اخبار داغ

با مشارکت شهرداری یزد رقم می خورد

ساخت ۸۳۷ واحد مسکونی ظرف 48 ماه در یزد

ساخت ۸۳۷ واحد مسکونی ظرف 48 ماه در یزد
رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری یزد از اجرای طرح مسکونی ۸۳۷ واحدی با مشارکت یک شرکت سرمایه‌گذاری مسکن تهران خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد شیبانی رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، در خصوص اجرای طرح مسکونی 837 واحدی با مشارکت یک شرکت سرمایه‌گذاری مسکن تهران اظهار کرد: اعتبار این طرح را 1300 میلیارد تومان برآورد شده و در زمینی به مساحت چهار هکتار ساخته می‌شود و دارای بیش از شش هزار مترمربع انواع سرانه‌های مورد نیاز است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

وی سهم شهرداری یزد در این طرح را شامل تأمین زمین و پروانه دانست و تصریح کرد: همه‌ هزینه‌های ساخت بر عهده‌ سرمایه‌گذار است و طرح مسکونی 837 واحدی، با مشارکت شرکت سرمایه‌گذاری مسکن تهران اجرا می‌شود.

,

شیبانی ادامه داد: بیش از 50 درصد سهام این شرکت سرمایه گذارمتعلق به بانک مسکن بوده و مابقی سهام در بورس عرضه شده است.

,

رئیس سازمان سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری یزد با بیان این که همه مصوبات قانونی اعم از مصوبه‌ کمیسیون ماده ۵ و مصوبه‌ شورای اسلامی شهر یزد در خصوص این طرح اخذ شده است، گفت: طراحی، مطالعات و طی مراحل قانونی طرح، بیش از یک سال به طول انجامیده و پس از صدور پروانه‌، طی 48 ماه بصورت اپارتمانی ساخته خواهد شد و شرکت سرمایه گذار متعهد شده به ازای هر روز دیرکرد در پروژه به شهرداری یزد خسارت بپردازد.

,

وی با بیان اینکه هنوز برنامه ای برای پیش فروش این واحدها دیده نشده است ابراز کرد: شرکت سرمایه گذار بعد از ساخت درصد مشخصی از پروژه، با اطلاع رسانی و فراخوان عمومی اعلام می شود که شرکت سرمایه گذار سهم خود را می فروشد و یا شهرداری نسبت به پیش فروش سهم خود اقدام می کند.

,

شیبانی توجه به اصول معماری ایرانی - اسلامی را از ویژگی‌های قابل توجه این طرح اعلام کرد و گفت: هدف از تعریف این طرح، تأمین مسکن برای اقشار متوسط جامعه و فراهم کردن منابع مالی پایدار برای شهرداری است و اینکه می تواند در تعدیل قیمت مسکن هم اثرگذار باشد و تورم مسکن تا حدودی کنترل شود.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه