اخبار داغ

داعش عامل حملات راکتی کابل/ تلفات به ۱۰ کشته و ۵۱ زخمی افزایش یافت

داعش عامل حملات راکتی کابل/ تلفات به ۱۰ کشته و ۵۱ زخمی افزایش یافت
همزمان با افزایش تلفات حملات راکتی کابل به ۱۰ کشته و بیش از ۵۰ زخمی، گروه تروریستی داعش در بیانیه‌ای مسئولیت این حملات را به عهده گرفت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ گروه تروریستی داعش در بیانیه‌ای مسئولیت حملات راکتی کابل که دستکم 10 کشته و 51 زخمی برجا گذاشته است را به عهده گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
بخش‌های از پایتخت افغانستان حدود ساعت 8 صبح روز گذشته هدف اصابت 24 راکت قرار گرفت.
,
 
,
«امرالله صالح»، معاون اول ریاست جمهوری افغانستان امروز یکشنبه 2 آذرماه تلفات این حملات را 10 کشته و 51 زخمی اعلام کرد.
,
 
,
وی بیش از یک ماه است که مسئولیت تأمین امنیت شهر کابل را بر عهده گرفته است اما در این مدت چندین حمله مرگبار در این شهر بوقوع پیوسته است.
,
 
,
طالبان حملات اخیر کابل را همواره رد کرده است و دولت افغانستان نیز این حملات را به این گروه نسبت می‌دهد.
,
 
,
این گروه با متهم کردن دولت افغانستان به استفاده ابزاری و عملیاتی از داعش مدعی شده است که دولت کابل عملیات انجام‌شده گروه تروریستی داعش را به طالبان نسبت می‌دهد.
,
 
,
«ذبیح الله مجاهد» سخنگوی گروه طالبان در واکنش به حملات کابل با اشاره به درگیری‌های این گروه با داعش تاکید کرده که «بدون شک این‌ حملات توسط عناصر شریری انجام می‌شود که پس از شکست در ننگرهار و جوزجان، توسط مقامات کابل در مهمانخانه‌ها پناه داده شدند و سپس برای چنین حملات وحشیانه‌ای استخدام، همکاری و راهنمایی می‌شوند».
,
 
,
بیانیه طالبان اظهار داشت که «مقامات کابل چنین حملاتی را به طالبان نسبت می‌دهند و این نشان می‌دهد که برای خوراک تبلیغاتی بطور مشترک انجام می‌شود».
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه