اخبار داغ

اشتغال‌زایی برای روستائیان با همت سه جوان بسیجی؛

بسیج؛ حامی تولیدکنندگان/ با سنگ‌اندازی در تولید، اقتصادمقاومتی محقق نمی‌شود

بسیج؛ حامی تولیدکنندگان/ با سنگ‌اندازی در تولید، اقتصادمقاومتی محقق نمی‌شود
اسدی با بیان این‌که با دستان خالی و بدون هیچ سرمایه‌ای اشتغال‌زایی کرده‌ام اما مسئولان از تولیدکنندگان خرد حمایتی نمی‌کنند، گفت: بسیج به عنوان پشتوانه به سراغ تولیدکننده می‌رود و حامی همه جانبه تولید است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، هادی اسدی پرورش دهنده بوقلمون در شهرستان بشرویه که 10 سال است کار پرورش بوقلمون را در این شهرستان آغاز کرده و در این راه اشتغال‌زایی بسیاری برای روستائیان ایجاد کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,

این تولیدکننده موفق با همکاری دو از دوستان خود، با ایده و برنامه‌ریزی و با سرمایه‌گذاری اندک و با دست خالی کارآفرینی کند و به عنوان کارآفرین موفق بسیجی شناخته شود.

,

هادی اسدی کارآفرین بسیجی و فعال اقتصاد مقاومتی در گفت‌وگو با خبرنگار خاورستان، اظهار کرد: پرورش بوقلمون را از سال 90 آغاز کردم و از سال 94 این کار را به صورت صنعتی گسترش دادم.

,

اسدی افزود: در حال حاضر پرورش بوقلمون گوشتی هم به صورت صنعتی و هم به صورت خانگی انجام می‌دهم.

,

وی خاطرنشان کرد: اکنون حدود 500 میلیون تومان به صورت دو مرحله سرمایه‌گذاری کردیم و سه نفر اشتغال دائم و بیمه و سه نفر اشتغال موقت دارند که شامل راننده مسئول فنی و کارگر می‌شود.

,

فعال اقتصادمقاومتی گفت: حدود 20 تا 50 طرح به صورت مشاغل خرد با مجموعه ما کار می‌کنند و همکاری شغلی با کمیته امداد داریم که در مرحله اول 100 طرح را با آن‌ها همکاری کردیم.

,

اسدی یادآور شد: بعد از فارغ‌التحصیل شدن از دانشگاه و این‌که اوضاع استخدامی خوب نبود و اهداف من با استخدامی دولت محقق نمی‌شد، بیشتر دنبال کار جانبی و کاری که بتوانم زودتر به اهدافم برسم بودم از این رو دنبال پرورش بوقلمون رفتم.

,

این تولیدکننده موفق گفت: در مدت کوتاه به اهدافی که می‌خواستم رسیدیم و افراد زیادی را به اشتغال درآمدیم و منبع درآمدی برای خودشان پیدا کردند و این انگیزه‌ای شد تا پرورش بوقلمون را گسترش دهیم.

,

اسدی افزود: برنامه ما توسعه، راه‌اندازی صنایع تبدیلی، ایجاد کشتارگاه‌ها و بسته‌بندی بود.

,

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر پرورش بوقلمون کاملا مکانیزه و سنتی است که همه تجهیزات و دستگاه‌های پرورش‌دهنده بوقلمون بروز است.

,

این کارآفرین بسیجی با بیان این‌که ما تسهیلات در دو مرحله دریافت کردیم، افزود: مرحله اول راه‌اندازی کارگاه پرورش‌دهنده بوقلمون بود که 50 درصد تسهیلات به ما پرداخت شد و این یک وقفه بزرگی ایجاد کرد که نتوانستیم به اهدافمان برسیم که با 50 درصد ظرفیت کار می‌کردیم که در مرحله دوم درخواست توسعه و تسهیلات کردیم که صندوق کارآفرینی امید با ما خیلی همکاری کرد و تسهیلات به ما پرداخت کردند.

,

اسدی بیان کرد: طرح ما این بود که 50 درصد ظرفیت به 100 درصد رسید و با تسهیلات مرحله دوم 150 درصد کار ما توسعه پیدا کرد.

,

 

,

تولید 120 تن گوشت بوقلمون در سال

, تولید 120 تن گوشت بوقلمون در سال, تولید 120 تن گوشت بوقلمون در سال,

وی خاطرنشان کرد: 11 هزار قطعه پرنده در سال تولید می‌کنیم که معادل 150 تا 160 تن بوقلمون زنده است و 120 تن گوشت بوقلمون تولید و به بازار عرضه می‌کنیم.

,

فعال اقتصادمقاومتی اظهار کرد: محصولات ما در ابعاد مختلف فروش دارد؛ فروش محلی و صادرات به استان‌های دیگر مانند تهران و قم است که با توجه به این‌که در استان‌های دیگر بوقلمون گوشتی ندارند به صورت زنده به استان‌های هدف ارسال و آن‌جا کشتار بسته‌بندی و توزیع می‌شوند.

,

اسدی گفت: سال 1387 فارغ‌التحصیل دانشگاه در رشته حقوق شدم و به سربازی رفتم و فرزند مددجوی کمیته امداد بودم و از لحاظ مالی خیلی دست مایه‌ای نداشتم که بتوانم کاری را آغاز کنم. در همین حین با دوستان دوران راهنمایی که راننده تراکتور بود آشنا شدیم و این دوستم از رانندگی خسته شده بود و به پیشنهاد من و همراهی دو نفر از دوستانم یک تعاونی تشکیل دادیم. آورده ما سه جوان، صفر بود دنبال راهکار برای تامین هزینه‌های اولیه تشکیل تعاونی و راه‌اندازی کارمان بودیم.

,

 

,

دست خالی و با سرمایه صفر کارمان را آغاز کردیم

, دست خالی و با سرمایه صفر کارمان را آغاز کردیم, دست خالی و با سرمایه صفر کارمان را آغاز کردیم,

وی ادامه داد: تصمیم گرفتیم از مردم کمک بگیریم به این صورت که 500 هزار تومان از مردم به عنوان حق عضویت در شرکت تعاونی دریافت می‌کردیم و بعد از یک سال به افراد برگشت می‌دادیم در مقابل به این افراد مشاوره و راهنمایی برای ایجاد اشتغال انجام می‌دادیم و طرح‌های آن‌ها را راه‌اندازی می‌کردیم و این حق عضویت‌ها زیاد شد و سرمایه‌ای که بتوان کار را راه‌اندازی کنیم تهیه شد و کارمان را آغاز کردیم.

,

این کارآفرین موفق یادآور شد: در کنار این، پرورش‌دهنده‌های خانگی نیز جذب کردیم که 20 تا 100 قطعه بوقلمون به این افراد می‌دادیم و در خانه آن‌ها را پرورش می‌دادند.

,

 

,

از فکرمان برای جذب سرمایه‌های اندک محلی کمک گرفتیم

, از فکرمان برای جذب سرمایه‌های اندک محلی کمک گرفتیم, از فکرمان برای جذب سرمایه‌های اندک محلی کمک گرفتیم,

اسدی ادامه داد: پرورش بوقلمون به صورت خانگی دو امتیاز داشت؛ اول این‌که پرورش‌دهنده‌ها برای پرورش بوقلمون هزینه نمی‌کردند و این سبب افزایش تقاضا شد.

,

وی اضافه کرد: دوم این‌که هر چقدر تعداد پرورش‌دهندگان زیاد می‌شد سرمایه بیشتری برای ما داشت و شرط ما با پرورش‌دهندگان این بود که تا سه دوره جوجه و دان به آن‌ها می‌دهیم محصول آن‌ها را برمی‌داریم و هیچ وجه نقدی به آن‌ها پرداخت نمی‌شود و در مقابل به آن‌ها جوجه و نهاده می‌دهیم و این سرمایه خوبی به شرکت داد.

,

این تولیدکننده موفق افزود: این سرمایه دو منفعت برای شرکت داشت اول این‌که نقدینگی و سرمایه در گردش ما تامین شد و پرورش دهنده خانگی ما خیالش راحت بود و به ما اطمینان داشت این پول سرمایه‌گذاری است و ما جوجه و نهاده به وی خواهیم داد و نگرانی از بابت فروش محصول نخواهد داشت که خوشبختانه افراد زیادی استقبال کردند و این طرح را انجام دادیم و به این شکل سرمایه در گردشی که کم داشتیم را جبران کردیم.

,

 

,

دلال‌ها را حذف کردیم و تولیدمان پرسود شد

, دلال‌ها را حذف کردیم و تولیدمان پرسود شد, دلال‌ها را حذف کردیم و تولیدمان پرسود شد,

اسدی گفت: با کمک دوستان خانگی ماشین حمل بوقلمون را تامین کردیم چراکه ماشین حمل بوقلمون از شهرهای دیگر هزینه سنگینی به ما تحمیل می‌کرد و حمل بار نیز برعهده خودمان بود از این رو دلالی در کار نبود و هزینه‌ها خیلی کاهش پیدا کرد.

,

وی اضافه کرد: همچنین همه وسایلی که برای پرورش بوقلمون آبخوری، سیستم گرمایشی و سرمایشی و دان مورد نیاز است را محلی‌سازی کردیم یعنی پرورش‌دهنده‌ای که 50 بوقلمون داشت از همان تجهیزات داخل روستاها از قبیل لاستیک ماشین بلااستفاده و آبگرمکن نفتی را جمع کردیم و برای آن‌ها هیتر درست و شرایط استانداری را برای افراد روستا و پرورش دهنده فراهم کردیم.

,

این تولید کننده موفق گفت: با تحقیقاتی که داشتیم ضایعات کشاورزی را در غذای جوجه گنجاندیم که این خیلی هزینه‌ها را کم کرد و 20 تا 30 درصد هزینه‌های دان کاهش پیدا کرد و این کاهش علنا سود را بالا برد و در مجموع همه این عوامل سبب شد سرمایه در گردش ایجاد و کار ما رونق گیرد.

,

اسدی تصریح کرد: از ابتدای امسال وضعیت نهاده بسیار اسف‌بار است و خیلی نتواسنیتم راه را ادامه بدهیم و همه طرح‌ها خوابیده و مجموعه ما تعطیل است.

,

وی بیان کرد: توجیه اقتصادی ندارد و مشخص نیست امروز اگر جوجه‌ریزی کنیم دان خواهد بود که بتوانیم برای جوجه‌ها تامین کنیم؟ امیدواریم با رفع مشکل نهاده بتوانیم کارمان را آغاز کنیم.

,

این کارآفرین نمونه گفت: کار پرورش بوقلمون را با کمک دوستانم مجتبی و محمدحسن رضایی راه‌اندازی کردم به طوری که کار بنایی و تاسیس سوله و هر کاری که در حد توان ما بود را خودمان انجام دادیم و این، هزینه‌ها را کاهش داد.

,

اسدی نام تجاری محصول خود را "آریا پرند" معرفی می‌کند و می‌گوید: مجوز ما پروانه بهره برداری از جهادکشاورزی است و محل فعالیت شهرستان بشرویه است.

,

وی اضافه کرد: مجوز بسته‌بندی گوشت و کشتار آن‌قدر قوانین دست‌وپا گیر و هزینه‌های سنگین دارد که خیلی توجیه اقتصادی در آن نمی‌بینیم و به کشتارگاه سفارش می‌دهیم تا بوقلمون را کشتار و در بسته‌بندی قید کند به سفارش شرکت آریا پرند است.

,

وی در پاسخ به این سوال که دولت و مسئولان چقدر از شما حمایت می‌کنند، گفت: تنها اسم حمایت است این حمایت را در چه می‌دانید، حمایت این است که من تولید کننده و فردی که در روستاهای خراسان جنوبی یک معلول بهزیستی و مددجوی کمیته امداد را یک جوانی که به هر دلیلی نتوانسته شغلی داشته باشد و یک معتادی که تازه ترک کرده با سرمایه و پول خودم و به صورت امانی شغل ایجاد کردم و ارگان‌های مختلف می‌گویند شما نباید به این فرد جوجه می‌دادید و در این صنعت مشاغل خرد و اشتغال خانگی را قبول نداریم. این فرد سهیمه سویا و ذرت ندارد.

,

 

,

مسئولان از تولیدکنندگان خرد و سنتی هم حمایت کنند

, مسئولان از تولیدکنندگان خرد و سنتی هم حمایت کنند, مسئولان از تولیدکنندگان خرد و سنتی هم حمایت کنند,

اسدی تصریح کرد: همه افراد توان این را ندارند که مجتمع پرورش صنعتی با هزینه‌های میلیاردی ایجاد کنند. با این وام و شرایط اقتصادی و سختی بازار تولیدکننده نمی‌تواند ادامه دهد و لازم است مسئولان از تولیدکنندگان خرد و سنتی حمایت کنند.

,

وی به احداث کارگاه بلوکه زنی سیمان اشاره کرد و افزود: من راهور طرح‌های اشتغال کمیته امداد هستم و بارها به بسیج سازندگی و بنیاد برکت و دیگر ارگان‌هایی که وام خوداشتغالی خانگی می‌دهند گفته‌ام خواهشا قبل از اعطای وام، تعاملات اداری خود را حل کنید.

,

 

,

با سنگ‌اندازی در تولید، اقتصادمقاومتی محقق نمی‌شود

, با سنگ‌اندازی در تولید، اقتصادمقاومتی محقق نمی‌شود, با سنگ‌اندازی در تولید، اقتصادمقاومتی محقق نمی‌شود,

کارآفرین نمونه ادامه داد: خیلی‌ها را می شناسم شترمرغ، بوقلمون، کبک و بلدرچین داشته اما در فصل زمستان سوخت به فرد تعلق نمی‌گیرد، خوراک نمی‌دهند و محصول خود را می‌خواهد روانه بازار کند مجوز نمی‌دهند. آیا همه این کارها، نام آن اقتصادی مقاومتی می‌شود؟

,

اسدی متذکر شد: فقط و فقط برخی ارگان‌ها یاد گرفته‌اند انبوه پرونده تشکیل و وام بدهند؛ ما آن‌قدر اشتغال خانگی راه‌اندازی کردیم و این تنها راه‌اندازی است و تنها وام می‌دهند و بعد از وام معلوم نیست چه بلایی سر تولیدکننده می‌آید؟

,

 

,

150 طرح خانگی بوقلمون به خاطر بروکراسی اداری به مشکل برخورده است

, 150 طرح خانگی بوقلمون به خاطر بروکراسی اداری به مشکل برخورده است, 150 طرح خانگی بوقلمون به خاطر بروکراسی اداری به مشکل برخورده است,

وی گفت: بالای 100 تا 150 طرح خانگی در بوقلمون راه‌اندازی کردم و به دلیل بروکراسی‌های اداری به مشکلی برخورده است که اگر این دستورالعمل‌ها و تبصره‌ها در تولید حذف شود هیچ فردی بیکار نمی‌ماند.

,

این تولیدکننده موفق خاطرنشان کرد: هرکسی با توان کاری و جسمی می‌تواند تولیدکننده باشد به طوری که من معلول بهزیستی را به کار گرفتم که بوقلمون پرورش داده و به اندازه خود درآمد داشته است.

,

وی یادآور شد: اگر دولت کارآفرینان را به حال خود واگذار کند قطعا می‌توانند بهترین محصول را تولید کنند و هر روز یک دستورالعمل، قانون و تبصره ایجاد نکنند.

,

 

,

سیستم اداری مشکل دارد وگرنه تحریم به تولید هیچ ارتباطی ندارد

, سیستم اداری مشکل دارد وگرنه تحریم به تولید هیچ ارتباطی ندارد, سیستم اداری مشکل دارد وگرنه تحریم به تولید هیچ ارتباطی ندارد,

اسدی افزود: مردم مصرف کننده هستند، جامعه نیاز دارد و بازار هم وجود دارد اما متاسفانه سیستم اداری دولتی خراب می‌کند چراکه تحریم به تولید کار ندارد.

,

وی تصریح کرد: من سالی حداقل 10 میلیون تومان به خاطر این‌که ما شرکت تعاونی هستیم مالیات می‌دهم اما آقایان گردن کلفتی که من جوجه را به وی می‌دهم فرار مالیاتی دارد و من باید بسوزم.

,

 

,

گردن تولیدکنندگان خرد را فشرده‌اند و گردن‌کلفت‌ها را رها کرده‌اند

, گردن تولیدکنندگان خرد را فشرده‌اند و گردن‌کلفت‌ها را رها کرده‌اند, گردن تولیدکنندگان خرد را فشرده‌اند و گردن‌کلفت‌ها را رها کرده‌اند,

وی اظهار کرد: مشکل این است که گردن تولیدکنندگان کوچک که در روستاها کارآفرینی می‌کنند را فشرده اند اما گردن‌کلفت‌ها را رها کرده‌اند. این‌ها مشکلاتی است که هیچ‌کسی جواب‌گو نیست.

,

اسدی با بیان بیان‌که تنها واحد پرورش بوقلمون در بشرویه و تنها واحد مکانیزه پرورش بوقلمون استان هستم، گفت: مجموعه دامپزشکی خراسان جنوبی و بشرویه رضایت‌بخش است.

,

وی به جوانان توصیه کرد: جوانان طمع‌شان زیاد نباشد و آن‌چه در توان خودشان می‌بینند، را انجام دهند و اگر چند دفعه شکست خوردند مهم نیست یک مسیری را انتخاب کنند و آن مسیر را با مدیریت، مطالعه و برنامه‌ریزی جلو بروند قطعا موفق می‌شوند.

,

کارآفرین موفق گفت: باید در کار استقامت و استمرار داشته باشند و روش‌های نوین را در کار خود پیاده‌سازی کند.

,

 

,

شرایط سختی را در ایجاد اشتغال تحمل کردم

, شرایط سختی را در ایجاد اشتغال تحمل کردم, شرایط سختی را در ایجاد اشتغال تحمل کردم,

اسدی با بیان این‌که شرایط خیلی سختی را در راه ایجاد اشتغال تحمل کردم، افزود: از اقوام و آشنایان و حدود 60 نفر 18 میلیون تومان پول قرض کردم تا این‌که توانستم جوجه‌ریزی کنم.

,

وی خاطرنشان کرد: شرایط خیلی سختی را گذراندم اما از کارم منصرف نشدم و با مطالعه و تلاش کارم را به پیش بردم.

,

تولیدکننده موفق ادامه داد: در زمینه پرورش بوقلمون و طیور مطالعه، هزینه و وقت گذاشتم و در کنار تجربه، سعی کردم از روش‌های نوین بهره بگیرم و موفق شوم.

,

 

,

بسیج حامی تولیدکنندگان است

, بسیج حامی تولیدکنندگان است, بسیج حامی تولیدکنندگان است,

اسدی گفت: خراسان جنوبی استانی است که هر فرد در هر زمینه‌ای که اراده داشته باشد می‌تواند کار کند. بسیج کارهایی که برای اشتغال‌زایی انجام می‌دهد را پیگیری و سعی می‌کند در طول این اشتغال ایراد کار را رفع کند و حامی تولیدکننده باشد.

,

وی خاطرنشان کرد: بسیج به عنوان پشتوانه دنبال تولیدکننده می‌رود و حامی همه جانبه تولید است که واقعا من تشکر می‌کنم.

,

وی یادآور شد: از جهادکشاورزی، دامپزشکی، اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و شریک کاری من آقایان رضایی تشکر می‌کنم که روحیه جمعی و مشارکت توانست موفقیت کاری‌ام را سبب شود.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه