهرستان زیر پوستی و ناعادلانه است، از سوی دیگر تسهیلات ارزان قیمت و خوبی هم به شهرستان در طول سال تعلق می گیرد اما نحوه واگذاری آن نیز ناعادلانه است.

,

وی بیان کرد: باید سامانه ای تهیه شود که استخدامی ها بر اساس قانون و کارآمدی و توانمندی افراد انجام بشود تا سیستم اداری بتواند در مواقع مورد نیاز پاسخگوی مطالبات مردم باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه