اخبار داغ

طرح های میلیاردی برای حل مشکل آبگرفتگی معابر و پس زدگی فاضلاب شهر بهار

طرح های میلیاردی برای حل مشکل آبگرفتگی معابر و پس زدگی فاضلاب شهر بهار
در یکی دو روز گذشته شاهد بارش نعمت الهی در سرتاسر استان و شهرستان بهار و به رسم هر ساله منتظر پیامهای ارسالی متعدد شهروندان از آبگرفتگی معابر و پس زدگی فاضلاب بودیم، اما گویا امسال این مشکلات به مدد اجرای طرح های هدایت آبهای سطحی و اصلاح فاضلاب کمتر شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ بارش مداوم باران در شهر بهار امسال نیز آبگرفتگی برخی معابر را در پی داشت و شاهد ایجاد اختلال در رفت و آمد شهروندان در برخی نقاط شهر بودیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

آبگرفتگی معابر شهر بهار مشکلی است هر ساله که خوشبختانه سال به سال از این مشکل کاسته شده و شدت کمتری دارد.

,

در بازدیدی که روز گذشته از سطح شهر بهار داشتیم باز هم شاهد آبگرفتگی خیابان در حوالی میدان شهدا و روبروی شهرداری بهار بودیم، این در صورتی است که شهردار بهار پیش از این اعلام کرده بود که طرح هدایت آبهای سطحی شهر بهار با اعتباری مناسب در شهر بهار در حال انجام است و امسال آبگرفتگی معابر نخواهیم داشت.

,

طرح اجرا و لوله گذاری هدایت آب های سطحی با اعتباری بالغ بر ۴ میلیارد تومان

, طرح اجرا و لوله گذاری هدایت آب های سطحی با اعتباری بالغ بر ۴ میلیارد تومان, طرح اجرا و لوله گذاری هدایت آب های سطحی با اعتباری بالغ بر ۴ میلیارد تومان,

فیض الهی، رییس شورای شهر بهار پیش از این در مصاحبه ای که با خبرنگاران داشت با اشاره به برخی از مشکلاتی که شهروندان طی سال های گذشته با آن درگیر بودند گفته بود: آبگرفتگی معابر در هنگام بارندگی و مشکل تردد در اکثر معابر یکی از معضلات شهروندان بهاری بود که با همت شهردار و شورای شهر بهار و با هدف اجرای طرح هدایت آب های سطحی اقدام به تهیه طرح مطالعاتی آبهای سطحی با نظر کارشناسان مجرب استانی شد که اعتبار اجرا و لوله‌گذاری آن ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان پیش‌بینی شده و شایان ذکر است قسمتی از این اعتبار از محل مدیریت بحران و مابقی از محل اعتبارات شهرداری هزینه خواهد شد.

,

وی اعلام کرده بود: این طرح از میدان آزادگان تا سه راهی ترمینال قدیم به طول ۱۱۰۰ متر که ۷۲۰ مترطول لوله گذاری و ۲۸۰ متر کانال بتنی که فاز اول این طرح از میدان شهرداری، که در سال‌های گذشته در تردد شهروندان بسیار مشکل ساز بود تا کوی محمدیه در دست اجرا است و به زودی به بهره‌برداری خواهد رسید و ادامه آن در سال آینده اجرا خواهد شد.

,

در پی آبگرفتگی دوباره این منطقه تماسی با شهردار بهار داشتیم و از وضعیت این طرح و آبگرفتگی دیگر نقاط شهر جویا شدیم.

,

, ,

تا یک هفته دیگر طرح هدایت آبهای سطحی بهار به بهره برداری می رسد

, تا یک هفته دیگر طرح هدایت آبهای سطحی بهار به بهره برداری می رسد, تا یک هفته دیگر طرح هدایت آبهای سطحی بهار به بهره برداری می رسد,

محمدرضا یاری، شهردار بهار در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: طرح هدایت آبهای سطحی در حال انجام است و حدود ۲۰۰ متر از آن باقی مانده و اگر بارندگی اجازه دهد طی یکی دو هفته آینده این کانال کشی انجام شده و به کوی محمدیه متصل می شود و بعد از اتصال کامل کانال کشی طرح به بهره برداری می رسد.

,

یاری در ادامه گفت: روبروی شهرداری، کوچه شهید عباسی و مقابل پمپ بنزین محلهایی هستند که همواره در زمان بارش با ابگرفتگی مواجه می شدند که با عملیلتی شدن این طرح مشکل همه این نواحی مرتفع خواهد شد.

,

وی در ادامه به اجرای پیاده رو سازی در برخی خیابان های شهر بهار و هدایت آبهای سطحی اشاره کرد و گفت: روز گذشته بارها از مناطق مختلف شهر بازدید کردیم که نمونه آن خیابان شهید شیری است که با پیاده روسازی انجام شده، مشکل آبگرفتگی هر سال آن برطرف شده است، همچنین در خیابان ۱۷ شهریور نرسیده به چهارراه شهید فرجی که هر سال با پس زدگی آب مواجه می شد با اجرای یک خط لوله آبهای سطحی را از طریق کوچه شهید خاکپور به چهارراه مسجدالنبی منتقل کردیم و مشکلش را به حداقل ممکن رسانده ایم.

,

اصلاح فاضلاب شهرک فرهنگیان، مشکل پس زدگی فاضلاب این منطقه را حل کرده است

, اصلاح فاضلاب شهرک فرهنگیان، مشکل پس زدگی فاضلاب این منطقه را حل کرده است, اصلاح فاضلاب شهرک فرهنگیان، مشکل پس زدگی فاضلاب این منطقه را حل کرده است,

در ادامه گفتگویی با رسول حاجی ئی، مدیر آبفای شهرستان بهار در خصوص مشکل ساکنین شهرک فرهنگیان و پس زدگی آب از منازل در سالهای گذشته داشتیم‌.

,

حاجی ئی اظهار داشت: مشکل هر ساله مردم بخشی از شهرک فرهنگیان پس زدگی آب از فاضلاب منازل بود که در سال گذشته طرح اصلاح فاضلاب در این قسمت از طریق کمربندی و افزایش سایز خط را اجرا کردیم که هزینه بالایی نیز در برداشت و هم اکنون به بهره برداری رسیده اما برخی امورات فنی آن باقی مانده که تا ده روز آینده به اتمام خواهد رسید.

,

به گزارش عصر همدان، مشکل آبگرفتگی معابر و پس زدگی فاضلاب شهرک فرهنگیان از مطالبات مهم مردم در سالهای گذشته بود که خوشبختانه امسال شاهد کم شدن این مشکل به واسطه عملکرد دستگاههای متولی هستیم. ضمن قدردانی از دستگاههای متولی که برای رفاه حال مردم تلاش می کنند، امیدواریم در سایر مسائل نیز شاهد چنین اقداماتی باشیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه