اخبار داغ

دانا گزارش می‌دهد؛

چه کسانی تلفات کرونا در ایران را بالا بردند؟/ وقتی مردم تبعات طرح‌های غلط آقای معاون را پس می‌دهند

چه کسانی تلفات کرونا در ایران را بالا بردند؟/ وقتی مردم تبعات طرح‌های غلط آقای معاون را پس می‌دهند
استعفای رضا ملک زاده از سمت خود در معاونت تحقیقات وزارت بهداشت در حالی صورت گرفت که این وزارتخانه روزهای دشواری را طی می کند؛ البته معاون مستعفی وزیر باید درباره برخی طرح های دارای تبعات خود به افکار عمومی توضیح دهد.
[

به گزارش خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ شاید روزهای پایانی سال 98 را بتوان آغاز یک جنگ دانست، جنگ با دشمنی نامعلوم اما اثرگذار در جان و نان مردم، جنگی که حالا برخی از مردم را روانه دیار باقی کرده و بسیاری دیگر را درمانده و ناتوان از پرداخت هزینه‌های دارویی، جنگی تمام عیار با دشمنی به نام ویروس کرونا.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

مقابله با این ویروس مرگبار تا به امروز کشور را به حالت جنگی تبدیل کرده و تمامی بخش ها از این رخداد بی تأثیر نبوده اند آن گونه که کرونا به سر خط مهمترین خبرهای روز مبدل شده است.

,

ویروس مرگبار کرونا از آغاز فعالیت خود تا به امروز جان بیش از ۴۴ هزارنفر را گرفته و ۸۴۱ هزار نفر دیگر را به کرونا مبتلا کرده است اما به رغم ایجاد محدودیتهای آذرماه گویا این روند کاهش چشمگیری نداشته است.

,

منشا استعفا، بیرون از وزارتخانه بهداشت

, منشا استعفا، بیرون از وزارتخانه بهداشت, منشا استعفا، بیرون از وزارتخانه بهداشت,

وزارت بهداشت به رغم تلاش های همه جانبه خود در راه مقابله با کرونا اما برخی از بخش های آن هنوز به مرگبار بودن این ویروس اعتقاد چندانی ندارند، همین جمعه پیش بود که صدای استعفا از ساختمان وزارتخانه خانه جنگ زده بهداشت به صدا درآمد، زنگی که گویا از دیواره های بیرونی این وزارتخانه به صدا در آمده بود و حالا به جداره های این مرکز جنگ زده رسیده است. استعفای یکی از معاونان سعید نمکی در وزارت بهداشت نخستین خبرهای عصرگاهی روز جمعه بود خبری که هیچ کس در شرایط کنونی بحران کرونا انتظار آن را نداشت.

,

ماجرا از آنجا آغاز شد که سعید نمکی وزیربهداشت در نشستی با روسای مراکز درمانی اصفهان پرده از برخی انتقادات برداشت و از سیستم تحقیقاتی این وزارتخانه و توجه به مقالات علمی و عدم کارآیی این مقالات درباب عمل انتقاد کرد.

,

ملک زاده حتی کمترین انتظارات سیستم بهداشتی را برآورده نکرد!

, ملک زاده حتی کمترین انتظارات سیستم بهداشتی را برآورده نکرد!, ملک زاده حتی کمترین انتظارات سیستم بهداشتی را برآورده نکرد!,

سعید نمکی در اظهارات خود از موضوعی سخن به میان آورد که آن را برای بررسی و انجام تحقیقات به معاونت تحقیقات وزارتخانه به ریاست ملک زاده واگذار کرده بود، موضوعاتی به نام دلایل ابتلای مردم به کرونا؛ تغییر رفتارهای این ویروس، سن ابتلای مبتلایان و ... که به گفته او تاکنون هیچ پاسخی از معاونت مذکور به وی ارسال نشده است واینها می تواند به دلایلی مانند حضور آقای ملک زاده در دولت مرحوم هاشمی و برخی سوابق بین المللی و ارتباط و نزدیکی وی به دولت مربوط باشد.

,

همین انتقاد دست مایه ای برای پاسخ به اظهارت آقای وزیر شد،رضا ملک زاده در جوابیه ای انتشار یافته در صفحات مجازی به این اظهارات نمکی  پاسخ داد.

,

او پس از این پاسخ بلافاصله در شرایط نخستین روزهای محدودیت کرونایی در این ایام بحرانی استعفای خود را اعلام کرد.

,

ملک زاده که در معاونت تحقیقات وزارت بهداشت مشغول به کار بود در ایام کرونا به درستی نتوانسته با وزیر بهداشت کنار بیاید و به درخواست های او پاسخ مثبت بگوید، کما اینکه آنچه در متن حکم مسئول جدید آمده بود گویای این روایت است.

,

آن طور که وزیر در حکم انتصاب فرید نجفی به عنوان سرپرست معاونت تحقیقات و فناوری نوشت: «سال گذشته در نامه مهم و آنی از معاونت محترم تحقیقات و فناوری درخواست کردم تا با استفاده از ظرفیت بی بدیل دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور به جنبه‌های مختلف بیماری که در نامه مذکور قید شده بود بپردازند و اینجانب را به طور مستمر در جریان قرار دهند، متاسفانه تا این لحظه به هیچ‌کدام از این موارد نپرداختند و هرگز مکتوب قابل استنادی که بتوان به عنوان چراغ راه آینده مدیریت بیماری به کار گرفت، ارائه نکردند.»

,

پای پزشک آقای روحانی در ماجرای استعفای ملک زاده

, پای پزشک آقای روحانی در ماجرای استعفای ملک زاده, پای پزشک آقای روحانی در ماجرای استعفای ملک زاده,

ملک زاده در حالی از سمت خود استعفا کرد که پای پزشک آقای رییس جمهور در طرفداری از وی نیز به میان آمد، ، استعفای علی نوبخت نایب رئیس و دبیر شورای مشورتی بیماری کرونا نیز در حالی صورت گرفت که تنها ساعاتی از استعفای آقای ملک زاده می گذشت و این گویای هماهنگی تیم برخی معاونان با خارج از وزارتخانه بهداشت برای خالی کردن پشت آقای نمکی در شرایط بحرانی است.

,

هماهنگی برخی اعضای تیم ستاد ملی کرونا برای تخریب آقای وزیر و عدم پشبرد اهداف بهداشتی وی تا آنجا پیش رفت که سعید نمکی در برخی مصاحبه ها از این موضوع انتقاد می کرد.

,

ملک زاده معاون مستعفی وزیر بهداشت البته پیش تر از اینها نیز تجربه خوبی برجای نگذاشته است، "رضا ملک‌زاده" وزیر وقت بهداشت دولت هاشمی بوده است  و حامی سیاستهای کاهش جمعیت کشور، سیاست های تحدید نسل در اواخر دهه 60 و تجویز سیاستهای سازمان بهداشت جهانی در کاهش جمعیت ایران را مدیون تحرکات ایشان در آن زمان ها هستیم.

, ", ",

او در متن استعفای خود از ادغام طب سنتی در نظام شبکه بهداشت و درمان انتقاد کرده است اما گویا فراموش کرده که امروز کشورهای جنوب شرق آسیا به همت طب سنتی توانسته اند آمارهای مبتلایان و حتی فوتی ها را تا میزان چشمگیری کاهش و حتی در برخی زمانها متوقف کنند.

,

این را به طور قطع می توان سرکوب علم طب سنتی کشور و یا چراغ سبزی به شرکتهای دارویی برای واردات داروهایی غیر اثرگذار و تأیید نشده درباره کرونا دانست، چراغی که خانه بسیاری از مردم را این روزها خاموش و تاریک کرده است.

,

سوالاتی بی پاسخ از آقای معاون؛ ای کاش آقای ملک زاده می ماند!

, سوالاتی بی پاسخ از آقای معاون؛ ای کاش آقای ملک زاده می ماند!, سوالاتی بی پاسخ از آقای معاون؛ ای کاش آقای ملک زاده می ماند!,

حال باید از اقای ملک زاده پرسید چرا در شرایطی که کرونا جان مردم را در بیمارستانها می گیرد استعفای خود را نوشت؟ مگر سوگندنامه پزشکی را فراموش کرده که تا پای جان برای سلامت مردم تلاش خواهد کرد، چه زمانی مهم تر از ایام کرونا که باید علی رغم مخالفت می ماند و فعالیت می کرد.

,

سوال دیگر آنکه موضوع ایمنی گله ای را چه کسی مطرح کرد که منجر به مرگ بسیاری از مردم شد؟

,

و اساسا تجویز و تزریق داروهای تأیید نشده کرونایی به بیماران مبتلا به این ویروس را چه کسانی باید پاسخگو باشند.

,

ای کاش آقای معاون می ماند و به سوالات مردم و رسانه ها در این باره پاسخ می گفتند.

,

انتهای پیام/ا

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه