اخبار داغ

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی:

روند صدور کارت ملی هوشمند متوقف نشده است/بیش از 96 درصد جمعیت خراسان‌جنوبی کارت هوشمند دریافت کردند

روند صدور کارت ملی هوشمند متوقف نشده است/بیش از 96 درصد جمعیت خراسان‌جنوبی کارت هوشمند دریافت کردند
مهرآوربا بیان این‌که روند صدور کارت ملی هوشمند متوقف نشده، گفت: تا پایان شهریور ماه سال جاری 96.40 درصد از جمعیت واجدین شرایط دریافت کارت ملی هوشمند در خراسان‌جنوبی موفق به ثبت‌نام دریافت کارت ملی هوشمند شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علیرضا مهرآور مدیرکل ثبت احوال استان خراسان‌جنوبی در خصوص آخرین وضعیت صدور کارت ملی هوشمند در گفت‌وگو با خاورستان، اظهار کرد: صدور کارت ملی هوشمند استانی نبوده و در سطح ملی انجام می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان،,

وی افزود: ثبت احوال استان مسئولیت اخذ درخواست از متقاضی و تحویل کارت ملی هوشمند را بر عهده دارد.

,

مدیرکل ثبت احوال خراسان‌جنوبی بیان کرد: در خراسان‌جنوبی 588 هزار و 375 نفر واجدین شرایط دریافت کارت ملی هوشمند هستند.

,

مهرآور با بیان این‌که تا پایان شهریور ماه سال جاری 567 هزار و 193 نفر برای دریافت کارت ملی هوشمند ثبت‌نام کردند، عنوان کرد: از مجموع افراد واجد شرایط دریافت کارت ملی هوشمند 21 هزار و 182 نفر برای دریافت کارت ملی هوشمند ثبت‌نام نکرده‌اند.

,

وی اظهار کرد: در خراسان‌جنوبی 96.40 درصد جمعیت واجدین شرایط دریافت کارت ملی هوشمند، پوشش داده شده است.

,

مدیرکل ثبت احوال خراسان‌جنوبی گفت:  با توجه به این‌که درصد پوشش در کشور 93.73 درصد بوده است نُرم پوشش در خراسان‌جنوبی از کشوری بالاتر است و رتبه ششم عملکردی را داریم.

,

مهرآور در مورد روند پیشرفت صدور کارت ملی هوشمند، بیان کرد: با توجه به این‌که کارت هوشمند ملی در مرکز کشور صادر و به استان‌ها ارسال می‌شود به محض رسیدن به استان و اعلام وصول، پیامک دریافت کارت ملی هوشمند برای متقاضیان ارسال شده و متقاضی برای دریافت کارت ملی هوشمند مراجعه می‌کند.

,

وی خاطرنشان کرد: سازمان ثبت احوال مسئولیت تامین بدنه کارت ملی هوشمند را بر عهده ندارد بلکه مسئولیت تامین بدنه بر عهده چاپ‌خانه دولتی است اگر تامین بدنه سرعت داشته باشد صدور کارت ملی نیز با سرعت بیشتری انجام خواهد شد در غیر این صورت شاهد تاخیر در صدور کارت ملی هوشمند خواهیم بود.

,

مدیرکل ثبت احوال خراسان‌جنوبی اظهار کرد: اولویت دریافت کارت ملی هوشمند با افرادی است که برای اولین بار می‌خواهند کارت ملی دریافت کنند یا افرادی که کارت ملی ندارند و کارت ملی آنها گم شده است.

,

مهرآور تصریح کرد: کار صدور کارت ملی هوشمند متوقف نشده بلکه روند صدور مقداری با تاخیر انجام می‌شود.

,

وی با بیان این‌که حدود سه درصد از جمعیت استان برای دریافت کارت ملی هوشمند اقدام نکردند، افزود: در حال حاضر با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا کار ثبت‌نام برای دریافت کارت ملی هوشمند در ادارات ثبت احوال استان و دفاتر پیشخوان با رعایت نکات بهداشتی، استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی انجام می‌شود.

,

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی گفت: افرادی که سن آنها به 15 سال رسیده و باید شناسنامه آنها عکس‌دار باشد نیز در این شرایط با رعایت پروتکل‌های بهداشتی امکان مراجعه به مراکز ثبت احوال استان را داشته و به آنها خدمات رسانی می‌شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه